تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806341996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران به کدام کشورها برق صادر می کند؟


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: ایران به کدام کشورها برق صادر می کند؟
وزیر نیرو گفت: در حال حاضر ایران صادرکننده خالص برق به چهار کشور از جمله ترکیه، عراق، افغانستان و پاکستان و صادر کننده خدمات فنی و مهندسی به بیش ۴۰ کشور جهان است.

به گزارش خبرآنلاین، حمید چیت‌چیان در مورد وضعیت صادرات برق در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر ایران صادرکننده خالص برق به چهار کشور از جمله ترکیه، عراق، افغانستان و پاکستان است.

وی افزود: صنعت آب و برق از صنایع توانمند کشور بوده و تاکنون کشورمان خدمات فنی و مهندسی آب و برق را به بیش از 40 کشور دنیا صادر کرده است.
 
وزیر نیرو با اشاره به کلنگ‌زنی احداث شبکه آبیاری و زهکشی پیرانشهر در ساعات اولیه صبح امروز، گفت: این شبکه شامل شش منطقه عمرانی بوده که نزدیک به 13 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی اجرا خواهد شد و امید است شاهد تحول از نظر توسعه کشاورزی و بهره‌وری آب باشیم.
 
چیت‌چیان با اشاره به اجرای سد سیلوه ادامه داد: از طریق سد سیلوه حدود 95 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه وارد خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: سراسر آذربایجان غربی یک کارگاه بزرگ برای فعالیت‌های مؤثر در رابطه با مدیریت منابع آب است.
 
وزیر نیرو افزود: امروز تصفیه‌خانه فاضلاب شهر نقده با ظرفیت 23 هزار مترمکعب در شبانه‌روز افتتاح و در مدار بهره‌برداری قرار گرفت. در این طرح قرار است پساب تصفیه شده به سمت دریاچه ارومیه هدایت شود.
 
چیت‌چیان تصریح کرد: از مسائل مهم که از ابتدای شروع دولت یازدهم مورد توجه دولت قرار گرفت مسئله احیای دریاچه ارومیه بوده که در این راستا ستاد احیا تشکیل و اعتباراتی تخصیص یافت و فعالیت گسترده برای احیای دریاچه ارومیه اجرا شد.
 
وی با بیان اینکه برنامه احیا برای 10 سال برنامه‌ریزی شد که دو سال اول برای تثبیت وضعیت موجود و هشت سال آینده برای رسیدن وضعیت دریاچه ارومیه به حالت اکولوژیک خود پیش‌بینی شده، ادامه داد: در حال حاضر ارتفاع آب در دریاچه ارومیه 54 سانتی‌متر و میزان آب 960 میلیون مترمکعب بیشتر از سال گذشته است.
 
وزیر نیرو از افتتاح 16 پروژه در حوزه انتقال و فوق توزیع برق طی هفته دولت با اعتبار هزینه شده 70 میلیارد تومان خبر داد و افزود: در حال حاضر 11 پروژه مهم و شاخص با اعتبار 260 میلیارد تومان در دست اجرا بوده که تا سال 95 و 96 به بهره‌برداری می‌رسد.
 
وی ابراز داشت: طی سال‌های 93 و 94 حدود یک هزار و 500 میلیارد تومان در ارتباط با سد و شبکه در آذربایجان غربی هزینه شده، و قرار است در سال 95 نیز یک هزار و 600 میلیارد تومان در این راستا هزینه شود.
 
وزیر نیرو افزود: بناست در هفته دولت 872 روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند که از این تعداد 66 روستا در آذربایجان غربی قرار دارد.
 
در ادامه این نشست چیت‌چیان درباره حساسیت وزارت نیرو برای ملاحظات محیط زیستی طرح‌ها خاطرنشان کرد: براساس تصمیمات ستاد احیای دریاچه ارومیه تاکنون عملیات اجرایی چهار سد در حال اجرا متوقف شده و درحال حاضر تصمیم جدیدی برای فعالیت دوباره آن‌ها اتخاذ نشده است.
 
همچنین وزیر نیرو در ارتباط با صادرات خدمات فنی به کشورهای خارج از منطقه بعد از اجرای برجام، گفت: صنعت آب و برق از صنایع توانمند کشور بوده و خدمات فنی و مهندسی صنعت آب و برق و تجهیزات فنی تا کنون به بیش از 40 کشور دنیا صادر شده است.
 
وی تاکید کرد: طی سال 93 حدود 90 درصد از صادرات فنی و مهندسی کشور به صنعت آب و برق کشور اختصاص داشت و مسلماً اجرای برجام زمینه مساعدت‌تری برای اقدامات وزارت نیرو در این زمینه فراهم خواهد کرد.


تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - 28 August 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن