تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799390656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله جنتی: متعجبم چرا کشورهای قربانی حادثه منا هیچ اعتراضی نکردند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: آیت الله جنتی: متعجبم چرا کشورهای قربانی حادثه منا هیچ اعتراضی نکردند
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فاجعه منا و به شهادت رسیدن جمعی از حجاج بیت الله الحرام گفت : متعجبم از اینکه به جز ایران هیچ یک از کشورهایی که حجاج آنها هم در این فاجعه به شهادت رسیدند اعتراض نکردند.
آفتاب‌‌نیوز :  آیت الله احمد جنتی در جمع نمازگزاران تهرانی افزود : سال گذشته هفت هزار نفر را در حرم امن الهی به شهادت رساندند، این اتفاق بی 
آیت الله جنتی: متعجبم چرا کشورهای قربانی حادثه منا هیچ اعتراضی نکردند
سابقه ای بود. ظلم همه جا را فراگرفته است، حدود 500 شهید فاجعه منا از ایران بود و مابقی متعلق به کشورهای مختلف عربی ، سنی یا غیر سنی بودند که یا دم نزدند یا اگر حرفی زدند سریع از آن گذشتند و مطالبه خون شهدای خود را از این جباران فرعون صفت آل سعود نگرفتند.


وی با بیان اینکه دنیا چرا تا این حد به سوی ظلم پیش می رود و ظلم پذیر است، افزود: امام (ره) در مورد سعودی ها می فرمود این وهابی های پست بی خبر از خدا، همچون خنجری هستند که از پشت بر قلب مسلمانان فرو رفته اند.


امام جمعه موقت تهران القابی را که رهبر معظم انقلاب در پیام حج به سعودی ها دادند به حق خواند و گفت : گمراهان رو سیاه، قصی القلب، جنایتکار، سیاست باز، از خدا بی خبر، بی دین، بی وجدان، تشکیل دهنده گروه های تکفیری و شرور و فتنه انگیز در کشورهای اسلامی از جمله این القاب هستند.


به گزارش ایرنا،وی ادامه داد: جاهلیت قبل از اسلام در حال تکرار است، حضرت ابراهیم (ع) این خانه را برای توحید و خدا پرستی بنا کرد، اما دست بت سازان و بت پرستان افتاد و آنجا بت ها را نصب کردند که اکنون نیز همین اتفاق در حال رخ دادن است. 


خطیب نماز جمعه تهران افزود: اکنون هم خانه خدا دست کسانی افتاده که از نسل های گذشته ابوجهل ها و ابولهب ها هستند.


آیت الله جنتی با بیان اینکه راهپیمایی امروز در خصوص فاجعه منا بسیار بجا است، گفت: ما باید هر چه بتوانیم در این قضیه ابراز بیزاری و تنفر کنیم.


** فیش های حقوقی نامتعارف 
آیت الله جنتی به موضوع فیش های حقوقی نیز اشاره کرد و گفت: در جمهوری اسلامی جایی که رهبری امام (ره) بزرگوار و مقام معظم رهبری را دارد، چگونه این اتفاقات رخ می دهد، پول بیت المال را با اسم و رسم یا بدون اسم و رسم حراج می کنند و به جیب می زنند، نظارت مجلس کجاست؟
امام جمعه موقت تهران گفت: من به نمایندگان مجلس گفته ام شما وظیفه نظارت دارید، اگر شما نظارت می کردید این اتفاق رخ نمی داد، شما باید بدانید افراد چقدر حقوق می گیرند، به حق یا ناحق می گیرند، پس نظارت مجلس چه می شود؟


دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: معرفی متهمان خواسته و مطالبه ملی است، آنها و میزان اتهام شان باید تعیین و اطلاع رسانی شفاف انجام شود، عدالت به صورت قاطع اجرا و با خوی اشرافی گری مقابله شود.


خطیب جمعه تهران گفت: دلم نمی خواهد راجع به مقاماتی که اینها زیر نظر آنها کار می کردند، سخن بگویم که آیا آنها بی خبر بودند؟ این موجب سلب اعتماد مردم است، دولت برای جلب اعتماد مردم باید زمینه های سلب این اعتماد را از بین ببرد.


وی تصریح کرد: سه قوه وظیفه دارند و همه مسوولان این قوا باید به این موضوع رسیدگی کنند، رسانه ها تاکنون خوب عمل کردند و قضیه را برای آینده هم پیگیری کنند.


