تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802970189




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
احتمال استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس
احتمال استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طی صحبتی که با برخی نمایندگان مجلس داشتیم، آن‌ها نیز از توافق FATF بسیار نگران هستند و در صورتی‌ که این توافق ملغی نشود وزیر اقتصاد را استیضاح می‌کنیم.


به گزارش فرهنگ نیوز، حسینعلی حاجی‌دلیگانی امروز پیرامون توافق FATF اظهار کرد: هر روزی که ما جلوتر می‌رویم؛ شاهد بروز و رونمایی از موضوعاتی هستیم که به‌ نوعی با منافع ملی کشور در تضاد است و یکی از آن‌ها همین توافق FATF بوده که با منافع مردم ناسازگار است.
 
وی افزود: مردم اگر بدانند با این قراردادی که وزیر اقتصاد آن را امضا کرده چه بر سر حساب‌ و کتاب آن‌ها خواهد آمد؛ قطعاً معترض خواهند شد و علت هم این است که بیگانگان هیچ‌گونه حقی در سرکشی به حساب‌های آن‌ها را ندارند.
 
عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس اضافه کرد: به‌ هر حال این قرارداد باعث خواهد شد شرکت‌ها و کشورهای بیگانه به حساب‌های مردم دسترسی پیدا کرده و بدانند فرد به کجا پول فرستاده و چه تراکنش مالی را انجام داده است.
 
حاجی‌دیگانی گفت: استقلال کشور با پذیرش این نوع معاهده زیر سؤال خواهد رفت.
 
وی در خصوص موضع مجلس برای برخورد با این توافق تصریح کرد: طی صحبتی که با برخی نمایندگان مجلس داشتیم، آن‌ها نیز از این توافق بسیار نگران هستند و قصد داریم در صورتی‌ که توافق FATF ملغی نشود تا حد استیضاح وزیر اقتصاد پیش برویم.
 
نماینده برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این توافق با توجه به گروکشی گروه 1+5 است که در خصوص برجام انجام می‌دهند، زیرا آن‌ها گفته‌اند اگر ایران این توافق را بپذیرد از دی‌ماه 1396 برخی از تحریم‌هایی که در خصوص مالی بوده، رفع خواهد شد.
 
حاجی‌دیگانی با اشاره به تحریم قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه توسط دو بانک ملت و سپه بیان کرد: این هم یک نوع خود تحریمی است که این بانک‌ها به استقبال دشمن رفته‌ و نوعی خودکشی و استقبال از تحریم داخلی است که جای نگرانی دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های شناسایی افراد پردرآمد برای قطع یارانه، دیدن حساب‌های آن‌ها بود که در همان زمان رئیس‌ جمهور اعلام کرد این کار درستی نیست و حال سؤال من از رئیس‌ جمهور این است که چگونه بررسی حساب‌ها توسط دولت جمهوری اسلامی خلاف و نوعی سرکشی به‌ حساب مردم است اما اینکه خارجی‌ها در اسرار و حریم خصوصی مردم دخالت کنند؛ اشکال ندارد؟!
 
عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به‌ قرارداد نفتی IPC اظهار کرد: در قراردادهای جدید نفتی موسوم به IPC با بررسی‌‌هایی که صورت گرفته؛ علی‌رغم اینکه دولت 3 بار اصلاحیه انجام داده هنوز حداقل 8 مورد اشکال اساسی به آن وارد بوده و هنوز اصلاح لازم انجام‌ نشده است.
 
حاجی‌دلیگانی گفت: جای تأسف است با وجود اینکه 3 سال وقت صرف شده و افرادی که این قراردادها را تهیه‌ کرده‌اند میلیاردها تومان پول گرفتند؛ در هیأت دولت و در مرحله اول 150 ایراد به آن گرفته و در مرحله بعد نیز به آن ایراداتی وارد می‌شود و در حال حاضر هم 8 ایراد اساسی از آن باقی مانده است.
 
وی در خصوص ایرادهای باقی‌مانده در متن قراردادهای نفتی IPC عنوان کرد: یکی از اشکالات این است که در صورت بروز اختلاف، مرجع صالح فصل‌الخطاب مشخص نیست و یا اینکه هیچ تضمینی برای استفاده از نیروهای ایرانی و  واردات فناوری روز وجود ندارد.
 
نماینده برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: علی‌رغم اینکه در قانون مصوب سال 90 تصریح‌ شده که برای نظارت بر قراردادهای نفتی یک هیأت عالی نظارت مرکب از دادستان کل کشور، رئیس کمیسیون‌های برنامه‌ و بودجه و انرژی مجلس و برخی مسؤولان تشکیل شود اما اخیراً هیأت دولت در مصوبه 7 شهریور آورده که 10 روز پس از شروع اجرا وزارت نفت موظف است قرارداد را به آن کمیته ارجاع دهد و حال جای تعجب این است که ارجاع پس از اجرای قرارداد چه سودی خواهد داشت. 
 
 


منبع: فارس


95/6/16 - 19:57 - 2016-9-6 19:57:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن