تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806362014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برداشت ایران از پارس جنوبی در سال 96 به میزان قطر می‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - ایرنا نوشت: معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: تا پایان دولت یازدهم میزان برداشت گاز از میدان مشترک با قطر از سوی ایران در پارس جنوبی به اندازه کشور قطر خواهد رسید.


محمد شریعتمداری در نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری با ارائه دستاوردهای سه ساله دولت یازدهم تاکید کرد: این میزان برداشت یکی از بزرگترین دستاوردهای این دولت خواهد بود و هم اکنون نیز ایران به میزان برداشت قطر از میدان مشترک نزدیک شده است.
وی گفت: با بهره برداری از فازهای 17و 18و فازهای 20 و 21 در دولت یازدهم میزان برداشت از این 6 فاز به 150 میلیون بشکه در روز رسیده و دولت بر این عقیده است تاخیر در بهره برداری از میادین مشترک تضییع حقوق ملت ایران خواهد بود.
به گفته وی، برداشت نفت از میادین مشترک غرب کارون نیز در دولت یازدهم از 50 هزار بشکه به 146هزار بشکه رسیده است.
شریعتمداری تاکید کرد: مجموع برداشت ایران از حوزه های صیانتی نفت مشترک با کشورهای همسایه به 270هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
به گفته وی، در حوزه تولید نفت یکی از مهمترین دستاوردهای دولت پس از برجام برگرداندن عزت به نحوه تامین درآمدهای نفتی بود، به نحوی که در ابتدای دولت یازدهم میزان صادرات نفت 700 هزار بشکه و همچنین 300 هزار بشکه میعانات گازی در روز بود که بخشی از این درآمدها بلوکه می شد و مجموع تولید نفت کشور تا پیش از این دولت 2 میلیون و 700 هزار بشکه در روز بود.
شریعتمداری گفت: اکنون میزان تولید نفت به سه میلیون و 800 هزار بشکه، تولید میعانات گازی به 580 هزار بشکه و صادرات نفت از کشور در دولت یازدهم به 2 میلیون و 300 هزار بشکه در روز رسیده است.
وی گفت: این نوع فروش عزتمند باعث شد از فروش مخفی و بروز پرونده های تخلف مانند بابک زنجانی در کشور جلوگیری شود.
به گفته وی، در حوزه پتروشیمی نیز سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری در دولت یازدهم آغاز شده است و 12مجتمع پتروشیمی با تولید هشت میلیون و 900 هزار تن به ارزش پنج میلیارد ریال بهره برداری می شود.
شریعتمداری اظهار کرد: مجتمع های پتروشیمی مجموعه صادرات غیر نفتی را افزایش می دهد و باعث ایجاد اشتغال و افزایش تولید و تامین بازار داخلی می شود.
به گفته وی، دولت یازدهم در حوزه تولید بنزین نیز با کنار گذاشتن تولید بنزین پتروشیمی که باعث آلودگی های زیست محیطی شده بود، با تولید هشت میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 4 تا پایان سال آینده بنزین ایران نیز صادر می شود.
به گفته وی، اکنون در کشور 20 میلیون گازوئیل مازاد تولید می شود که این اتفاق باعث توقف واردات گازوئیل و صاردات این محصول شده است.
وی اقتصاد مقاومتی را اساس کار دولت یازدهم دانست و گفت: دولت در ستاد اقتصاد مقاومتی تصمیم گرفته است در هدف اول 2 هزار و 500 واحد نیمه تمام دولتی را به بخش خصوصی واگذار کند که سازمان مدیریت و برنامه ریزی سه هزار و 912 طرح نیمه تمام برای واگذاری به بخش خصوصی را شناسایی کرد و اکنون در این راستا 150 طرح نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شده است.
شریعتمداری گفت: در حوزه کشاورزی نیز در دولت یازدهم 11میلیون تن گندم تولید شده که در این زمینه ایران به خودکفایی رسیده است، درحالی که تا پیش از دولت یازدهم 6 میلیون تن گندم به کشور وارد می شد.
معاون اجرایی رئیس جمهوری تاکید کرد: این خودکفایی در گندم محصول افزایش سطح کشت نیست، بلکه افزایش بهره وری در سطح است و 220 هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم کاهش یافته است.
شریعمتداری اظهار کرد: در حوزه مکانیزه کردن تجهیزات کشاورزی غلات 35 درصد، در حوزه نشاکارهای برنج 43 درصد، در حوزه کمباین برنج 335 درصد و برداشت کنندگان نیشکر نیز 35 درصد و در حوزه نوسازی تراکتورها 15 درصد در دولت یازدهم رشد یافته است.
وی گفت: در حوزه توسعه آبیاری نوین در بخش کشاورزی 250 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیرپوشش سیستم های نوین قرار گرفت که این میزان حتی بالاتر از برنامه ستاد اقتصاد مقاومتی بوده و هزار و 777 هکتار از اراضی کشور به اراضی گلخانه ای تبدیل شده که نیازمند تکمیل و تجهیز است.
به گفته وی، در بخش پسابرجام نیز در حوزه حمل و نقل هوایی تعداد پروازهای عبوری از ایران از 400 پرواز به یک هزار و 100 پرواز رسیده است.
وی گفت: با وجود کاهش محدودیت های مالی در سال 94 نرخ رشد اقتصادی به 4.4 درصد و رشد بخش تولیدی و صنعتی به 8.8 درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه که در دولت گذشته به 45 درصد رسیده بود در این دولت به 4.5درصد رسید.
به گفته وی، دولت یازدهم با ایجاد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تاکنون 24 جلسه در این زمینه برگزار کرده است و 120 طرح اولویت دار شناسایی و به تصویب این ستاد رسیده است.
شریعتمداری اظهار کرد: به دلیل نوسانات اقتصادی در دولت گذشته و وجود محدودیت های قانونی هفت هزار و 500واحد تولیدی مشکل دار شناسایی شد.
به گفته وی، در این مدت یک هزار و 300 واحد تولیدی از تسهیلات بانکی برای رفع محدودیت های مالی خود برخوردار شدند و چهار هزار و 300 واحد تولیدی به صورت خارج از کارگروه رفع موانع تولید تسهیلات اعتباری دریافت کردند.
معاون رئیس جمهوری اظهار کرد: 40 مانع در ایام تحریم بر سر راه صادرات شناسایی و دولت این موانع را رفع و هدف 10 میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی نسبت به سال ماقبل را تصویب کرد.
شریعتمداری گفت: در سه ماه نخست سال 95 میزان صادرات 21 درصد از نظر ارزشی و 36 درصد از نظر وزنی افزایش یافت و از 13.4 میلیارد دلار به 16میلیارد دلار رسیده است.
وی به اصلاح نظام تعرفه های وارداتی از سوی دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: حاصل این اصلاح برای کشور واردات تا سقف منفی هفت درصد کاهش یافت و در این مدت 960 میلیون دلار مازاد تراز تجاری حاصل شد و امسال مازاد تراز تجاری در سه ماه نخست امسال حدود 3.4 میلیارد دلار شده است.
شریعتمداری گفت: دولت نرخ تسهیلات سپرده را تا 15 درصد کاهش داد و این کاهش و ایجاد توازن در بازار مسکن باعث رونق این بخش شده است.
به گفته وی، در حوزه کشاورزی نیز با تصویب شورای پول و اعتبار میزان نرخ بانکی 2 درصد کمتر از سود بانکی موجود تعیین شده است.
شریعتمداری تاکید کرد: در چهار ماه نخست امسال میزان تسهیلات اعطایی حدود 930 میلیارد ریال معادل 44 درصد افزایش یافته است.   ۴۸




چهارشنبه 10 شهریور 1395 - 11:03:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن