تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820018435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد ٧٠ درصدی انتشار کتاب در گیلان


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: استان‌ها > گیلان - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به دستاوردهای خوب این استان در بخش های مختلف، اظهار داشت: خو.شبختانه با همت و تلاش همگان رشد قابل توجهی را در فعالیت های فرهنگی و هنری در سه سال گذشته این اداره کل در دولت یازدهم شاهد بوده ایم.

به گزارش خبرآنلاین گیلان، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فیروز فاضلی با اشاره به اهمیت ایجاد و گسترش دیپلماسی فرهنگی، گفت: در تلاش هستیم علاوه بر استان‌های همجوار با دریا، جشنواره کاسپین را به کشورهای حاشیه دریای خزر نیز تعمیم دهیم.
وی افزود: یکی از اقدامات مهم در پایان هر سال کاری، جمع‌آوری اطلاعات و فعالیت‌های انجام‌شده و بیان ریاضی آنها (البته بدون آمارسازی) است.
فاضلی ادامه داد: طبق شاخص‌ها، در انتشار کتاب ٧٠ درصد، در انتشار کتاب کودک‌ونوجوان ٥٦درصد، در انتشار کتب دینی ٢٥ درصد، در کتب تألیفی ٦٩ درصد، در ترجمه ١٠٥ درصد و از همه مهمتر در کتب چاپ‌اول ٦٣ درصد رشد نسبت به سال ٩٢ رشد داشته‌ایم.
فاضلی اضافه کرد: باتوجه به حمایت مناسب از ناشران و فراهم‌کردن بستر مناسب برای فعالیت آنان، در تعداد ناشران فعال ٢٩ درصد، در تعداد چاپخانه‌ ٥ درصد و در حوزه دیجیتال بیش از ٥٠ درصد رشد قابل مشاهد است.
مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی استان گیلان یکی از اولویت‌ها کاری را واگذاری مدیریت مجتمع‌ها و فضاهای فیزیکی فرهنگی استان برشمرد و بیان داشت: در آغاز دولت تدبیر و امید، ٣١ مرکز و مجتمع فرهنگی-هنری چندمنظوره در استان وجود داشت که با اجرای سیاست‌ واگذاری این فضاهای فیزیکی به بخش‌خصوصی امورزه این عدد به ٤٦ مرکز افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه بیش از ١٦٠ نشریه در استان فعال هستند، اظهار داشت: تعداد ٣٣٤ کانون‌های تبلیغاتی در استان فعالیت دارند.
فاضلی با اشاره به فعالیت‌های مذهبی اداره‌ فرهنگ‌رشاد استان گیلان، اظهار داشت: در حال‌حاضر این اداره از ٦٢ مؤسسه قرآنی حمایت می‌کند و همین موضوع سبب شده است فعالیت‌های این مراکز با شیب تندی افزایش یابد به‌طوریکه تعداد قاریان و حافظان قرآن از ٦٠٠ نفر در سال ٩٢ به ٤ هزار نفر در سال ٩٤ افزایش یافته است. از سوی دیگر کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد نیز با رشد چشمگیری به ٨٢٠ عدد افزایش یافته است.
وی با اشاره به فعالیت‌های رسانه‌ای، گفت: پیش از این سایت‌های استان تقریباً هویت قانونی نداشتند اما امروزه ٧٤ پایگاه اطلاع‌رسانی در گیلان فعال است.
مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان گیلان گسترش فعالیت‌های نمایشی را یکی دیگر از اقدامات درخور توجه دانست و تصریح کرد: در سال ٩٤ بالغ بر ٧١٥ نمایش در استان اجرا شد. از سوی دیگر سالن تأتر سردارجنگل که محلی نوستالژیک برای مردم رشت محسوب می‌شود، پس از سال‌ها در این دوره و در جشنواره «اردیبهشت تئأتر» به بهره‌برداری رسید.
به گفته وی از سوی دیگر با زمینه‌سازی مناسب برای فعالیت‌های نمایشی، تعداد هنرمندان این عرصه به ٥٠٤ نفر افزایش یافته است.
وی برگزاری کنسرت‌ های متعدد را یکی از نقاط عطف فعالیت‌ها دانست و گفت: با تدبیر و عملکرد مناسب در سال‌های گذشته ١٦٨ کنسرت ملی و محلی با بهترین کیفیت اجرا و در آرامش کامل، در استان برگزار شد.
فاضلی با اشاره به برگزاری تعذیه گیلکی، گفت: این اقدام با استقبال بی‌نظیر مخاطبان مواجه شد و سبب شد زبان گیلکی بعد از فارسی و آذری به‌عنوان سومین زبان تعذیه‌خوانی مطرح شود.
مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی استان گیلان درپایان از برگزاری جشنواره فیلم و عکس دوستی تحت عنوان «جشنواره کاسپین» در سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم علاوه بر استان‌های همجوار با دریا، این جشنواره را به کشورهای حاشیه دریای خزر تعمیم دهیم تا آغازی برای دیپلماسی فرهنگی باشد.   ۴۸




شنبه 6 شهریور 1395 - 18:10:22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن