تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817252404




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تکاپوی برداشت میوه در بام ایران/ بازار داغ فروش هلو و انگور


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ۶۰ هزار تن محصول باغی برداشت می شود
تکاپوی برداشت میوه در بام ایران/ بازار داغ فروش هلو و انگور

انگور


شناسهٔ خبر: 3765443 - شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
استانها > چهارمحال و بختیاری

.jwplayer{ display: inline-block; } شهرکرد- برداشت میوه در سامان، قطب محصولات باغی چهارمحال و بختیاری در روزهای پایانی فصل تابستان آغاز شده و اکنون جنب و جوش خاصی برای برداشت میوه و فروش آن در این شهرستان ایجاد شده است. خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - بهاره صمیمی: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های مهم کشور در تولید محصولات باغی به شمار می‌رود که هم‌اکنون یکی از تولیدکنندگان بزرگ کشور برای میوه‌های بادام، گردو، هلو و انگور است. روزهای پایانی شهریور زمان برداشت میوه در این شهرستان به شمار می‌رود که فعالیت باغداران و خانواده آن‌ها و کارگران در چیدن میوه، جنب‌وجوش خاصی در این منطقه ایجاد می کند. در این ایام تمام اعضای خانواده باغدار دست‌به‌دست هم داده تا میوه‌های درختان را بچینند و هر چه زوتر محصولات وارد بازار فروش شود.

 بسیاری از باغداران منطقه سبدهای میوه شامل انگور، هلو، شلیل و... را کنار جاده‌ها گذاشته‌اند و باقیمت مناسب به گردشگران منطقه می‌فروشند. هم‌اکنون برداشت هلو در این منطقه با دقت بیشتری توسط کارگران و باغداران انجام می‌شود چراکه هلو یک میوه بسیار حساس است و برداشتن کوچک‌ترین خراش، باعث می شود میوه بسیار زود خراب شود. تمام اعضای خانواده باغداران شهرستان سامان چهارمحال و بختیاری در شهریورماه و مهرماه  به‌صورت تمام‌وقت درزمینهٔ برداشت میوه فعالیت می‌کنندیکی از باغداران منطقه به خبرنگار مهر گفت: تمام اعضای خانواده باغداران شهرستان سامان چهارمحال و بختیاری در شهریورماه و مهرماه  به‌صورت تمام‌وقت در زمینهٔ برداشت میوه فعالیت می‌کنند.  امیر غلامی ادامه داد: همه اعضای یک خانواده از کوچک تا سالمند در برداشت میوه فعالیت می‌کنند چراکه برداشت به‌موقع میوه موجب جلوگیری از کاهش ضایعات می‌شود و درآمد باغدار افزایش پیدا می‌کند. وی تأکید کرد: زنان جدا از همیاری در برداشت میوه در خانه نیز مشغول پوست کندن گردو می‌شوند و همچنین در بسته بندی و سایز کردن میوه‌ها نیز در سبدها  کمک می‌کنند. فرماندار شهرستان سامان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز برداشت میوه در شهرستان سامان، عنوان کرد: هم‌اکنون اشتغال قابل‌توجهی برای خانواده‌های سامانی در شهرستان سامان ایجادشده است. حسین صالحی ادامه داد: شهرستان سامان قطب تولید محصولات باغی است و این روزها شاهد جنب‌وجوش خاص در این شهرستان برای برداشت و فروش میوه هستیم. وی ادامه داد: میوه‌های تولیدی این شهرستان به‌واسطه کیفیت بسیار بالا به استان‌های اصفهان و خوزستان صادر می‌شود.

فرماندار شهرستان سامان بیان کرد: توسعه باغداری در شهرستان سامان به‌واسطه وجود شرایط مناسب ازجمله وجود خاک مناسب و آب و شرایط آب و هوایی مناسب زمینه اشتغال مردم را فراهم کرده است. شهرستان سامان قابلیت تولید ۶۰ هزار تن انواع محصولات باغی را دارد مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: شهرستان سامان مهم‌ترین منطقه تولید محصولات باغی استان به شمار می‌رود.  ذبیح‌الله غریب بابیان اینکه در شهرستان سامان قابلیت تولید ۶۰ هزار تن انواع محصولات باغی وجود دارد، افزود: محصولات کشاورزی شهرستان سامان شامل بادام با مساحت ۹ هزار هکتار با تولید ۱۴ هزار تن، هلو با مساحت دو هزار و ۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت و تولید ۳۰ هزار تن، گردو با مساحت یک هزار و ۱۰۰ هکتار و تولید یک هزار و ۷۰۰ تن و سایر محصولات با ۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت و تولید پنج هزار تن در این شهرستان تولید می شود. وی تأکید کرد: توسعه ۲۲ هزار هکتاری باغات در اراضی دیم و کشت یک هزار هکتار گیاهان دارویی و ۵۰۰ هکتار کشت گل محمدی از برنامه‌های ششم توسعه در این استان است. مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طبق برنامه ششم باید بیش از ۴۰ درصد میزان برداشت آب در این استان کاهش یابد، عنوان کرد: کاهش بارش‌ها، توسعه بخش کشاورزی را با مشکل جدی مواجه می‌کند و این به معنای کم‌آبی مضاعف است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن