تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817130163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد بزرگراه بیرجند ـ قاین ـ گناباد بر بالین فقر اعتبارات خفته است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهدبزرگراه بیرجند ـ قاین ـ گناباد بر بالین فقر اعتبارات خفته است
خبرگزاری فارس: بزرگراه بیرجند ـ قاین ـ گناباد بر بالین فقر اعتبارات خفته است
بیش از یک دهه از زمان آغاز دوبانده کردن محور بیرجند ـ قاین ـ گناباد می‌گذرد و هنوز تا اتمام آن فاصله زیادی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در گذشته که بیشتر از احشام برای رفت و آمد استفاده می‌شد، نبود جاده مشکل زیادی را برای بشر ایجاد نمی‌کرد ولی در حال حاضر با وجود وسایل نقلیه موتوری نیاز به راه و جاده وجود دارد. امروزه با پیشرفت علم و فناوری از وسایل نقلیه برای تردد در مسیرها استفاده می‌شود و روز به روز بر پیشرفت این وسایل افزوده شده و این امر نیاز به زیرساخت‌های مناسب دارد. خراسان جنوبی یکی از استان‌های کویری است که در شرق کشور قرار گرفته و مرکز آن شهرستان بیرجند است که به سبب مرکزیت تردد در آن بیشتر از قبل صورت می‌گیرد. محور بیرجند، قاین و گناباد که در مسیر مشهد مقدس است یکی از محورهای پرتردد این شهرستان بوده که سالانه تصادفات زیادی در این مسیر صورت گرفته و تلفات جانی و مالی فراوانی را به همراه دارد.

در این راستا و برای کاهش زمان سفر و ایمنی زائران اداره راه و شهرسازی اقدام به ایجاد بزرگراه بیرجند، قاین و گناباد در این مسیر کرده است. ساخت این بزرگراه از سال 84 کلید خورده است و طول آن 182 کیلومتر بوده که در حال حاضر بعد از گذشت 11 سال از آغاز به کار، این پروژه هنوز به اتمام نرسیده است و مسؤولان مربوطه علل گوناگونی را برای آن بیان می‌کنند. خبرنگار فارس بر آن شده است تا علل را از گذشته تاکنون بررسی کند. مدیرکل وقت راه و شهرسازی خراسان جنوبی در 13 شهریورماه سال 93 با اشاره به آغاز عملیات اجرایی باند دوم قطعه دو و سه محور بیرجند ـ قاین ـ گناباد، اظهار داشت: عملیات اجرای دوبانده کردن این محور با اعتباری بالغ بر 102 میلیارد تومان آغاز شده است. مسعود مالکی با بیان اینکه 79 کیلومتر از محور بیرجند ـ قاین ـ گناباد دوبانده خواهد شد، بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود این پروژه ظرف مدت 36 ماه در استان اجرایی شود. مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در 12 تیرماه سال 93 در گفت‌و‌گو با یکی از رسانه‌ها از شش قطعه بودن پروژه بزرگراه بیرجند، قاینات و گناباد خبر داده بود. رضا رجبی با بیان اینکه تاکنون 41 میلیارد تومان اعتبار برای دوبانده شدن محور بیرجند، قاینات و گناباد هزینه شده است، افزود: پیمانکاران 13 میلیارد تومان طلبکار هستند. وی با بیان اینکه برای اتمام همه قطعات این پروژه 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود اگر در سال جاری اعتبار برسد، پروژه به اتمام برسد. اما آروزی تخصیص اعتبار در سال 93 به سرانجام نرسید و جذب و تخصیص اعتبارات تا به امروز به درازا کشیده است.

با این وجود عملیات اجرایی باند دوم بزرگراه بیرجند، قاین و گناباد به طول 79 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 102 میلیارد تومان در 13 شهریورماه سال 93 آغاز شد. مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی 29 دی‌ماه سال گذشته به یکی از رسانه‌های استان گفت: طول این محور 182 کیلومتر است که 63 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسید و بقیه در دست اجرا و مناقصه است. رجبی با بیان اینکه برای احداث این پروژه 800 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، یادآور شد: برای تکمیل این پروژه به یک‌هزار و 600 میلیارد ریال تامین اعتبار نیاز است. وی میزان بدهی به پیمانکاران پروژه را 230 میلیارد ریال عنوان کرد و متذکر شد: در صورت تخصیص اعتبار، بخشی از مطالبات پیمانکاران تا پایان سال جاری پرداخت می‌شود. نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در 17 آذرماه سال 93 با یکی از رسانه‌های استان گفت‌و‌گو کرد و ضمن نامناسب دانستن وضعیت راه‌های خراسان جنوبی، بیان داشت: در دولت گذشته مقرر شده که دوبانده شدن محورهای اصلی استان از جمله بیرجند ـ قاین به اتمام برسد. حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی ادامه داد: به سبب درگیر شدن دولت گذشته با کمبود اعتبارات این امر محقق نشده و دوبانده شدن محورهای خراسان جنوبی از مطالبات اصلی مردم از دولت یازدهم است.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای در نظر گرفتن اعتبار ویژه برای راه‌های خراسان جنوبی نامه‌‌ای مکتوب توسط وزیر راه و شهرسازی به معاونت راهبردی ریاست جمهوری ارسال شد که در گذشته نیز معاون راهبردی رئیس جمهور قول در نظر گرفتن اعتبار برای پروژه‌های نیمه تمام استان را داده است. معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری خراسان جنوبی نیز در رابطه با وضعیت راه‌های استان، اذعان داشت: استان ما در زمینه احداث بزرگراه، راه اصلی و آزاد راه وضعیت مناسبی نسبت به سایر استان‌های کشور ندارد. همایون نخعی‌نژاد با اشاره به اینکه خراسان جنوبی فاقد آزاد راه است، تصریح کرد: وضعیت دوبانده شدن محورهای مواصلاتی استان نیز بسیار نامناسب است. وی با بیان اینکه احداث بزرگراه از اولویت‌های اصلی خراسان جنوبی است، تصریح کرد: باید در این رابطه اعتبار ویژه‌ای از مرکز تخصیص یابد. معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: از طرف معاون راهبردی رئیس جمهور قول مساعد برای در نظر گرفتن اعتبار مناسب برای دوبانده شدن راه‌های استان در بودجه سال 94 گرفته شده است. نخعی‌نژاد با انتقاد بر اینکه در سال جاری اعتباری مناسب برای دوبانده شدن راه‌های استان اختصاص نیافته است، افزود: اعتبار اختصاص یافته برای احداث راه‌های استان نسبت به حجم پروژه‌های در دست احداث بسیار ناچیز است. استاندار خراسان جنوبی 26 خردادماه سال جاری در هجدهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، گفت: با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته از سوی دولت تدبیر و امید در بخش تامین راه‌ها و بهسازی محورهای روستایی و شهری در استان خراسان جنوبی، هنوز مشکلات بسیاری در این بخش وجود دارد که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

و مشکلات در زمینه راه‌های استان همچنان به قوت خود باقی است و دوبانده کردن محورهای استان توجه مسؤولان بالادستی را می‌طلبد. برای آگاهی از میزان پیشرفت فیزیکی بزرگراه بیرجند، قاین و گناباد به سراغ مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان رفتیم و علت تاخیر در دوبانده شدن این محور را که یکی از محورهای مهم استان است، جویا شدیم. رضا رجبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: طول این محور در محدوده واقع در حوزه خراسان جنوبی 182 کیلومتر است. وی با بیان اینکه این محور به هفت قطعه در محدوده استان تقسیم شده است، تصریح کرد: از این تعداد دو قطعه تکمیل و زیر بار ترافیک رفته و پنج قطعه دیگر باقی مانده که در حال تکمیل شدن است. مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه پیش‌بینی افتتاح این قطعات بر اساس تخصیص اعتبار است، یادآور شد: پیشرفت فیزیکی از این محور 46 درصد بوده است و برای تکمیل نیاز به اعتبار دارد. رجبی ادامه داد: سال آغاز به کار قطعات و تنظیم قراردادها اواخر 89 و اوایل 90 بوده است. ساخت هر کلیومتر از بزرگراه بیش از یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد وی گفت: در حال حاضر برای تکمیل هر کیلومتر بزرگراه حدود یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است تا یک کیلومتر از بزرگراه بتواند زیر بار ترافیک برده شود. مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه قطعه نخست این بزرگراه از پلیس راه بیرجند آغاز و تا پارکینگ پمپ بنزین مرک ادامه دارد، افزود: ساخت این قطعه از سال 84 آغاز شده و به اتمام رسیده است و در حال حاضر زیر بار ترافیک قرار گرفته است. رجبی با بیان اینکه قطعه دوم به طول 30 کیلومتر از سال 89 آغاز به کار شده است، اضافه کرد: مسؤولیت ساخت این قطعه را شرکت جهاد نصر یزد بر عهده گرفته است و تاکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. وی متذکر شد: تکمیل این قطعه از بزرگراه 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی مسافت قطعه سوم را 41 کیلومتر عنوان کرد و یادآور شد: کار ساخت آن از سال 93 آغاز شده است. رجبی با بیان اینکه قطعه سوم تاکنون 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، تصریح کرد: برای اتمام این قطعه 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه مسؤولیت ساخت قطعه چهارم از این بزرگراه را شرکت دیبار بر عهده گرفته است، ادامه داد: طول این قطعه 38 کیلومتر بوده و تاکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی سال آغاز به کار قطعه چهارم را سال 93 دانست و گفت: برای تکمیل این قطعه حدود 160 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. رجبی طول قطعه پنجم این بزرگراه را 49 کیلومتر دانست و افزود: کار تکمیل این قطعه بر عهده شرکت امید پارس بوده و سال 85، ساخت آن را آغاز کرده است. وی اضافه کرد: این قطعه 100 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در حال حاضر زیر بار ترافیک قرار گرفته است. مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، طول قطعه ششم را 14 کیلومتر عنوان کرد و یادآور شد: ساخت این قطعه از سال گذشته آغاز شده است. رجبی، میزان پیشرفت فیزیکی این قطعه را 30 درصد دانست و ادامه داد: تکمیل این قطعه 10 میلیارد تومان نیاز دارد. تکمیل بزرگراه نیازمند تخصیص 265 میلیارد تومان اعتبار وی گفت: در مجموع برای تکمیل قطعات باقی مانده از این بزرگراه حدود 265 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است. مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه پیش‌بینی شده است در سال جاری 30 کیلومتر از کل بزرگراه بیرجند- قاین و گناباد آسفالت شود، خاطرنشان کرد: این میزان شامل پنج کیلومتر از قطعه دوم، 10 کیلومتر از قطعه سوم و هشت کیلومتر از قطعه انتهایی است. بعد از گذشت بیش از یک دهه از آغاز به کار دوبانده شدن محور بیرجند، قاین و گناباد تا تکمیل شدن و زیر بار ترافیک رفتن آن فاصله زیادی وجود دارد و تکمیل شدن آن اعتبار زیادی را طلب می‌کند که مسؤولان کشوری باید در این زمینه به این استان محروم کمک کنند. وقوع 177 فقره انواع تصادفات رانندگی در محور بیرجند قاین مسیر بیرجند قاین به دلیل تردد زائران امام رضا(ع) مسیری پرتردد و به دنبال آن پر حادثه است که هرساله جان تعداد بسیاری از هموطنان را قربانی می‌کند. و اما بشنویم از تصادفاتی که طی یک سال گذشته در این مسیر پرتردد استان رخ داده است. فرمانده پلیس راه بیرجند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در طول یک سال گذشته 177 فقره انواع تصادف در محور بیرجند- قاین و گناباد صورت گرفته است.

حسین رضایی با بیان اینکه از این تعداد 28 فقره فوتی بوده است، تصریح کرد: در این تصادفات 42 نفر فوت کرده و خانواده‌های آنان داغدار شدند. فرمانده پلیس راه بیرجند تعداد تصادفات جرحی در این مسیر را 96 فقره عنوان کرد و ادامه داد: این تصادفات 237 نفر را مجروح و روانه بیمارستان کرده است. رضایی ادامه داد: از مجموع تصادفات انجام شده در این مدت 53 مورد خسارتی بوده است. وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات این مسیر در محدوده بیرجند ـ قاین صورت گرفته است، گفت: در این محور 20 تصادف فوتی با 28 نفر متوفی داشته‌ایم. این نشان از آن دارد که محور بیرجند به سمت قاین دارای پیچ و خم‌های فراوان است که سالانه جان افراد زیادی را می‌گیرد و باید برای دو بانده کردن آن زودتر اقدام شود تا شاید شاهد کم شدن این‌گونه تصادفات در این محور باشیم. فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی تعداد تصادفات جرحی صورت گرفته در محور بیرجند- قاین را 65 مورد دانست و افزود: در این تصادفات 159 نفر از هموطنان ما مجروح شدند. رضایی یادآور شد: تعداد تصادفات خسارتی ثبت شده در این مسیر 37 فقره بوده است. وی با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات در محور بیرجند، قاین و گناباد انحراف و تجاوز به چپ با 31 درصد بوده است، اضافه کرد: عدم توجه به جلو 30 درصد، تخطی از سرعت 18 درصد و عدم رعایت حق تقدم 12 درصد سایر علل تصادفات این محور بوده است. فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه 31 درصد از تصادفات به سبب انحراف به چپ و 12 درصد به سبب عدم رعایت حق تقدم عبور صورت گرفته است، با احداث باند دوم برخوردهای رخ به رخ حذف و با ایمن‌سازی تقاطع‌های مسیر نیز شاهد کاهش برخوردهای ناشی از عدم رعایت حق تقدم عبور و در نتیجه کاهش حوادث هستیم و آنچه مسلم است با احداث باند دوم 30 تا 40 درصد از تصادفات در این محور کاهش پیدا می‌کند.

رضایی با بیان اینکه در محور بیرجند، قاین و بالعکس 51 هزار و 374 تخلف اعمال قانون شده است، ادامه داد: همچنین در محور گناباد 18 هزار و 235 تخلف اعمال قانون شده است. وی در پایان از رانندگان خواست: از سرعت و سبقت‌های غیرمجاز اجتناب کنند و با داشتن صبر و حوصله رانندگی کنند و از سالم بودن وسیله نقلیه خود قبل از حرکت اطمینان حاصل کرده، فاصله طولی مناسب را با وسیله نقلیه جلویی خود حفظ کنند، تمام سرنشینان از کمربند ایمنی استفاده کنند، در حین رانندگی باید توجه کامل به جلو داشته باشند و از تلفن همراه در حین رانندگی استفاده نکنند، به اندازه و ظرفیت خودرو خود توجه کرده و بیشتر از آن سوار نکنند، همراه داشتن مدارک کامل رانندگی، استراحت کافی قبل از رانندگی و با سلامت جسمی و روحی کامل رانندگی کنند. و البته با رعایت قوانین میزان تصادفات کم شده و شاهد کشته و مجروح شدن هموطنان خود نخواهیم بود و چه بسا با دوبانده شدن محور بیرجند، قاین و گناباد زمینه ایمنی برای عاشقان و دلباختان به حرم رضوی فراهم می‌شود. :::::::::::::::::::::::::::::: گزارش از: زهرا محمدی ::::::::::::::::::::::::::::::    انتهای پیام/69010/ن40

95/04/11 :: 00:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن