تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803068724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو شورای فنی: حضور بنا غنیمت است


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
عضو شورای فنی: حضور بنا غنیمت است
عضو شورای فنی: حضور بنا غنیمت است عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی با تاکید بر اینکه وجود محمد بنا برای کشتی فرنگی غنیمت است، گفت: المپیک 2012 لندن نباید متر و معیار ما باشد؛ چرا که رویایی بود که تمام شد.


به گزارش فرهنگ نیوز؛ «محمد دلیریان» امروز (یکشنبه) در مورد خداحافظی محمد بنا از دنیای کشتی افزود: به هر حال این نظر شخصی او بود و هر کسی اختیار خودش را دارد و بعد از المپیک به هر دلیلی دلش نمی خواهد در کشتی بماند.وی اظهار داشت: البته این خداحافظی او با مصاحبه ای که در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام داد، مبنی بر اینکه در کشتی فرنگی می ماند تا اینکه مردم نگویند او ترسیده است و علاقه مند است که خدمت کند، منافات دارد و این مساله ای است که باید پاسخ بدهد.

دلیریان ادامه داد: نبود او برای کشتی فرنگی مضر خواهد بود؛ چرا که وجودش برای این رشته غنیمت است و در عین حال و در سال 94 من به عنوان یک عضو شورای فنی مخالف حضور بنا در راس کادر تیم ملی بودم البته نه به دلیل مخالفت شخصی با بنا، بلکه با تغییرات زیاد در کادر فنی مخالف بودم.

وی گفت: احد پازاج حدود دو سال سرمربی تیم ملی بود و بعد از این مدت با ملی پوشان و سایر مسایل آشنا شده بود، اما به یک باره و پس از رقابت های قهرمانی سال 2015 بزرگسالان جهان در آمریکا کنار گذاشته شد و از محمد بنا دعوت به عمل آمد.

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی بیان داشت: اگر احد پازاج هم در المپیک ریو به عنوان سرمربی بود شاید همین نتیجه را می گرفت و اینکه یک مربی را می آوریم و بعد او را به یک باره برکنار می کنیم، کار درستی نخواهد بود.

وی ادامه داد: هر شخصی که می خواهد سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی باشد باید برای چهار سال انتخاب شود. حال اگر این شخص محمد بنا، ایرج اسفندیاری فرد و یا جمشید خیرآبادی هم باشد، طی این مدت در صورت باخت هم باید بماند تا به کارش ادامه دهد.
دلیریان بیان داشت: افتخاراتی که محمد بنا در سال های گذشته و به خصوص در المپیک 2012 لندن کسب کرده فراموش نشدنی است و وجود او را نمی توانیم نادیده بگیریم و از نظرات وی به هر نحوی باید استفاده شود.

وی در مورد جلسه شورای فنی تیم های ملی نیز گفت: قرار است این جلسه هفته آینده برگزار شود و طبق روال این جلسات، تغییر و تحولات بر مبنای گزارش کادر فنی است و به همین دلیل محمد بنا نیز باید در این جلسه حضور پیدا کند. گزارش فنی بازی های المپیک را شورای فنی ارایه می کند تا تصمیم گیری شود و در غیاب سرمربی تیم ملی نمی توان این کار را انجام داد.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی ایران تصریح کرد: ما از تلویزیون شاهد مسابقات نمایندگان کشورمان بودیم و شاید مشکلات فنی و یا مسایلی در پشت پرده وجود داشته که بهتر است کادر فنی با حضور در جلسه شورای فنی، موارد را بازگو کند و چنانچه بنا در جلسه حضور نیابد مجبور هستیم در غیاب وی تصمیم گیری کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نظر شورای فنی حضور محمد بنا به عنوان سرمربی بود؟ گفت: بارها گفته ام که لندن یک رویایی بود که تمام شد. تیم ملی کشتی آزاد ایران در طول 64 سال حضور در المپیک 5 مدال طلا گرفت، اما تیم ملی کشتی فرنگی به یک باره در المپیک لندن 3 مدال طلا گرفت. در المپیک 1996 آتلانتا نیز تیم لهستان صاحب سه مدال طلا شد، اما بعد از آن دیگر جایگاهی در کشتی فرنگی جهان نداشت.

وی ادامه داد: روال طبیعی و انتظاری که می توانیم از کشتی فرنگی داشته باشیم همین دو مدال برنز در ریو است و شاید می توانستیم یک طلای نیز بگیریم. جمشید خیرآبادی چهار سال به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری آذربایجان با آن همه سرمایه گذاری دو برنز گرفت و ما نیز هیچ گاه نباید المپیک لندن را معیار کشتی فرنگی قرار دهیم.

دارنده مدال طلای بازی های آسیایی 1974 تهران گفت: پیش از المپیک نیز بارها گفته بودم که مردم را زیاد امیدوار نکنیم؛ چرا که در خوشبینانه ترین حالت ما تنها ممکن بود یک مدال طلا و شاید یک نقره و دو برنز بگیریم و هر چند حق این تیم چهار مدال بود و حق امید نوروزی را خوردند.

وی ادامه داد: حمید سوریان به عنوان یکی از نوابغ کشتی جهان در بالاترین سطح فنی قرار دارد و زمانی که هفت امتیاز از حریف پیش است دیگر مربی (کوچ) چگونه می تواند او را راهنمایی کند. او کشتی را با ضربه فنی واگذار می کند و این از موضوعاتی است که دست مربی نیست. البته همه ملی پوشان زحمت خود را کشیدند و دو مدال برنز نیز برای کشتی فرنگی در المپیک کم نیست و روند خوبی داشته است. اشکالاتی هم وجود داشته که می توان با برنامه ریزی آنها را بر طرف کرد.

وی ادامه داد: محمد بنا سرمربی تیم ملی نیز می توانست با خرد جمعی و با همکاری و همیاری کسانی که خواهان موفقیت او هستند، پای به المپیک بگذارد؛ نه اینکه افرادی بله قربان گو در کنارش باشند و فقط به مسافرت بروند و افرادی می بایست در کنار سرمربی باشند که از او ایراد هم بگیرند.

دلیریان بیان داشت: همه این جنجال ها و سرو صداها تمام شد و باید به فکر المپیک 2020 توکیو باشیم. ژاپن سرمایه گذاری زیادی در کشتی کرده است و نمایندگان این کشور در وزن های 59 و 57 آزاد و فرنگی از مدعیان اصلی کسب مدال طلا هستند و در برخی از اوزان نیز از حریفان مستقیم نمایندگان کشورمان خواهند بود.

وی در مورد نتایج تیم کشتی فرنگی جوانان در رقابت های قهرمانی سال 2016 جهان در فرانسه نیز گفت: تیم کشتی فرنگی جوانان با دو مدال برنزی که گرفت از نظر تیمی سوم شد و اگر بخواهیم از نظر تیمی مقایسه کنیم در مقایسه با سال های 2014 و 2015 که هشتم و ششم شده بود روند خوبی داشته است، اما نباید گول این مقام سومی را بخوریم.

دلیریان بیان داشت: در این رقابت ها نایب قهرمان سال گذشته جوانان جهان (حسینی) از دور رقابت ها حذف شد و هیچ فینالیستی نیز نداشتیم. این موضوع پس از بازگشت تیم و با حضور کادر فنی تیم جوانان در جلسه شورای فنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
محمد بنا سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی روز گذشته از دنیای کشتی خداحافظی کرد.

بنا در سال 2004 هدایت تیم ملی کشتی فرنگی را بر عهده گرفت. او در سال 2005 نیز سرمربیگری تیم کشتی جوانان را در رقابت های جهانی لیتوانی برعهده داشت که حمید سوریان و داود عابدین زاده از این تیم دو مدال طلا و قاسم رضایی مدال نقره گرفتند.

وی پس از آن در سال 2009 سکان هدایت تیم ملی کشتی را تا المپیک 2012 لندن برعهده گرفت. تیم ملی کشتی فرنگی ایران با هدایت محمد بنا در بازی های المپیک 2012 لندن موفق به کسب سه مدال طلا شد تا بهترین عملکرد تاریخ ورزش ایران در این رشته ورزشی رقم بخورد.

این مربی نامدار بعد از بازی های المپیک لندن از تیم ملی کشتی فرنگی کناره گیری کرد، اما در سال 92 بعد از روی کار آمدن رسول خادم در راس فدراسیون کشتی دوباره به تیم ملی بازگشت.

بنا اوایل سال 93 بعد از رقابت های قهرمانی آسیا در قزاقستان و پیش از جام جهانی کشتی فرنگی در تهران در اعتراض به شرایط حاکم بر کشتی فرنگی، دوباره از سمتش استعفا کرد تا احد پازاج هدایت این تیم را برعهده گیرد.

این آمدن و رفتن های بنا ادامه داشت تا پس از آنکه تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان در پیکارهای قهرمانی سال 2015 جهان در آمریکا و کسب یک نقره و دو مدال برنز چهارم شد، بنابه درخواست علاقمندان و کارشناسان، محمد بنا مهر ماه سال 94 دوباره سکاندار تیم ملی تا بازی های المپیک ریو شد.


منبع: ایرنا


95/6/14 - 12:09 - 2016-9-4 12:09:26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن