تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820388937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبري از تجليل مدال‌آوران ايران نيست!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خبري از تجليل مدال‌آوران ايران نيست!
دو هفته از پايان المپيــک ريو مي‌گذرد، اما خبري از تقدير از مدال‌آوران نيست. وقتي ورزشکارانمان در عرصه المپيک به ميدان مي‌روند همه، از رئيس و مدير گرفته تا مردم عادي، منتظر پيروزي و افتخارآفريني نماينده کشورمان هستند.
نویسنده : شیوا نوروزی 


دو هفته از پايان المپيــک ريو مي‌گذرد، اما خبري از تقدير از مدال‌آوران نيست. وقتي ورزشکارانمان در عرصه المپيک به ميدان مي‌روند همه، از رئيس و مدير گرفته تا مردم عادي، منتظر پيروزي و افتخارآفريني نماينده کشورمان هستند. در حالي که مردم ايران از تلاش‌هاي ورزشکارانشان بلافاصله و به بهترين شکل ممکن قدرداني مي‌کنند، اما گويا مسئولان ورزش حالا‌حالاها خيال برگزاري مراسم تجليل از مدال‌آوران ريو و پرداخت پاداش‌هاي وعده داده شده را ندارند.

مشعل بازي‌هاي المپيک 2016 بامداد يکم شهريورماه خاموش شد و در شرايطي تصور مي‌شد در اين دوره نيز همانند دوره گذشته وزارت ورزش در کوتاه‌ترين زمان ممکن درصدد برگزاري مراسم تجليل از مدال‌آوران برمي‌آيد، اما با گذشت 14 روز از اتمام بازي‌ها خبري از پرداخت پاداش‌هاي مصوب نشده است. کاروان ورزشي کشورمان در ريو موفق به کسب هشت مدال خوشرنگ شد (سه طلا، يک نقره و چهار برنز). کيانوش رستمي و سهراب مرادي در وزنه‎برداري و حسن يزداني در کشتي آزاد سه طلايي ايران بودند، تنها نقره کاروان امام رضا(ع) را نيز کميل قاسمي در کشتي آزاد به گردن آويخت و کيميا عليزاده در تکواندو، سعيد عبدولي و قاسم رضايي در کشتي آزاد و حسن رحيمي در کشتي فرنگي هم مدال‎هاي برنز را براي کشورمان به ارمغان آوردند، اما همين هشت نفر هنوز از زمان دقيق اهداي پاداش‌هايي که وعده‌اش را بارها از مسئولان شنيده‌اند، خبر ندارند.
  
تجليل كشورهاي ديگر از مدال‌ آوران‌شان
 اين بي‌خبري در حالي است که روس‌ها تا پاي مدال‌آورانشان به خاک روسيه رسيد پاداش‌شان را پرداخت کردند، آن هم چه پاداشي. نخست‌وزير اين کشور در کاخ کرملين طي مراسمي به هر کدام از مدال‌آوران يک خودروي لوکس و مدال شجاعت اهدا کرد. طلايي‌ها صاحب خودروي ب ام و X6 شدند، مدال‌آوران نقره‌اي ب ام و X5 و دارندگان مدال برنز نيز ب ام و X3 خود را تحويل گرفتند. البته روس‌ها 48 مدال بيشتر از ما در المپيک گرفته‌اند و قاعدتاً تأمين هزينه‌هاي پاداش آنها سخت‌تر از هزينه‌هاي مدال‌آوران ايراني است. جالب‌تر اينکه جوايز 100 هزار يورويي براي قهرمانان، 60 هزار يورويي براي نايب‌قهرمانان و 40 هزار يورويي نيز براي برنزي‌ها درنظر گرفته شده است. اصلاً چرا راه دور برويم. کشور همسايه که اتفاقاً چند ورزشکار و مربي ايراني هم به خدمت گرفته نيز پاداش مدال‌آورانشان را قبل از آنکه خودشان به زبان بيايند، پرداخت کرد. اهداي نشان لياقت و پاداش 200 هزار دلاري تنها بخشي از تقدير و تشکر رئيس‌جمهور اين کشور از مدال‌آوران و مربيان آنهاست.
  
قدر سرمايه‌هايمان را بدانيم
ورزشکاران ايراني هميشه کم‌توقع بوده و هستند. آنها در بدترين شرايط نشان داده‌اند که مرد روزهاي سخت هستند. با کمترين امکانات و توجهات بهترين نتايج را گرفته و مي‌گيرند. المپيکي‌هاي کشورمان بهتر از هر کسي مي‌دانند که براي عملي شدن وعده‌هاي مسئولان بايد هفته‌ها، ماه‌ها و حتي سال‌ها صبر کنند، البته با در نظر گرفتن اين احتمال که شايد بسياري از وعده‌ها هم اصلاً عملي نشود. با اين حال پاداش 300 سکه براي مدال طلا، 200 سکه براي مدال نقره و 120 سکه براي مدال برنز تصويب شده و همچون ادوار گذشته به مدال‌آوران پرداخت خواهد شد. هرچند که مسئولان ورزش از مقايسه پاداش‌ها با ساير کشورها خوش‌شان نمي‌آيد، ولي ديدن و شنيدن اخبار حمايت کشورهاي ديگر از قهرمانانشان ناخودآگاه هر ورزشکاري را به فکر فرو مي‌برد و حتي موجب سرخوردگي برخي‌ها هم مي‌شود.
  
در انتظار عملي شدن وعده‌ها
ايستادن بر سکوي قهرماني المپيک بزرگ‌ترين افتخاري است که نصيب يک ورزشکار مي‌شود. حسن يزداني، کشتي‌گير کشورمان از جمله همين ورزشکاران است که تنها طلاي کشتي ايران را در ريو به گردن آويخت. با اين حال يزداني نيز مثل ساير مدال‌آوران منتظر پرداخت پاداش است، پاداشي که به گفته او نمي‌تواند دردي از دردهاي ورزشکاران را دوا کند. يزداني در گفتگو با «جوان» مي گويد:« اي کاش پاداش‌هاي ما نيز به موقع پرداخت مي‌شد. روسيه را ببينيد تا ورزشکارانشان از هواپيما پياده شدند پاداش‌شان پرداخت شد. خيلي‌ها فکر مي‌کنند 300 سکه پاداش زيادي است، اما باور کنيد با اين پاداش در شهرهاي خودمان نيز نمي‌توانيم يک آپارتمان 50 متري خريداري کنيم. نه تنها مدال‌آوران، بلکه ساير ورزشکاراني که مدال هم نگرفتند نيز تلاش زيادي کردند و مدت‌ها در اردو بوده‌اند. بسياري از کشتي‌گيران به خاطر تمرينات مداوم از ادامه تحصيل بازمانده‌اند و شغلي هم غير از ورزش ندارند. اميدوارم وعده‌هاي قبل از المپيک از جمله استخدام المپيکي‌ها به حقيقت بپيوندد.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن