تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815319967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سه نکته درباره حکم رهبر انقلاب برای کالای قاچاق


واضح آرشیو وب فارسی:فارس نیوز: مبارزه ی جدّی با قاچاق ــ همین مسئله ی انهدام [کالای قاچاق] ــ بسیار مهم است؛ البتّه بعضی از مرتبطین با این مسائل، به ما گفتند که بعضی از این اقلام را می شود بازصادر کرد، [یعنی] برگرداند و صادر کرد؛ خیلی خب، این را حرفی ندارم، یعنی من این را الان اعلام می کنم.
رهبرانقلاب در هفته ی گذشته با انتقاد شدید از عدم جدیت و قاطعیت در حمایت از تولید و مصرف کالای وطنی، یک دستور و راهکار کاملاً عملیاتی و اجرایی با عنوان «آتش زدن کالای قاچاق جلوی چشم همگان» ارائه دادند.
ریشه و خاستگاه حکم
اینکه ایشان چرا در مقام رهبری انقلاب، این راهکار اجرایی را به مسئولان امر گوشزد کردند، شاید قدری به شعار سال برگردد که باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، یک اقدام و عمل جدی صورت گیرد تا مردم آثار و برکات آن را به صورت ملموس درک نمایند. قضیه این است که رهبر انقلاب سال هاست در مورد کالای قاچاق به مسئولان هشدارها و تذکرات لازم را داده اند و از فرمان ویژه ی ایشان در مورد ضرورت مبارزه ی قاطع و جدی با قاچاق و تشکیل یک کانون مرکزی نزدیک به ریاست جمهوری و دستگاه های مربوطه، بیش از چهارده سال می گذرد. اما در بازه ی کنونی که نظام جمهوری اسلامی با جنگ اقتصادی تمام عیار مواجه است، ضرورت این امر به مراتب بیش از گذشته است؛ چراکه مسئله ی قاچاق اکنون برای جمهوری اسلامی ایران تنها یک معضل اقتصادی صرف نیست و حاوی ابعاد امنیتی، سیاسی و فرهنگی است، به طوری که حجم اقتصاد غیررسمی (اقتصاد پنهان) که یکی از ابعاد آن قاچاق کالا و ارز است، نسبت به تولید ناخالص داخلی، به بالاترین میزان خود از سال 1355 تاکنون (یعنی 21.2 درصد در سال 1389) رسیده است. این مسئله می تواند با توجه به خصلت پنهانی بودن، زمینه ی بسیاری از فعالیت های مخل نظام، همچون گسترش اعتیاد، فساد اخلاقی، طلاق، فعالیت های تروریستی و خرابکارانه و مانند آن را فراهم سازد.
با توجه به آمارهای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اگرچه حجم تقریبی 25 میلیارد دلار قاچاق ...
[ مشاهده متن کامل خبر سه نکته درباره حکم رهبر انقلاب برای کالای قاچاق در خبرگزاری فارس ]


یکشنبه ، ۷شهریور۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس نیوز]
[مشاهده در: www.tnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن