تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817183588




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسانه های عراق: کنفرانس گروزنی، وهابیت را دستپاچه کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: بین الملل > خاورمیانه - ایرنا نوشت: رسانه های عراق روز شنبه با اشاره به کنفرانس بین المللی "اهل سنت و جماعت" در "گروزنی"، مرکز چچنستان روسیه، اعلام کردند، به رسمیت نشناختن وهابیت در این کنفرانس باعث دستپاچگی ریاض و هیات عالی علمای وهابیت سعودی شد، بطوری که بیش از 100 هزار یادداشت رسانه ای علیه کنفرانس منتشر کردند.

در این کنفرانس که هفته گذشته با حضور رییس الازهر مصر برگزار شد، علمای اهل سنت، فرقه منحرف وهابیت و سلفی ها را جزو اهل سنت و جماعت به حساب نیاوردند.
به گزارش ایرنا، کنفرانس بین المللی گروزنی از 25 تا 27 اوت گذشته با حضور بیش از 200 عالم برجسته دین و مفتی اعظم از کشورهای مختلف اسلامی و عربی و خارجی از اهل سنت و جماعت برگزار شد.
این کنفرانس، اهل سنت و جماعت را فقط از حیث عقاید، "اشاعره و ماتریدی ها" و از حیث فقه، "مذاهب اربعه" و از حیث عرفان و اخلاق، "طریقت صوفیه" به رسمیت شناخته است.
علمای حاضر در این کنفرانس، وهابیت و سلفی های مورد حمایت عربستان سعودی را در این تقسیم بندی ها لحاظ نکردند، موضوعی که خشم و انزجار سعودی ها را به دنبال داشت.
نام نبردن از وهابیت و سلفی ها که در طول سنوات گذشته به نام اسلام، غیر مسلمانان نیز را به قتل می رساندند و به نام اهل سنت و جماعت علیه شیعیان مرتکب وحشیانه ترین جنایات می شوند، از دیدگاه رسانه های عراقی به معنای برداشتن پوشش دینی از جنایات این فرقه منحرف است.
براساس گزارش رسانه های عراق، هیات عالی علمای وهابیت در عربستان سعودی و همچنین "یوسف القرضاوی" که در رسانه های مصری از او به عنوان مفتی شبکه خبری "الجزیره" قطر یاد می شود و 18 نهاد دینی وابسته به وهابیت علیه این کنفرانس و بیانیه پایانی آن موضع گرفتند.
در این راستا سایت خبری "براثا" نزدیک به مجلس اعلای اسلامی عراق در گزارشی درباره این کنفرانس نوشت که کنفرانس اهل سنت و جماعت در گروزنی، فقط اشاعره و ماتریدی را در عقیده و مذاهب اربعه را در فقه و صوفیان را در عرفان و اخلاق جزو اهل سنت و جماعت به حساب آورد و وهابیت و سلفی ها را از اهل سنت و جماعت بیرون دانست.
این سایت خبری با اشاره به اینکه به همین دلیل هیچ عالم دین سعودی سلفی یا وهابی به این کنفرانس بین المللی دعوت نشد، افزوده است: همین امر باعث خشم سعودی ها شد تا جایی که فعالان رسانه ای عربستان سعودی بیش از 100 هزار یادداشت واره علیه این کنفرانس نوشتند.
اما سایت خبری "اسکای پرس" نوشته است: الازهر مصر با کنار گذاشتن وهابیت عملا اعلام کرد که وهابیت عربستان سعودی جزو اهل سنت و جماعت نیست و همین امر عربستان و هیات عالی علمای وهابیت را دچار دستپاچگی کرده است.
این سایت به حملات رسانه ای که برخی شخصیت های رسانه ای وابسته به هیات علمای وهابیت عربستان از جمله امثال "محمد آل الشیخ" و "محمد عبدالله العزام" به کنفرانس و همچنین موسسه دینی الازهر مصر کرده اند، اشاره کرده است.
به نوشته این سایت خبری، آل الشیخ از عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر که به علمای الازهر اجازه شرکت در این کنفرانس داد، انتقاد کرده و از عربستان سعودی خواسته که السیسی را به حال خودش رها کند، اما العزام گفته است که بعد از این همه سرمایه گذاری که عربستان سعودی در الازهر کرد، الازهر در نهایت با پوتین رییس جمهور روسیه ائتلاف کرد و عربستان را نادیده گرفت.
به نوشته رسانه های عراق، برخی از رسانه های سعودی از فرط خشم و دستپاچگی، کنفرانس را نتیجه توطئه ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه علیه عربستان سعودی دانسته اند، اما بیش از 200 عالم دین برجسته و مفتی بزرگ اسلامی را که از کشورهای مختلف اسلامی و عربی و غربی در این کنفرانس شرکت کردند را ندیده اند.
به نوشته رسانه های عراقی، با وجود حملات رسانه ای عربستان و هیات عالی علمای وهابیت و امثال یوسف القرضاوی به الازهر مصر و کنفرانس گروزنی، اما موسسه دینی الازهر در بیانیه ای بار دیگر بر تعریف اهل سنت و جماعت تاکید کرد و برای دومین بار وهابیت و سلفی ها را جزو اهل سنت و جماعت به شمار نیاورد.
اقدام کنفرانس گروزنی و مواضع الازهر در تعریف اهل سنت و جماعت از نگاه عراقی ها، فرصتی بر ترمیم شکاف های عمیقی است که در بدنه اسلام به وجود آمده تا وحدت صفوف بین مسلمانان را تقویت کند و با بیزاری از کسانی که به نام اسلام به اسلام ضربه می زنند، چهره رحمانی اسلام را به جهان نشان دهد.
براساس اسناد و شواهد تاریخی فرقه منحرف وهابیت همانند بهائیت و بابیت جزو فرقه های دست ساز استعمار انگلیس است که از آن برای ضربه زدن به اسلام و شکاف بین مسلمانان در اواسط و اواخر قرن نوزدهم شکل گرفتند. 49261  




شنبه 13 شهریور 1395 - 18:01:18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن