تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798564611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگاه‌هاي اطلاعاتي كاري به دعواهاي سياسي نداشته باشند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: دستگاه‌هاي اطلاعاتي كاري به دعواهاي سياسي نداشته باشند
آرمان در گزارشی به سخنان وزیر اطلاعات پرداخته است که در ادامه می‌خوانید؛
به گزارش نامه‌نیوز، ديروز وزير اطلاعات در شصت و يكمين همايش سراسري سازمان حراست كل كشور كه با محوريت «حراست‌ها؛ اقتصاد مقاومتي و اقدام و عمل» برگزار شد، اظهاراتي داشت كه تفاوت‌هايي با برخي مواضع رايج در كشور به ويژه مواضع آناني داشت كه داشتن پول و سرمايه را فساد مي‌دانند و هر از چندگاهي كه رقابت هاي سياسي و جناحي به جريان مي‌افتد، متهم كردن رقيب به فعاليت هاي اقتصادي غيرقانوني، دستاويزشان براي تخريب مي‌شود؛ اما ديروز حجت الاسلام علوي به صراحت‌ آنان را خطاب قرار داد و تاكيد كرد كه «نه سرمايه‌گذار را مجرم و نه سرمايه داشتن را گناه بدانيم.»

وزير اطلاعات تصريح كرد: دولت به اقتصاد مقاومتي اعتقاد دارد و اگر بحثي در اين رابطه داشته باشد، آن را مطرح مي‌كند و اصلا مساله موضع‌گيري مطرح نيست. علوي گفت: بزرگ‌ترين جفا به اقتصاد مقاومتي و هر بحث ديگري كه مقام معظم رهبري (مدظله العالي) به عنوان برنامه كار معين مي‌فرمايند اين است كه به جاي ترسيم نقشه راه و عمل به آن، دستمايه دعواي جناح‌ها و بخش‌هاي مختلف قرار بگيرد. امروز متاسفانه وقتي به يك سلسله صحبت‌ها، رسانه‌ها و تريبون‌ها نگاه مي‌كنيم، مي‌بينيم در بعضي بحث‌ها، اقتصاد مقاومتي به دستمايه دعواهاي سياسي، جناحي و بخشي تبديل شده كه اين بزرگ‌ترين جفا در حق اقتصاد مقاومتي است.

علوي اظهار داشت: در دستگاه‌هاي اطلاعاتي و حراستي كاري نبايد به دعواهاي سياسي داشته باشيم و بايد به سمتي حركت كنيم كه نقش خودمان را فارغ از دعواهاي سياسي درباره سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي ايفا كنيم. وزير اطلاعات گفت: اسلام در هر بخشي از جمله در حوزه اقتصاد، درجا زدن« تا چه رسد به عقبگرد» را نمي‌پذيرد و حتي كسي كه دو روز او با هم مساوي باشد از نظر اسلام مطرود است و كسي كه امروزش از ديروزش بدتر باشد از نظر فرهنگ اسلام آن شخص ملعون است. وي افزود: ما به عنوان يك كشوري كه براساس آموزه‌هاي ديني عمل مي‌كنيم، نمي‌توانيم درجا بزنيم، تا چه رسد به اينكه عقبگرد كنيم.

دليل امتناع حضور سرمايه‌گذاران در كشور چيست؟

وي افزود: در بحث اقتصاد، امنيت نقش اساسي دارد و از قديم گفته‌اند سرمايه ترسو است و جايي كه احساس نگراني و ترس باشد، قرار نمي‌گيرد، بنابراين كافي است چهار نفر كارخانه‌دار را بگيرند. در اين صورت بر روي بقيه هم اثر مي‌گذارد و به اين فكر مي‌افتند تا سرمايه شان را تبديل به پول كنند. وزير اطلاعات گفت: بخشي از سرمايه‌هاي افراد به خارج از كشور منتقل شده و بايد ديد چه وجهي دارد و چرا اين سرمايه‌ها را به داخل كشور نمي‌آورند و بايد ببينيم چه نگراني دارند و چه برخوردهايي با سرمايه‌گذارها شده كه از آمدن به داخل كشور خودداري مي‌كنند. وي افزود: در موضوع اقتصاد، علاوه بر رصد اطلاعاتي و اطلاع‌رساني دقيق و به موقع، هم به سلامت اقتصادي و هم به امنيت اقتصادي نياز داريم، سرمايه‌گذار بايد احساس امنيت كند و احساس نكند كه به خاطر اندك مساله‌اي متعرضش مي‌شوند. علوي اظهار داشت: در تمام دنيا پناهگاه فعالان اقتصادي حاكميت‌ها هستند و قدرت‌هاي حكومتي مدافع سرمايه‌گذاران و فعالان اقتصادي است و اگر در يك جايي قدرت حكومتي به جاي پشتوانه فعالان اقتصادي نقطه مقابل آنها شود، در آن حكومت نبايد انتظار رشد اقتصادي داشته باشيم. وي ادامه داد: اگر در جامعه‌اي فساد به يك بخشي نسبت داده شد، به آن پرداخته شود، اما فساد به بخش ديگري منسوب بود بايكوت شود و با كساني كه آن فساد را مطرح كرده‌اند برخورد شود، آن جامعه آرزوي رسيدن به يك اقتصاد سالم را بايد در روياها ببيند.

دستگيري يك كارآفرين آخرين راهكار باشد

علوي اظهار داشت: بايد اجازه ندهيم فسادي به وجود بيايد، نه آنكه فساد ايجاد شود، سپس با آن برخورد شود! اجازه ندهيم تعطيلي كارخانه‌ها به وجود بيايد، نه اينكه پس از تعطيلي كارخانه‌ها بگوييم چرا تعطيل شد و حالا براي راه‌اندازي مجدد چه‌كار كنيم. وزير اطلاعات گفت: هر حركتي كه سرمايه‌گذاران و كارآفرينان را دچار ترديد كند، ضد اقتصاد مقاومتي است. علوي تاكيد كرد: دستگيري يك كارآفرين و يك سرمايه‌دار بايد آخرين راهكار باشد، يعني زماني كه همه راهكارها جواب نداد، آن وقت بايد به سمت دستگيري برويم. متاسفانه در يك مقطعي و الان هم توسط بخش‌هايي تا يك بحثي مطرح مي‌شود كه در يك جايي فساد محتمل وجود دارد، بعضا احضار، بازداشت و برخورد صورت مي‌گيرد و بعد هم انتظار اقتصاد مقاومتي داريم. وزير اطلاعات افزود: اين موارد با رهنمود‌هاي مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) و با آموزه‌هاي اسلام مغاير است؛ اسلامي كه پيامبر آن مي‌فرمايد: «در سرزميني كه مردم احساس آرامش و امنيت نكنند، خير و بركتي به وجود نمي‌آيد». علوي اظهار داشت: در بحث امنيتي بايد راهكارهايي را انتخاب كنيم كه امنيت اقتصادي را مختل نكند و در بحث فساد بايد پيشگيري را مقدم بر برخورد و معالجه بدانيم.

سرمايه و كارخانه داشتن را فساد تلقي نكنيم

 وي افزود: سرمايه و كارخانه داشتن و يكسري معاملات را فساد تلقي نكنيم و بايد نظر وسيعي داشته باشيم، ما كه نمي‌خواهيم برخورد شخصي داشته باشيم و افراد را با وضعيت شخصي خودمان بسنجيم كه ما چه داريم و او چه دارد. چرا كه ما جزو حكومت هستيم و حكومت بايد نگاه كلان داشته باشد تا كارها راه بيفتد. علوي ادامه داد: نه سرمايه‌گذار را مجرم بدانيم و نه سرمايه داشتن را گناه بدانيم، بلكه با يك نظر و همت بلند كمك كنيم تا كارها پيش برود.

وي گفت: فكر نكنيم كه وارد كردن چيزي از كشور ديگر در تمامي صورت‌ها با اقتصاد مقاومتي مغايرت دارد؛ خير،«چه چيز» وارد كردن مهم است؛ چون از ويژگي‌هاي اقتصاد مقاومتي، درون زا بودن و برون گرا بودن است، يعني چيزي فراتر از برون نگر بودن است.

وزير اطلاعات ادامه داد: وحدت ملي يكي از پشتوانه‌هاي اقتصاد مقاومتي است و اگر در جامعه ما وحدت و همگرايي باشد، اگر موضوعي وجود دارد به صورت كارشناسي و فني در فضاي دوستانه مطرح شود و نقد دلسوزانه و منصفانه صورت بگيرد، آن وقت وحدت ملي ما مخدوش نمي‌شود و وقتي وحدت داشته باشيم، بستر براي فعاليت داخلي و خارجي اقتصاد فراهم مي‌شود و الا اگر با عنوان انتقاد با همديگر دعوا كنيم انتظار نداشته باشيم افرادي از بيرون مي‌آيند و در كشور سرمايه‌گذاري مي‌كنند.

علوي گفت: اختلاف‌ها با عنوان انتقاد و هر چيز ديگري كشور را به زمين مي‌زند و در عوض، دست به دست هم دادن كار ما را محكم مي‌كند. وي اظهار داشت: متاسفانه مي‌بينيم گاهي اوقات، منافع بخشي و گروهي بر منافع ملي سايه مي‌اندازد و براي تحقق منافع بخشي به منافع ملي ضربه مي‌زنيم و اين امر پسنديده‌اي نيست. وي از مديران ادارات كل حراست سراسر كشور تقاضا كرد كه كارخانه‌هايي كه تعطيل بوده و يا در حال تعطيل شدن هستند را شناسايي كنند و اطلاع‌رساني به موقع داشته باشند.


منبع: روزنامه آرمان


۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن