تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):گريه مؤمن از (درون) دل اوست و گريه منافق از (ظاهر و) سرش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816983879




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقد و بررسی Four Sided Fantasy


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

  نقد و بررسی Four Sided Fantasy  "به قلم پرهام آقاخانی" از دیرباز تاکنون، بازی‌ها تماما در یک صفحه ثابت انجام شده‌اند؛ صفحه‌ای که در قاب نمایشگر و تلویزیون هایمان قرار گرفته و کناره های آن صرفا راهی هستند برای محدود کردن زاویه دید و دسترسی بازیکن؛ در این میان بازی‌هایی نیز بودند که با شکستن نسبی این محدودیت، لحظات جالبی را برای بازیکنان خلق کردند. حال عنوان مستقل جدیدی منتشر شده است که با ویژگی بسیار جالبش سعی کرده تا تغییر تازه ای را در سبک بازی های پلتفرمر دوبعدی ایجاد کند و کاری کند تا از همان کناره های صفحه هایمان برای حل معما های پر تعدادش استفاده کنیم. نام این عنوان Four Sided Fantasy است.  

"گرافیک بازی ساده است ولی با این وجود در بعضی مواقع واقعا زیباست." Four Sided Fantasy عنوانی از استودیوی مستقل Ludo Land است که دو سال پیش در کیک استارتر به موفقیت رسید و اکنون بالاخره نسخه کامل شده آن در اختیار ما قرار گرفته است. داستان بازی چیز خاصی ندارد و درباره یک مرد و زن است که توسط مرز های صفحه از هم جدا شده اند و سعی می‌کنند تا یکدیگر را در طول فصل های سال بیابند (جالب اینجاست که در صفحه کیک استارتر بازی، می‌فهمید که داستانی برای بازی در نظر گرفته شده بوده ولی به دلایل نامعلوم در محصول نهایی وجود ندارد!). ولی در عوض گیم پلی بازی از یک مکانیک خیلی خلاقانه بهره می‌برد: با استفاده از کلید Ctrl (روی کیبورد) می‌توانید صفحه را در نقطه ای که هستید متوقف کنید و در این صورت به خاطر وجود قابلیت Screen Wrap، می‌توانید از کناره های صفحه (بالا، پایین، چپ و راست تصویر) استفاده کرده و از آنها عبور کنید. به عبارتی دیگر، همانند بعضی نقشه های بازی Pac-Man که از طرفی از نقشه به سمت دیگر آن می‌رفتید، می‌توانید در صورت نبودن مانع در سمت دیگر صفحه، به راحتی از سمت راست صفحه خارج شوید و از سمت چپ سر در بیاورید و بالعکس!  

"نمونه ای از  قابلیت Screen Wrap. وجود صخره ها در بالای تصویر به عنوان یک مانع عمل می‌کند و باعث جلوگیری از سقوط کارکتر به سمت پایین صفحه می‌شود." البته سازندگان به خوبی می‌دانسته اند که اگر فقط این ویژگی مورد استفاده قرار گیرد، گیم پلی بازی را بسیار تکراری می‌کند. بنابر این شما در طول هر کدام از 5 مرحله بازی به یکی از 5 نوع مختلف از Screen Wrap دسترسی دارید و می‌بایست با استفاده از آنها به پیشروی ادامه دهید. برای مثال یک ویژگی به شما امکان جابجا شدن بین پلتفرم های اصلی و موجود در پس زمینه بازی را می دهد یا یکی دیگر از ویژگی ها با انجام هر عمل Wrap، جاذبه را تغییر می‌دهد. همین ویژگی باعث شده تا پازل های خوبی در جریان بازی شکل گیرد ولی درست همین جاست که چند تا از ایرادات بزرگ بازی خودشان را نشان می‌دهند. بازی به جز معرفی کلید های مورد استفاده، هیچ گونه راهنمایی دیگری به شما نمی‌کند. یعنی اگر در یک پازل نسبتا دشوار گیر کنید یا ندانید که دقیقا باید چکار کنید، نباید منتظر این باشید که بازی حتی کمکی جزئی به شما بکند و یا خودتان باید راه حل آن پازل را پیدا کنید یا تا ابد در آن نقطه از بازی گیر بیفتید. همچنین در استفاده از یک سری از پازل های بازی به شدت زیاده روی شده و بسیار پیش می‌آید که با یک پازل به شدت تکراری روبرو شوید که بعد از مدت کوتاهی به امری بسیار آزار دهنده تبدیل می‌شود.

"در طول بازی با انواع مختلفی از Screen Wrap مواجه خواهید شد. در این نوع که در مرحله سوم بازی معرفی می‌شود، خود بازی برای شما یک صفحه اضافی را معین می‌کند و شما می بایست با جابجا شدن بین دو صفحه، از موانع عبور کنید." از طرفی دیگر یکی از اشکالات بزرگی که به شخصه با آن برخورد کردم این بود که جذابیت بازی بعد از لحظات اولیه به شدت کمتر می‌شود. درست است که لحظات اولیه بازی (یا حتی تریلر بازی!) واقعا شما را غرق در بازی می‌کنند ولی احتمال این که در ادامه بازی اشتیاقتان را به بازی از دست بدهید و پازل های بازی را با بی‌میلی و صرفا جهت اتمام آن طی کنید، بسیار زیاد است. با اتمام بازی نیز یک مد جدید با نام New Game + به منوی اصلی اضافه شده و جایگزین New Game اصلی می‌شود. تنها تفاوتی که در این مد جدید وجود دارد این است که شما همان مراحل اصلی را با استفاده از همان Screen Wrap ها انجام می‌دهید، ولی Screen Wrap مربوط به مرحله پنجم نیز در تمام آنها قرار دارد. یعنی تمام موانع همان هایی هستند که حل کرده بودید که البته در بیشتر مواقع به لطف همان قابلیت اضافه، ساده تر از قبل به نظر می‌رسند تا سخت تر. اوضاع وقتی بدتر می‌شود که می‌بینید هیچ چیز خاصی به جز این در مورد مود NG+ وجود ندارد! هیچ پایان دوم یا مخفی ای در کار نیست و به اتمام رساندن این مود فقط به باز شدن یک اچیومنت می انجامد که همین اچیومنت را هم می‌توانید با استفاده از منوی Level Select و انتخاب مرحله The End + به راحتی و بدون صرف زمان خاصی باز کنید!  

"در اکثر مواقع، این پازلی است که مکررا با آن روبرو خواهید شد. راه شما بسته است و باید با جابجا شدن از سمتی به سمت دیگر توسط Screen Wrap، آن را پشت سر بگذارید." نکات مثبت گرافیک ساده ولی زیبا موسیقی های زیبا و متناسب با جو بازی ویژگی جالب Screen Wrap و انواع مختلف آن برخی پازل های جالب نکات منفی نبود هیچ گونه راهنمایی برای پازل های بازی که می تواند باعث آزار بازیکن شود مدت زمان بسیار کم گیم پلی (حداکثر 50 دقیقه) خسته کننده شدن گیم پلی پس از مدتی کوتاه ارزش تکرار بسیار پایین حتی با وجود مود New Game + استفاده بیش از اندازه از یک سری از پازل های بازی سخن آخر Four Sided Fantasy یک بازی خلاقانه و زیباست که از ویژگی ها و پازل های جالبی بهره می‌برد. بازی ممکن است در ابتدای آن بسیار جذاب باشد و خود را غرق در فضای بازی بیابید، اما متاسفانه در ادامه کار مقدار زیادی از همان جذابیت اولیه اش را از دست می‌دهد و به احتمال زیاد بعد از اتمام بازی دیگر رغبتی به انجام دوباره آن نخواهید داشت.

Verdict Four Sided Fantasy is a creative and wonderful game with compelling puzzles and features; But despite the fact that you might find the game incredibly attractive and drown in it’s atmosphere, in the end much of the appeal will be lost an you’ll probably be reluctant to go back to it Pros Gorgeuos Visuals Beautiful music fitting the atmosphere of the game “Screen Warp” and it’s different types Some interesting puzzles Cons No guidance for puzzles might become bothersome (Short gameplay time (maximum at 50 minutes Stale gameplay after a short while Extremely low replayability despite the existence of New Game Plus Over usage of the same pattern in the puzzles Score: 7 out of 10



21 شهريور 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن