محبوبترینها
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1852421072
مشروح/نشست «وحدت از نگاه امام خمینی(ره)»: موسویمقدم:امام وحدت مستضعفان عالم را رشد تعالی بشر میدانستند/ موسوی: امام برای مقابله با شاه و استعمار تنها به الگوی وحدت معتقد بودند
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مشروح/نشست «وحدت از نگاه امام خمینی(ره)»:موسویمقدم:امام وحدت مستضعفان عالم را رشد تعالی بشر میدانستند/ موسوی: امام برای مقابله با شاه و استعمار تنها به الگوی وحدت معتقد بودند
نشست تخصصی پژوهشی «وحدت از نگاه حضرت امام خمینی(ره)» عصر امروز با حضور سیدرمضان موسوی مقدم معاون پارلمانی و امور استانهای صداوسیما در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجتالاسلام موسویمقدم معاون پارلمانی و امور استانهای صداوسیما در نشست تخصصی پژوهشی «وحدت از نگاه امام خمینی (ره)» که در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، با اشاره به اینکه موضوع وحدت از دیدگاه معمار کبیر انقلاب نیاز به بحث و مناقشه ندارد و قابل تصدیق است بیان داشت: امام در تمام رفتار، سکنات و منش در طول عمر بابرکتش که بعد از انقلاب تبلور وحدت کلمه بوده است. وی به زمینههای کاربردی وحدت اشاره کرد و افزود: در تفکر دینی برخلاف تفکر مادی فارغ از زمان و مکان یک حیات معنوی را جستجو میکند و آن اعتلای رسالت بزرگی است که دارای دو مجموعه موهبت بزرگ الهی یعنی عقل و فطرت است. معاون امور استانهای صدا و سیما با تاکید بر اینکه در آموزههای قرآنی و اولیای الهی عقل و فطرت دو منبع هدایت بشر هستند ابراز داشت: تمام دستورات اسلام و آموزههای آن برگرفته از این دو اصل است و این مقوله در ذات و اجتهاد خودش امری بدیهی است. یکی از پایههای وحدت از دیدگاه امام مبانی فقهی است وی با بیان اینکه وحدت از منظر امام خمینی (ره) برگرفته از تفکر وحیانی و الهی است، ادامه داد: یکی از پایههای وحدت از دیدگاه امام مبانی فقهی است. وحدت در جامعه اسلامی اگر منجر به حکومت و قدرت شود فقه به مجموعه دستورات اجرایی حکومت اضافه خواهد شد، پس اگر بنا است وحدت در امت اسلامی بوجود آید و اجرا شود مبتنی بر مجموعه فقه دینی است. حجتالاسلام موسوی مقدم سومین فاکتور را متولوژی و روشی دانست که از سوی انقلاب اسلامی صادر شده است، گفت: در طول سده اخیر تمام مصلحان به این موضوع پرداختهاند. وی گفت: به گونهای که اقبال لاهوری ترویج فرهنگ غرب را عامل تفرقه میدانست، سیدجمالالدین اسدآبادی در وحدت اندیشهای بسیار اعتقاد داشت، اما امام خمینی (ره) معتقد بود ملت اسلامی با همین نگاهی که دارند میتوانند وحدت داشته باشند، بنابراین از منظر امام وحدت یک امر استراتژیک و راهبردی است و ایشان هرگز وحدت را به عنوان وسیله نمیدانستند. وی در ادامه به بازخوانی اندیشه سیاسی اجتماعی امام(ره) در مورد موضوع وحدت پرداخت و افزود: امام در سطح ملی و کشوری تنها راه را این میدیدند که تمام گروهها با هم آشتی کنند و ایشان هیچ گروهی را استثناء نکردند اساسا وحدت ملی را مهم تلقی کرده و مهمترین آرزوی ایشان بعد از پیروزی انقلاب ایجاد وحدت بوده است. امام وحدت مستضعفان عالم را رشد تعالی بشر میدانستند این کارشناس فرهنگی با اشاره به اینکه معمار کبیر انقلاب حتی در بعد جهانی و بینالمللی به وحدت مستضعفان عالم اعتقاد داشتند خاطرنشان کرد: امام وحدت مستضعفان عالم را رشد تعالی بشر میدانستند و وحدت مستضعفان را یک امر راهبردی برای ایجاد عدالت محسوب کردند. در سطح وحدت امت اسلامی نیز دستهای ناپاک شیعه و سنی که موجب برهم زدن وحدت میشد را مختص شیعه و سنی اصیل تلقی نمیکردند. ** موسوی: امام برای مقابله با شاه و استعمار تنها به الگوی وحدت معتقد بودند همچنین سید نظامالدین موسوی مدیر عامل خبرگزاری فارس در این نشست اظهارداشت: مسئله وحدت یکی از کلیدواژههای مهم است که در کلام حضرت امام(ره) از ابتدای شروع نهضت تا وصیتنامه ایشان که حرف پایانی همه ملت ایران هم است، بهطور متعدد مطرح شده است. دبیرکل انجمن روزنامهنگاران مسلمان وحدت را یک امر استراتژیک و راهبردی در نگاه امام(ره) عنوان کرد و گفت: اندیشه و نگاه امام(ره) برگرفته از نگاه حاکم بر قرآن کریم و آیین اسلام است، وقتی به قرآن کریم رجوع میکنیم میبینیم مسئله وحدت و اتحاد از مسائل اصلی است و بهشدت نسبت به اختلاف و تفرقه هشدار داده شده است. وی تأکیدکرد: وحدت باید دارای محور باشد و هم در قرآن کریم و هم در نگاه قرآنی امام خمینی(ره) بارها به این امر اشاره شده است. موسوی در ادامه به وحدت فلسفی، وحدت سیاسی و قبیلگی اشاره و تصریح کرد: در همین دنیای مدرن نیز مانند عصبیت جاهلی، عصبیت مدرن وجود دارد و عناوینی همچون پان ترکیسم و پان ایرانیسم از این نمونه است؛ در دوره جاهلیت و زمانی که پیامبر گرامی اسلام(ص) تازه مبعوث شده بودند، خداوند در قرآن کریم میفرمایند: بهصورت قبیلگی و تعصب قبیلگی صرف، کنار یکدیگر نباشید و بر پایه باطل از یکدیگر طرفداری نکنید.
وحدت باید حول محور فرامین و احکام الهی شکل گیرد موسوی با تأکید بر اینکه وحدت باید حول فرامین و احکام الهی و درواقع بیّنات شکل بگیرد، افزود: وحدت خود یک هدف بهشمار میرود، اما باید به یک نقطه اشتراک در وحدت رسید، البته هر وحدتی هم مطلوب نیست و وحدت و تعاون باید برای کار نیک صورت گیرد نه برای یک هدف پوچ و غیرالهی. مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه امام خمینی(ره) نیز بر اساس همین نگاه قرآنی، نگاه ویژهای به وحدت دارند، تصریح کرد: امام(ره) مسئله وحدت را به عنوان یک هدف مطرح میکنند و در باب اهمیت آن میفرمایند اگر وحدت نداشته باشیم، دیانتمان از بین میرود و درواقع حفظ دیانت را به حفظ وحدت منوط میکنند و وحدت را عامل پیروزی میدانند. وی به مقطع شروع نهضت امام(ره) در سالهای 41 و 42 اشاره و تصریح کرد: در آن زمان برای مبارزه با استبداد و استعمار در بین سیاسیون و افراد نظراتی وجود داشت؛ برخی سیاسیون بر این باور بودند که برای شکستن بت شاهنشاهی و بیرون یا مهار کردن استعمار باید از طریق پارلمان نفوذ کرده و از آنجا دولت را در دست گرفت و شاه را محدود و نفت را ملی کنیم؛ برخی دیگر از سیاسیون و فعالانی هم که هدفشان مبارزه با شاه و امپریالیسم و استعمار بود -که گرایش چپ و مارکسیستی داشتند- معتقد به جنگ مسلحانه بوده و میگفتند باید مبارزه مسلحانه داشته باشیم، اما در عمل هیچ یک از این دیدگاهها به هدف نرسید و در سالهای 54 و 55 تمامی این روشها به بنبست خورد. امام(ره) برای مقابله با شاه و استعمار تنها به الگوی وحدت معتقد بودند موسوی خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره) همواره میفرمودند که این روشها را قبول ندارند و معتقد بودند باید با الگوی وحدت به صحنه آمد و برای همین قبل از انقلاب نیز پای هیچ تروری -حتی حسنعلی منصور- را امضا نکردند و وقتی مجاهدین خلق نیز نزد ایشان رفتند تا موافقت امام برای جنگ مسلحانه را بگیرند، ایشان فرمودند که قبول ندارم. مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به اعتقاد امام(ره) به اتحاد ملت و حضور همهجانبه مردم در صحنه، گفت: آنچه که در نهایت انقلاب اسلامی را به پیروزی نهایی رساند، جمع شدن قاطبه مردم حول یک محور به نام اسلام بود. امام(ره) هر وحدتی را مقبول و مطلوب نمیدانستند موسوی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) هر وحدتی را مقبول و مطلوب نمیدانند، اظهار داشت: وحدت اگر معیار و شاخص نداشته باشد، فایدهای نخواهد داشت و چهبسا به کارهای باطل کشیده شود. وحدت باید با یک شاخص و معیار و برای تحقق امر مطلوبی باشد. وی در پاسخ به سوالی درباره تفاوت وحدت در زمان فعلی با سالهای ابتدایی انقلاب، تصریح کرد: قبل از انقلاب مبارزه ارجحیت دارد و مطلوب است و همه میگویند شاه و امپریالیسم برود، این یک امر سلبی است، اما بعد از انقلاب باید حرف ایجابی زد. از اینرو تفاوت اساسی وجود ندارد، بلکه برخی از این تفاوتها ناشی از مقتضیات قبل و بعد از انقلاب است. دبیر کل انجمن روزنامهنگاران مسلمان بر همین اساس یادآور شد: در جامعهشناسی سیاسی، تحولات سیاسی و اجتماعی را به چهره ژائوس تشبیه میکنند که یک روی این سکه مبارزه و روی دیگر آن ثبات است. به طور طبیعی شکلگیری نظم جدید دشمنانی دارد موسوی با بیان اینکه بهطور طبیعی نظم جدیدی که شکل میگیرد دشمنانی دارد، گفت: وقتی استعمار از کشور بیرون رانده میشود به طور طبیعی آنها هم بیکار نخواهند نشست؛ زمانی که نظامی شکل میگیرد مخالفانی هم دارد. وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) معتقد به وحدت بودند، افزود: رسول اکرم(ص) اولین کاری که در مدینه انجام داد، ایجاد وحدت بود، بین قبایل آن زمان وحدت ایجاد کرد، مهاجرینی نیز که همراه وی بودند با انصار عهد اخوت بستند و با یهودیان مدینه نیز پیمان صلح امضا کرد، اما عدهای در درون مسلمانان با بهانه و طراحیهای مختلف شروع به نفاق کردند. موسوی بر همین اساس وحدت را موضوع مهمی عنوان کرد و درعین حال گفت: در برابر کسی که وحدت را بر هم بزند، سکوت جایز نیست. مدیرعامل خبرگزاری فارس، همچنین به زمان حکومت امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: در آن زمان هم خوارج با دگماندیشی و تحجر گفتند که امام علی(ع) حکمیت را بپذیرد و بعد که ایشان پذیرفتند گفتند چرا پذیرفتهای؟ در بعد از انقلاب اسلامی نیز این موارد وجود دارد، افراد و جریانهایی بودند که ظاهراً با انقلاب همراه شدند، اما بعد به مجادله برخاستند.
وحدت به معنای یکی شدن در اصول امنیت ملی و شئونات دینی و انقلابی است موسوی با بیان اینکه در نظامی که شکل میگیرد و گفته میشود جمهوریت، یک عده اکثریت و یک عده اقلیتاند، گفت: مهم این است که در اصول اساسی اتحاد داشته باشیم و وحدت به معنی یکی شدن در اصول، امنیت ملی، قانون اساسی و شئونات دینی و انقلابی است و در همه جای دنیا باید قانون پذیرفته شود. وی با تأکید بر اینکه یک عامل که موجب اختلاف میشود فتنهانگیزی است، اظهار داشت: اگر برای حفظ وحدت با عامل تفرقه بجنگیم به معنای تفرقه نیست؛ در چارچوب کلی باید سلایق مختلف را پذیرفت و این به معنای مردمسالاری است. مدیرعامل خبرگزاری فارس، در بخش دیگری از سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که در خیلی از انقلابهای دنیا این گونه نبوده که قانون اساسی بلافاصله تصویب شود، بلکه نظری که رهبر یک انقلاب میداده، همان باید اجرایی میشده که در ایالات متحده و انقلاب فرانسه به همین شکل بود، اما یکی از اقداماتی که امام خمینی(ره) انجام داد برگزاری رفراندوم بود که کمتر از دو ماه بعد از پیروزی انقلاب این امر صورت گرفت. رسانهها باید منافع ملی را آموزش دهند موسوی در خصوص نقش رسانه در زمینه ایجاد وحدت تصریح کرد: آنچه در حوزه رسانه مهم است و همه باید به آن پایبند باشند چارچوبهایی است که وحدت و منافع ملی را رقم میزند و رسانهها در این حوزه باید علاوه بر دیدگاههای خاص خود دست به فرهنگسازی بزنند. وی با تأکید بر اینکه رسانهها باید منافع ملی را تبیین کرده و به مردم آموزش دهند، گفت: آنها باید مفاهیم وحدتبخش و ارکان قوام یک جامعه را آموزش دهند و اگر کسی عامل تفرقه بوده و منافع ملی را زیر سوال میبرد، این وظیفه رسانه است که در این زمینه روشنگری کند. انتهای پیام/
95/03/12 :: 22:23
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]
صفحات پیشنهادی
موسوی در نشست «وحدت از نگاه امام خمینی(ره)»: امام(ره) هر وحدتی را مقبول و مطلوب نمیدانستند/ وحدت ب
موسوی در نشست وحدت از نگاه امام خمینی ره امام ره هر وحدتی را مقبول و مطلوب نمیدانستند وحدت بدون معیار و شاخص فایدهای ندارد مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت امام ره هر وحدتی را مقبول و مطلوب نمیدانند چراکه وحدت بدون معیار و شاخص فایدهای ندارد به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فحجتالاسلام موسویمقدم در نشست «وحدت از نگاه حضرت امام خمینی(ره)» «وحدت» از منظر امام(ره)
حجتالاسلام موسویمقدم در نشست وحدت از نگاه حضرت امام خمینی ره وحدت از منظر امام ره یک امر استراتژیک و راهبردی است معاون امور استانهای رسانه ملی گفت امام خمینی ره معتقد بود ملت اسلامی با همین نگاهی که دارند میتوانند وحدت داشته باشند بنابراین از منظر امام وحدت یک امر استراتژیبه همت مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق (ع) نشست «نئو فرقانیسم» با هدف بررسی مؤلفههای اسلام منه
به همت مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق ع نشست نئو فرقانیسم با هدف بررسی مؤلفههای اسلام منهای روحانیت برگزار میشود مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق ع نشست نئو فرقانیسم که به بررسی مؤلفههای اسلام منهای روحانیت دشمن و تلقین اندیشه مقابله با اسلام سیاسی و اجتماعی مینشست وحدت از نگاه امام خمینی(ره)
نشست وحدت از نگاه امام خمینی ره نشست تخصصی وحدت از نگاه حضرت امام خمینی ره عصر چهارشنبه دوازدهم خرداد با حضور حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم معاون امور استان های صدا و سیما و سید نظام الدین موسوی دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد عکس مهدی بلودر آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) نشست کتابخوان در مدرسه «پانزده خرداد» شهر فرمهین برگزار شد
در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی ره نشست کتابخوان در مدرسه پانزده خرداد شهر فرمهین برگزار شد در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی ره نشست کتابخوان مدرسهای به همت کتابخانه ولایت در مدرسه پانزده خرداد شهر فرمهین برگزار شد به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ظهر امروز در آستانه ساسیدعلی خمینی: امام خمینی(ره) احیاگر معنویت در دنیای مدرن بود/ تأخیر در مبارزه با فساد درست نیست
سیدعلی خمینی امام خمینی ره احیاگر معنویت در دنیای مدرن بود تأخیر در مبارزه با فساد درست نیست سیدعلی خمینی با بیان اینکه انقلاب و حفظ آن کار دشواری است امام خمینی ره را احیاگر معنویت در دنیای مدرن خواند به گزارش خبرگزاری فارس حجتالاسلام سیدعلی خمینی سه شنبه شب در مراسم بیسامام خمینی(ره) متعلق به همه نسلها است
جهانگیری امام خمینی ره متعلق به همه نسلها است معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه امام خمینی ره متعلق به همه نسلها است گفت ما وظیفه داریم از آثار امام خمینی ره و انقلاب اسلامی صیانت و حفاظت کنیم تا این آثار برای نسلهای آینده ماندگار بماند به گزارش ایلنا اسحاق جهانسردار جزایری: امام خمینی (ره) احیاگر اسلام ناب در عصر جاهلیت مدرن بود
سردار جزایری امام خمینی ره احیاگر اسلام ناب در عصر جاهلیت مدرن بود معاون ستاد کل نیروهای مسلح در تبیین ابعاد وجودی حضرت امام خمینی ره گفت امام ره شخصیتی فرا زمانی و فرا مکانی و احیاگر اسلام ناب و انقلابی در عصر جاهلیت مدرن بود به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سپاه نیوز سپاسخ موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) به مطلب منتشر شده در سایت باشگاه خبرنگاران
پاسخ موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ره به مطلب منتشر شده در سایت باشگاه خبرنگارانتاریخ انتشار سه شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷ ۳۰ موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ره با ارسال جوابیه ای به مدیریت باشگاه خبرنگاران جوان به انتشار مطلبی با عنوان امام خمینی ره درباره واقعه کودتروز پنجشنبه مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) از سوی رهبر انقلاب در حرم حضرت معصومه(س) برگزار میشود
روز پنجشنبهمراسم سالگرد ارتحال امام خمینی ره از سوی رهبر انقلاب در حرم حضرت معصومه س برگزار میشود مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی و بزرگداشت قیام 15 خرداد از سوی رهبر معظم انقلاب در حرم حضرت معصومه س در قم برگزار میشود به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطل-
سیاسی
پربازدیدترینها