آیت الله جنتی گفت: مکرر وعده دادند که برخورد می شود که عمل نشد، حدود 15 نفر بیشتر برخورد نکردند این همه سرو صدا برای این تعداد نبود.


دبیر شورای نگهبان گفت: برخی جاها جهش عجیبی پیدا شد، دو سه سال اخیر صندوق توسعه ملی یک جهش عجیبی برای بالا کشیدن بیت المال پیدا کرد و گاهی اوقات حقوق برخی به 57 میلیون تومان رسید.


وی گفت: برخی از این متهمان در هیات مدیره های چند شرکت دخالت دارند، برخی در 23 هیات مدیره عضو هستند و برخی از دستگاه های زیان ده و ورشکسته پاداش دریافت کرده اند.


آیت االه جنتی گفت: البته موارد دیگری هم از قبیل املاک هست که آن هم باید پیگیری شود.


**فایل صوتی در باره منافقین 
آیت الله جنتی در بخش دیگری از خطبه دوم به مساله منافقین اشاره کرد و گفت: اخیرا فایل صوتی شیخ ساده لوحی که دل امام (ره) را خون کرد و باید آن دنیا پاسخگو باشد منتشر کردند. آنها با انتشار این فایل صوتی امام (ره) و نظام را محکوم کردند و حربه ای به دست منافقین برای محکوم کردن نظام دادند.


امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: منافقینی که فرانسه، انگلیس و آمریکا از آنها حمایت می کنند؛ 17 هزار نفر را در ایران به شهادت رساندند.


آیت الله جنتی تصریح کرد: امام راحل حکم اسلام را اجرا کرد، آنجا که مهدی هاشمی اعدام شد، حکم امام (ره) بود، صاحب این فایل صوتی را امام قاطعانه عزل کردند و گفتند عکس وی را از دیوار بردارید. امام به حق کار کرد و می خواست ریشه فساد را بکند. 


وی گفت: اسلام هم رافت دارد و هم خشونت ، باید با افراد برخورد مناسب داشت، اگر بیشتر به این افراد مجال داده می شد ریشه نظام را از بین می برند.


** موضوع FATF
آیت الله جنتی همچنین در مورد FATF نیز اظهار داشت: نمی دانم با چه جراتی به طور محرمانه چنین سندی را امضا کردند؟، آنها می خواهند به عنوان مبارزه با پولشویی اطلاعات مالی و بانکی کشور را به دشمن دهند. 


وی ادامه داد: آنها می خواهند خودمان و افراد و نهادهایی را که دشمن نمی پسندد تحریم کنیم، نهادهای انقلابی، کسانی که با خون و جان خود این نظام را هشت سال حفظ کردند، کسانی که در هر صحنه ای سینه ای سپر می کنند و مقابل دشمن می ایستند و همچنین قرارگاه خاتم الانبیاء را با این همه خدمات تحریم مالی کنیم. مجلس نباید در این قضیه سکوت کند، باید مساله نظارتی خود را اعمال کند.


جنتی گفت: مساله بسیار پیچیده و مهمی است که اگر اتفاق افتد باید در مقابل دشمن تسلیم شویم و برای اینکه آمریکا راضی شود، علاوه بر اینکه آنها ما را تحریم می کنند، خودمان هم باید خودمان را تحریم کنیم تا به ما احسنت و آفرین بگویند.


امام جمعه این هفته تهران افزود: 87 فرد و نهاد با موافقتنامه FATF تحریم می شوند، باید امضای خود را پس بگیرند. به چه جراتی بر خلاف مصالح ملت؛ محرمانه سندی را امضا می کنید؟ از این کار ممانعت می شود.


آیت الله جنتی در خطبه اول نماز جمعه تهران ضمن توصیه مسلمانان به تقوی بیان داشت: توصیه به تقوی الهی به مفهوم رعایت احکام حلال و حرام خداوند است و امیدوارم زیر لوای متقیان قرار گیریم.


خطیب نماز جمعه تهران ایام حج را از ایام متبرک دانست و افزود: این ایام بهترین روزهای سال محسوب می شود و امیدوارم آنقدر که در توانمان است از برکات آن برخوردار شویم.


وی لباس تقوی را شریفترین لباسها عنوان کرد و گفت: عملی که مبتنی بر تقوی و اخلاص باشد از سوی پروردگار قبول می شود.


آیت الله جنتی به نمازگزاران یادآور شد: در این ماه دعای عرفه را فراموش نکنند .این دعا مملو از عشق به خداوند است.این دعا را با حضور قلب بخوانید.






۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن