تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819110183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بارزانی از آزادی قریب‌الوقوع موصل خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: بارزانی از آزادی قریب‌الوقوع موصل خبر داد
مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق روز جمعه اعلام کرد که برنامه نظامی برای بازپس گیری موصل از داعش آماده است و این شهر احتمالا قبل از پایان سال جاری آزاد می شود.
آفتاب‌‌نیوز : ایرنا نوشت: مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق روز جمعه اعلام کرد که برنامه نظامی برای بازپس گیری موصل از داعش آماده است و این شهر احتمالا قبل از پایان سال جاری آزاد می شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد، وی گفت که ارتش و نیروهای پیشمرگه کرد این حمله را انجام می دهند، اما نقش شبه نظامیان طرفدار دولت در این عملیات مشخص نشده است.


وی افزود: جلسات متعددی بین رهبران پیشمرگه و ارتش عراق تشکیل شده است و آنها سرانجام در مورد یک طرح نظامی و نقش هر یک از طرفین در این عملیات به توافق رسیده اند.


بارزانی یادآور شد که زمان آغاز حمله به موصل هنوز تعیین نشده است، اگرچه فرماندهان عراقی گفته اند که این عملیات احتمالا اواخر اکتبر (اوایل آبان ماه) آغاز می شود.


بارزانی همچنین گفت که شبه نظامیان شیعه و یک گروه شبه نظامی سنی که از سوی «اثیل النجیفی» استاندار سابق موصل هدایت می شود، هنوز برنامه ای در عملیات موصل دریافت نکرده اند.


موصل بزرگترین شهر تحت کنترل داعش است که در سال 2014 به اشغال این گروه تروریستی درآمد.


از آن زمان به بعد، نیروهای پیشمرگه در حومه های شرقی و شمالی این شهر سنگر گرفتند و نیروهای عراقی نیز ماه گذشته به 60 کیلومتری جنوب شهر پیشروی کردند.


شهر موصل از تنوع جمعیت قومی و نژادی زیادی برخوردار است و این مساله چالشی پیش روی طراحان جنگی عراق برای حمله به این شهر محسوب می شود که نوع نیروهایی که در عملیات آزادسازی این شهر باید مشارکت داشته باشند و همچنین نحوه اداره و کنترل شهر پس از آزادسازی از جمله این چالش ها است.






۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن