تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821285768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنرانان روز جهانی قدس در کابل: قدس و فلسطین کلید وحدت مسلمانان جهان هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سخنرانان روز جهانی قدس در کابل:قدس و فلسطین کلید وحدت مسلمانان جهان هستند
خبرگزاری فارس: قدس و فلسطین کلید وحدت مسلمانان جهان هستند
سخنرانان روز جهانی قدس در کابل با بیان اینکه قدس و فلسطین کلید وحدت مسلمانان جهان هستند؛ اعلام کردند اسرائیل و آمریکا دشمن دیرینه اسلام و مسلمانان بوده که باید همه در برابر این شیاطین ایستادگی کنیم.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، راهپیمایی و مراسم تجلیل از روز جهانی قدس روز گذشته (جمعه) با حضور هزاران شهروند افغانستانی از «مسجد میلادالنبی» آغاز و تا هتل «سلطان شهر» واقع در «چهارراه شهید» ادامه یافت. پس از پایان راهپیمایی، هزاران ساکن کابل که در این تظاهرات گسترده شرکت کرده بودند به هتل «سلطان شهر» واقع در منطقه «چهارراه شهید» جاده فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزی» رسیدند. در مراسم ویژه‌ای که به مناسبت روز جهانی قدس در این هتل برگزار شد، سخنرانان فلسطین را قبله اول مسلمانان عنوان کرده و با شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» از تمام ملت‌های آزادی‌خواه جهان خواستند همچنان به حمایت از مردم فلسطین بپردازند.

نابودی اسرائیل نزدیک است «سیدحسین ساجدی» موسس و بنیانگذار «مدرسه زینبیه» کابل و عالم برجسته افغانستانی - آمریکایی با بیان اینکه پیروزی مسلمانان و نابودی اسرائیل و حامیان آن نزدیک است، گفت: اسرائیل دشمن دیرینه اسلام و مسلمانان بوده که باید همه در برابر این شیاطین ایستادگی کنیم. ساجدی فلسطین را قبله اول مسلمانان خوانده افزود: ظلم و شکنجه ملت فلسطین از سوی صهیونیسم جهانی قلب تمام مسلمانان جهان را داغدار کرده است. «قدس» روز وحدت مسلمانان جهان وی چالش‌های کنونی در کشور‌های اسلامی را ناشی از عملکرد‌ اسرائیل و حامیان آن خواند و تصریح کرد: آخرین جمعه ماه رمضان که از سوی «حضرت امام خمینی(ره)» به نام «روز جهانی قدس» نامگذاری شده در حقیقت روز وحدت و برادری مسلمانان جهان است. موسس مدرسه زینبیه اظهار داشت: اکنون راه حل تمام مشکلات و نابسامانی‌هایی که فرا روی مسلمانان جهان قرار گرفته، وحدت و اخوت بین مسلمانان است.

صلح با تقوای اللهی نتیجه بخش است سیدحسین ساجدی همچنین با اشاره به نا‌امنی و کشته شدن شهروندان در حملات انتحاری و انفجاری در افغانستان، ابراز داشت: دولت افغانستان باید پاسخ دهد که با ایجاد شورای عالی صلح و کارکرد چندین ساله این شورا، چرا تاکنون صلح برقرار نشده است. وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: صلح زمانی به ثمر می‌رسد که تقوای اللهی و حقوق مردم در آن مدنظر گرفته شده باشد. تجلیل از قدس، تجلیل از تمدن اسلامی «حبیب‌الله حسام» رئیس «شورای اخوت اسلامی افغانستان» سخنران دیگر این مراسم با بیان اینکه تجلیل از قدس تجلیل از تمدن اسلامی است، گفت: درد مردم فلسطین درد تمام ملل اسلامی است. حسام افزود: تمام ملت‌های مسلمان جهان مصالح و مرز مشترک داشته و بیت‌المقدس در اعتقاد و دین مسلمانان جایگاهی ثابت دارد. دفاع از فلسطین دفاع از خواستگاه وحی الهی وی با تأکید بر اینکه دفاع از فلسطین، دفاع از خواستگاه وحی الهی است، تصریح کرد: اکنون کشور‌های اسلامی در تهاجم بیگانگان قرار داشته و در تلاش هستند تا با نفاق‌افگنی، نابودی منابع اقتصادی و تهاجم فرهنگی پایه‌های اسلام را متزلزل کنند. رئیس شورای اخوت اسلامی اظهار داشت: جنگ کنونی در کشور‌های اسلامی از سوی کفر جهانی هدایت شده و برای خنثی‌سازی این دسیسه‌ها باید مسلمانان جهان بیدار شوند. این فعال دینی افغانستانی در پایان سخنان خود بر لزوم وحدت بین مسلمانان جهان تأکید کرد و گفت: مسلمانان جهان باید بیدار شده و در برابر دشمنان خود ایستادگی کنند.

فلسطین و 68 سال اشغال «محمد اکبری» عضو پارلمان افغانستان در این مراسم گفت: فلسطین 68 سال در اشغال اسرائیل قرار دارد. اکبری با تأکید بر مسئولیت تمام مسلمانان در برابر نخستین قبله اسلام، افزود: فلسطین سرزمین پیامبران بوده و ما همیشه همراه و حامی ملت مظلوم فلسطین خواهیم بود. وی با بیان اینکه فلسطین را باید با سلاح برادری از  سیطره اسرائیل آزاد کنیم، تصریح کرد: ما به آمریکا و غرب هشدار می‌دهیم که بیش از این اسرائیل را حمایت نکد، در غیر آن صورت با خشم بیش از یک میلیارد مسلمان مواجه خواهد شد. این عضو پارلمان افغانستان اظهار داشت: دلیل اصلی عدم آزادی فلسطین تاکنون از چنگال اسرائیل حمایت غرب و آمریکا از تل‌آویو است. وحدت کلید پیروزی «سیدجعفر عادلی‌حسینی» رئیس کمیسیون روابط خارجی شورای اخوت اسلامی افغانستان و سخنران دیگر این مراسم، وحدت را کلید پیروزی مسلمانان خواند و تأکید کرد: مردم افغانستان همواره در کنار ملت مظلوم فلسطین خواهد بود. حسینی از تمام ملت‌های مسلمان جهان خواست تا برای آزادی مردم فلسطین فریاد‌های دادخواهی خود را بلند کنند. در راهپیمایی و مراسم روز جهانی قدس در کابل هزاران شهروند این شهر شرکت کرده و با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» استکبار جهانی را محکوم کرده و اظهار داشتند که شکست و نابودی آنان حتمی است.

انتهای پیام/ح

95/04/12 :: 11:22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن