تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820376800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاریجانی: ایران و فرانسه برای مبارزه با تروریست نگاه مشترکی دارند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: لاریجانی: ایران و فرانسه برای مبارزه با تروریست نگاه مشترکی دارند
رییس مجلس شورای اسلامی، ارتباط مجالس ایران و فرانسه را خوب و دیرینه توصیف کرد و گفت: میان ایران و فرانسه نگاه مشترکی در مبارزه با تروریسم و حل بحران های منطقه وجود دارد.
به گزارش نامه نیوز،  علی لاریجانی روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با کلود بارتلون رییس مجلس ملی فرانسه افزود: در دیدار امروز ما نگاهی به حل بحران مسائل منطقه از جمله مسائل عراق، سوریه، لبنان و برخی کشورهای دیگر داشتیم.
وی افزود: در زمینه حل بحران منطقه و مبارزه با تروریسم نگاه های مشترکی میان ایران و فرانسه وجود دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که میان پارلمان ایران و فرانسه ارتباطات خوبی از گذشته وجود داشته است، اظهار داشت: سفر آقای بارتلون به ایران نقطه برجسته ای در روابط پارلمانی خواهد بود.
لاریجانی با تاکید بر این که در این دیدار ما همچنین مذاکراتی در زمینه توسعه روابط اقتصادی و رفع برخی از موانع داشتیم، اظهار امیدواری کرد که سفر رییس مجلس ملی فرانسه به ایران سفر موفقی باشد.

رییس مجلس ملی فرانسه شب گذشته در راس هیاتی پارلمانی وارد ایران شد، وی در این سفر قرار است با رییس جمهوری، وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز دیدار و گفت وگو کند.
سفر کلود بارتلون به ایران تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

موانع بانکی ایران و فرانسه برطرف خواهد شدکلود بارتلون رئیس مجلس ملی فرانسه صبح امروز پس از دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی نشست خبری، اظهار داشت: از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی به جهت دعوت از بنده تشکر می‌کنم. وی افزود: ما همراه با هیأتی شامل رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و فرانسه، همچنین هیأتی از سیاست خارجی و دفاع برای این دیدار حاضر شدیم و تسلیت و همدردی داریم برای حادثه تروریستی سوءقصد در نیس فرانسه که در ژانویه گذشته اتفاق افتاد و باعث شد سفر من به ایران به تعویق بیفتد. وی افزود:‌ اینگونه سفرها به نمایندگان و مردم اجازه می‌دهد روابطی بهتر از قبل داشته باشند چه در توافق هسته‌ای و چه در بحران‌های منطقه‌ای و یا روابط اقتصادی بین دو کشور. رئیس مجلس ملی فرانسه در ادامه یادآور شد: اینگونه دیدارها در روابط پارلمانی بیشتر بین دو کشور کمک می‌کند و باعث می‌شود این روابط ارتقاء یابد. همچنین در زمینه روابط بین دو مجلس این نکته را اضافه می‌کنم که ما بر حفظ روابط پارلمانی دو کشور همواره تاکید داریم. چرا که قبل از این رئیس سیاست خارجی فرانسه سفری به ایران داشت. پس از اجرای توافقنامه وین چنین دیدارهایی به روابط پارلمانی قطعا کمک خواهد کرد. چرا که رئیس‌جمهور ایران چندی پیش به فرانسه سفر کرد و مسئولان فرانسه نیز سفرهایی به ایران داشتند. وی ادامه داد: چنین سفرها و دیدارهایی به نگارش‌ صفحه جدیدی در تاریخ ایران و فرانسه برای ارتقاء روابط بین دو کشور کمک می‌کند. بسیار خوشحالم از این دیدار که به ما اجازه داد صحبت و مبادلاتی در زمینه‌های مختلف داشته باشیم. بارتلون در خاتمه تاکید کرد: این دیدار و صحبت‌ها به ارتقا روابط و اجرای کامل توافقنامه وین همچنین برداشته شدن موانع بانکی و حضور شرکت‌های ما در ایران کمک خواهد کرد که در نهایت منجر به توسعه روابط اقتصادی دو کشور خواهد شد.




منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
حاشیه های دیدار رئیس مجلس فرانسه با لاریجانی/تصاویر
جزئیات دیدار لاریجانی با فرمانده نيروي انتظامي
لاریجانی: ره‌آورد سفر کاروان المپیکی ایران خوب بود
اظهارات نماینده تهران درباره تلاش برای ردصلاحیت روحانی/ نظر لاریجانی و روحانی درباره کنسرت یکسان است
حضرتی: شاید برای ردصلاحیت روحانی پرونده‌سازی کنند



۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن