تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819990727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانش آموزان برای روز های سخت آماده می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: دانش آموزان برای روز های سخت آماده می شوند طرح دادرس با هدف آماده سازی دانش آموزان برای روز های سخت در کرمانشاه برگزار شد.
۱۳۹۵ يکشنبه ۲۱ شهريور ساعت 14:20

خبرگزاری پانا+دادرس+زهرا اکبری

سیروس مرادی کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش ناحیه سه در گفت و گو با خبرنگار پانا کرمانشاه؛ در خصوص اردوی دادرس دانش آموزان ناحیه سه گفت: این اردو طی 3 روز در اردوگاه شهید باهنر واقع در خیابان سراب قنبر برای 400 دانش آموز دختر و پسر پایه هشتم از ناحیه سه برگزار شد.
مرادی با اشاره به تعداد دانش آموزان شرکت کننده تشریح کرد: از 400 نفر، 225 نفر دختر و 175 نفر پسر هستند.
این مسئول در تشریح اهداف طرح دادرس به آموزش کمک های اولیه و امداد و نجات به دانش آموزان اشاره کرد و گفت: دانش آموزان می توانند با دریافت این آموزش ها در زمان سختی از خود و اطرافیانشان محافظت کنند و این اطلاعات را به دیگران منتقل کنند و همچنین آماده سازی دانش آموزان پایه هشتم برای شرکت در مسابقه دادرس از اهداف اساسی برای برگزاری این اردو می باشد.
وی در توضیح لغت دادرس بیان داشت: دادرس مخفف عبارت دانش آموزان آماده در روزهای سخت می باشد.
این کارشناس در خصوص مسابقه ی دادرس خاطرنشان کرد: ازکلاس های هشتم مدارس متوسطه اول، یک تیم 14 نفره منتخب می شود که در سطح نواحی و استانی به رقابت می پردازند و از هر استان یک تیم دختر و یک تیم پسر به مسابقه ی کشوری اعزام می شود.
مرادی درتکمیل توضیحات مسابقه دادرس اظهار کرد: دانش آموزان حاضر در این رقابت در 2 بخش تئوری و عملی آزموده می شوند.
این مسئول ادامه داد: بخش تئوری مشمول آزمون کتبی امداد و نجات و کمک های اولیه می باشد و در قسمت عملی این دانش آموزان با شاخص های پنجگانه آزموده می شوند که این شاخص ها عبارتند از:
1-چادر زنی
2- آتل بندی و حمل مصدوم
3- بانداژ و پانسمان
4- احیای قلبی و ریوی( CPR)
5- اطفاء حریق، تخلیه اضطراری و پناهگیری
وی درادامه افزود: تلاش ما بر این است که 60 در صد آموزش دانش آموزان در زمینه ی طرح دادرس امروز در فضایی مفرح و اردویی شکل بگیرد و اطلاعات تکمیلی نیز طی جلساتی که از مهر ماه لغایت دی ماه سال جاری برگزار می شود به آن ها منتقل شود.
این کارشناس در خصوص سازمان برگزار کننده ی این اردو ابرازکرد: این طرح از آن جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه می باشد که تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش منعقد کردند و آموزش و پرورش ناحیه سه این تفاهم نامه را به اجرا در آورد.
مرادی یکی از مزایای این طرح را عضویت افتخاری هلال احمر و ارتباط با این جمعیت دانست.   خبرنگار:/زهرا اکبری/  
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن