تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798777390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهداف ترکیه از عملیات نظامی در سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
اهداف ترکیه از عملیات نظامی در سوریه
اهداف ترکیه از عملیات نظامی در سوریه ترکیه از ابتدای بحران سوریه درگیر آن بوده است و اکنون با ورود مستقیم به درگیری‌های این کشور نقش آنکارا در این بحران وارد مرحله تازه‌ای شده است.


به گزارش فرهنگ نیوز؛ عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه هر روز گسترش می یابد. بعد از کنترل نیروهای برخوردار از حمایت‌های آنکارا بر شهر مرزی جرابلس سوریه، به نظر می‌رسد که ترکها به شهر الباب یکی از بزرگترین  پایگاه‌های گروه تروریستی داعش در حومه شمالی حلب واقع در مرزهای مشترک با ترکیه چشم دوخته‌اند.

اطلاعات موجود و گزارش‌های غربی در مورد برخی از اهداف اصلی ترکیه از عملیات نظامی در شمال سوریه با هم مطابقت دارد. بر این اساس، برجسته ترین هدف ترکیه ایجاد منطقه حائل در خاک سوریه است که از ابتدای بحران سوریه رویای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بود و وی مدام در سخنرانی‌هایش بر ایجاد منطقه حائل تاکید می کرد.

بر اساس اظهارات مقامات ترکیه، هدف دوم این عملیات، دور کردن خطر کُردها از مرزهای جنوبی ترکیه است، زیرا آنکارا مایل نیست که سناریوی حزب کارگران کردستان در مرزهای این کشور با عراق تکرار شود و در نتیجه ترکیه قصد دارد از حضور گروه‌هایی مانند نیروهای دموکراتیک سوریه، نیروهای موسوم به آسایش، یگان‌های حمایت مردمی کرد و گروه‌های کرد در مرزهای خود جلوگیری کند. ترکیه مایل است که آمریکا بر کردها فشار بیاورد تا از مرزهای جنوبی این کشور عقب نشینی کنند.

هدف سوم ترکیه از عملیات در شمال سوریه، مبارزه با گروه تروریستی داعش است؛ زیرا بعد از حملات تروریستی داعش در عمق ترکیه که ده‌ها نفر طی آن کشته و زخمی شدند، ترکیه آن را یکی از بزرگترین خطرهایی می‌داند که امنیتش را تهدید می‌کند.

با وجود گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر همکاری مستحکم بین آنکارا و گروه تروریستی داعش، اما آنچه طی روزهای اخیر ثابت شده است این است که دو طرف بر سر اهداف خود اختلاف دارند و این امر روند درگیری‌ها در شمال سوریه را تشدید کرده است.

هدف چهارم ترکیه از عملیات در شمال سوریه این است که رجب طیب اردوغان با توجه به انتشار گزارش‌ها و اطلاعاتی در خصوص همکاری مستحکم بین کشورش و گروه‌های تروریستی می‌خواهد به افکار عمومی دنیا چنین القا کند که این کشور دشمن سر سخت گروه‌های تروریستی است.

بسیاری از ناظران بر این باورند که هدف مهمتر ترکیه از انجام عملیات نظامی در شهر حلب این است که این شهر را بعد استراتژیک و خط دفاع اول از مرزهای جنوبی خود می‌داند، بنابراین اردوغان تلاش می‌کند که ارتش سوریه و نیروهای همپیمان به مناطق نزدیک مرزها نرسند.

از سوی دیگر آنکارا معتقد است که گروه‌های همپیمانش باید در مرزهای جنوبی مستقر باشند و از برجسته‌ترین این گروه‌ها شبه نظامیان ارتش آزاد هستند که ترکیه آنها را از نبردهای حومه جنوب غرب بیرون کشیده و برای کمک به نیروهای ترکیه به جرابلس آورده است. از جمله گروه‌های دیگری که در عملیات ترکیه در شمال سوریه مشارکت دارد، گروه تروریستی فیلق الشام، گروه تروریستی نورالدین الزنکی، گروه تروریستی لواء السلطان مراد، گروه تروریستی لواء صقور الجبل و گروه تروریستی جبهه الشامیه است.

صرف نظر از اهداف عملیات ترکیه در شمال سوریه، یکی از سرکرده‌های میدانی ارتش آزاد به نام «احمد عثمان» از هدف گروه متبوع خود از مشارکت در عملیات ترکیه در شمال سوریه پرده برداشت.

به گفته وی ایجاد منطقه امن در طول مساحت 90 کیلومتری بین جرابلس و اعزاز و در نتیجه برقرای امنیت حومه شمالی و شرقی در برابر داعش و جدایی طلبان کُرد از جمله اهداف ارتش آزاد از مشارکت در عملیات ترکیه در شمال سوریه است.

بر اساس اظهارات عثمان، ترکیه به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد بلکه باید با روسیه  و آمریکا بر سر این قضیه به توافق برسد، زیرا این سه کشور در مورد این قضیه ذی نفع هستند. بنابراین اگر بین آنها توافق حاصل شد، منطقه امن ایجا می‌شود و در غیر این صورت ایجاد منطقه امن دشوار است.

منبع: تسنیم


95/6/20 - 14:53 - 2016-9-10 14:53:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن