تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817307591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رضايي:با اجراي واقعي سند چشم انداز به جامعه نمونه ميرسيم/تا دوباره يكي نشويم كاري از پيش نميبريم


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: رضايي:با اجراي واقعي سند چشم انداز به جامعه نمونه ميرسيم/تا دوباره يكي نشويم كاري از پيش نميبريم
------------

دبيرمجمع تشخيص مصلحت نظام گفت : تدوين سند چشم انداز گام دوم نظام جمهوري اسلامي ، براي ساخت جامعه نمونه و توسعه يافته است .

به گزارش خبرنگار ما، محسن رضايي امروز در همايش دولت، نظام اداري و چشم انداز در سخنراني خود با عنوان (( چشم انداز ايران 1404 و دولت ))‌ با اشاره به اينكه با پيروزي انقلاب اسلامي ، پس از 300 سال دولت ملي درايران تشكيل شد گفت: تشكيل نهادهاي سياسي كارآمد ، تامين امنيت و دفاع ملي ، استقلال و سياست خارجي موفق از جمله دستاورهاي پيروزي انقلاب اسلامي و روي كارآمدن دولت ملي در ايران بود .

وي به وجود مشكلات و موانع براي ساخت جامعه نمونه به عنوان گام دوم انقلاب و نظام اسلامي اشاره كرد و گفت : به همين علت بايد اصلاحات اجتماعي ، اقتصادي ، سياسي و فرهنگي در كشور ايجاد مي شد ، كه نظام با تدوين سند چشم انداز ، گام دوم براي ساخت جامعه نمونه و توسعه يافته را آغاز كرد .

دبيرمجمع تشخيص مصلحت نظام توسعه يافتگي ، حفظ هويت اسلامي ، ايراني و انقلابي ، اول بودن در عرصه اقتصادي، علم و فناوري در منطقه و موثر بودن در روابط بين الملل را مفاهيم اصلي سند چشم انداز 20 ساله كشور دانست و گفت : با تحقق اين سند ، در بخش شرايط زندگي، درآمد سرانه مردم 4 برابر مي شود ، تورم مهار و بيكاري برطرف مي شود و ضريب امنيتي افزايش مي يابد .

رضايي آزادي و تامين مردم سالاري به بالاترين سطح و تامين عدالت را در بعد سياسي و الهام بخش بودن ايران و كمك به ثبات امنيت در منطقه را دستاوردهاي بين المللي تحقق سند چشم انداز خواند و افزود : براي تحقق اين سند بايد اقدامات اساسي شامل اصلاح نظام اقتصادي ، اداري و بروكراسي ، تصميم گيري مديريتي و حقوقي ، قضايي صورت گيرد ، نظام نوآوري ملي و منطقه اي تدوين و طراحي و عزم و اراده ملي در لايحه هاي مختلف اجتماعي شكل گيرد .

دبيرمجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين از اصطكاك ، ناهماهنگي و تعارض ، روزمرگي ، نبود آينده نگري ، فرد گرايي و ذهني گرايي و شكاف بين علم و عمل ، سياست و اجرا و سخنراني و حكمراني را از جمله مهمترين آسيب هاي مديريتي دانست و برلزوم جبران اين آسيب ها و ارتقاء توانايي ها و قابليت هاي مديريتي تاكيد كرد .

رضايي تصريح كرد : براي جبران آسيب ها و ايجاد توانايي هاي جديد در مديريت كشور و همچنين اداره بهتر جامعه و رسيدن به اهداف سند چشم انداز ، نيازمند بسيج نخبگان هستيم و بدون شك بدون اين اقدام به اين اهداف نخواهيم رسيد .

وي با تشريح ويژگي ها و قابليت هاي ايران گفت : محيط سياسي ، اجتماعي ايران پرچالش است ، از نظر قومي و فرهنگي متكثر و در عين حال وحدت گراست ، همچنين ايران جامعه اي پرنخبه و معناگراست كه در چهارراه منافع جهاني واقع شده و برمنطقه اثرگذار است .

دبيرمجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينكه هيچ كشوري در دنيا مثل ايران نخبگانش با هم به اين حد در تنازع نيستند گفت : چگونگي پايان دادن به اين نزاع ها و رسيدن به منشور تفاهم ملي و همچنين شتاب بخشيدن به امر توسعه ملي و فراهم سازي عقلانيت و علم و تدبير بيشتر در اداره امور كشور مهمترين دغدغه هاي مديريتي موجود است .

رضايي پيشنهاد كرد : نگاه مديريتي در كشور به نگاهي توحيدي تبديل شود و دولت براي مقابله با آسيب ها ، به بسيج امكانات اعم از نرم افزاري و سخت افزاري دست بزند .

وي تصريح كرد : بايد بدانيم تا ما دوباره يكي نشويم كاري از پيش نخواهيم برد .

دبيرمجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين ايجاد يكپارچگي روحي ، عاطفي ، فكري و عقلاني ، ظرفيت سازي در كشور به معناي واگذاري بسياري از امور به مردم ، و تحقق عدالت به مفهوم فراگير توليدي و توزيعي در همه اجزاء را مهمترين وظايف دولت در جامعه دانست و گفت : براي تحقق اين وظايف بايد همه آحاد ايراني بتوانند در هرنقشي كه مي توانند ايفا كنند قرارگيرند ، امكانات عادلانه ميان مردم توزيع شودوامكان توزيع عادلانه فرصت ها به فعاليت ها فراهم شود .

رضايي خاطرنشان كرد : اگر اين موارد عادلانه صورت گيرد ، مي توانيم شكوفاترين كشور در توليد باشيم و در بهره وري و كارآمدي در صدر جدول كشورهاي دنيا قرار گيريم .

وي درعين حال گفت : درصورتي كه نتوانيم به توزيع عادلانه اين موارد دست يابيم ، توسعه اجتماعي محقق نخواهد شد ، مساله رقابت و بهره وري به سرانجام نخواهد رسيد و در نهايت اهداف سند چشم انداز تحقق نخواهد يافت .

همايش يك روزه دولت ، نظام اداري و چشم انداز ، هم اكنون در موسسه مطالعات ،بهره وري و منابع انساني درحال برگزاري است .
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن