تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796868717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آقاي هاشمي! مملكت داري جناح بازي نیست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آقاي هاشمي! مملكت داري جناح بازي نیست
در همه‌ سال‌هاي پس از پايان جنگ ايران و عراق تا همين روزهايي كه كشور به كشور در خاورميانه در آتش خشونت و ناامني مي‌سوزد، ايران در موقعيتي نبوده و نيست كه بتواند بودجه‌ دفاعي خود را به كمتر از آنچه هست، برساند.
نویسنده : کبري آسوپار 
در همه‌ سال‌هاي پس از پايان جنگ ايران و عراق تا همين روزهايي كه كشور به كشور در خاورميانه در آتش خشونت و ناامني مي‌سوزد، ايران در موقعيتي نبوده و نيست كه بتواند بودجه‌ دفاعي خود را به كمتر از آنچه هست، برساند. تذكر اين نكته به كسي همچون آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني كه خود سال‌ها جزو حلقه‌ اول اداره و تصميم‌گيري‌هاي كلان كشور بوده، زيره به كرمان بردن است. او در شرايطي از تمثيل پايان جنگ جهاني و محروميت آلمان و ژاپن براي داشتن نيروي نظامي به عنوان دليل پيشرفت علمي استفاده مي‌كند كه حداقل هشت سال بعد از پايان جنگ، مسئوليت بستن بودجه‌ كل كشور را برعهده داشته است.

اگر هم منظورش از تمثيل پايان جنگ، اين توافقنامه‌ نيم‌بند كذايي برجام است كه ساده‌لوحي خاصي مي‌خواهد كه پس از آن همه توصيف فتح‌الفتوحي از برجام، شرايط امروز ايران را در موقعيت شكست‌خوردگان جنگ جهاني دوم بدانيم كه بايد تسليم غرب شده و خود را از نيروي نظامي محروم سازد. سراغ اين فكر وحشتناك هم نمي‌رويم كه وقتي بحث محدود كردن نظامي ايران توسط غرب در ميان است، اين عبارات چه پالس‌هايي به غرب مي‌فرستد. گرچه آن دوگانه‌ «ناآگاهي يا خيانت» هم كه رهبر انقلاب در مورد جمله‌  «دنياي فردا، دنياي گفتمان‌هاست نه موشک‌ها» فرمودند، همچنان سر جايش است؛ ولي في‌الحال مي‌گذريم، چرا؟ چون رئيس مجمع تشخيص مصلحت كسي نيست كه اين بديهيات كشورداري را نداند.

از سويي شايد براي آيت‌الله هاشمي و حاميانشان جالب باشد كه بدانند همين آلمان و ژاپن در سال‌جاري به ترتيب حدود 39 و 40 ميليارد دلار بودجه‌ نظامي داشته‌اند. در حالي كه اين رقم در مورد جمهوري اسلامي ايران فقط 12 ميليارد دلار است.

سياستگذاري‌هاي اصلاح‌طلبان و شخص آقاي هاشمي كه سال‌هاي اخير شديداً تغيير کرده و ليدر مخالفان سابق خود شده‌اند، بیش‌از حد مصداقي شده‌ است. يك روز كه دولت را در دست دارند، انتقاد به دولت را كارشكني مي‌دانند؛ روزي كه خود در مقام نقد دولت هستند، از هيچ تخريبي فروگذار نمي‌كنند. روزي كه مخالف‌شان انتخابات را ببرد، زير ميز قانون و رأي ملت مي‌زنند؛ روزي كه خودشان انتخابات را ببرند، از پيام 24 خرداد مي‌گويند و احترام به رأي ملت. روزي كه آنها رئيس‌جمهور باشند، پي افزايش اختيارات رئيس‌جمهوري هستند، روزي كه ديگري رئيس‌جمهور باشد، مي‌گويند چرا پي مديريت جهاني است! نظارت استصوابي اگر رقباي ما را ردصلاحيت كند، خيلي خوب است و اگر رفقاي ما را رد كند، اصل موجوديتش را بايد زير سؤال برد. وزارت اطلاعات تحت نظر ما بايد دعوت به فعاليت اقتصادي شود، اما سپاه با همه‌ سابقه در اين زمينه بايد پس زده شود.

دولت اگر دست ماست، مجلس هم بايد همسو باشد، دولت اگر دست رقباست، مجلس همسو باعث عدم نظارت مجلس بر دولت مي‌شود.
اين سياستگذاري جناحي به بودجه‌بندي‌ها هم توسعه مي‌يابد، نهادها براي تخصيص بودجه و حتي پرداخت بودجه‌ تخصيصي به نهاد زيردست ما و نهاد غيرزيردست ما تقسيم مي‌شوند و هر كدام براي جناح مربوط باشند، بودجه‌ بيشتري دريافت مي‌كنند. بودجه دولت افزايش مي‌يابد و بودجه صداوسيما كم مي‌شود. بودجه‌ رفقاي یک مؤسسه زياد مي‌شود و بودجه‌ قوه قضائيه را نمي‌دهيم. اينگونه است كه در تخصيص بودجه‌ نظامي بيش از اينكه موقعيت ايران به دليل حضور در جنگ سوريه و مؤلفه‌هايي ديگر همچون وجود همه‌ گزينه‌هاي روي ميز رئيس‌جمهور امريكا و رژيم صهيونيستي و ... مدنظر قرار گيرد، به اين توجه مي‌شود كه نيروهاي نظامي كه زيردست ما نيستند، پس اين همه بودجه براي چه؟ يعني عملاً منافع جناحي به جاي منافع ملي مدنظر قرار مي‌گيرد. ما انتظار زيادي نداريم، فقط مي‌گوييم در شأن جناب آيت‌الله نيست كه منافع ملي را اين‌گونه جناح زده به تحليل و تفسير بنشيند. ما سطح او را حتماً از خرده تحليلگرهاي اصلاح‌طلب بالاتر مي‌دانيم.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن