تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817219427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک گردشگر درمانی تا 6 برابر گردشگر معمولی هزینه می‌کند - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: گردشگری که با هدف درمان به کشوری می‌رود سه تا شش برابر یک گردشگر معمولی هزینه می‌کند. به گزارش ایسنا، دکتر محمداسماعیل خیامی امروز 19 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ که در شهرک سلامت مشهد برگزار شد، با بیان اینکه گردشگری یکی از منابع پردرآمد در دنیا به شمار می‌رود، اظهار کرد: هر گردشگر خارجی بین 3 تا 4 هزار دلار در کشور ما هزینه می‌کند، در حالی که انجمن بین‌المللی گردشگری اعلام کرده است که گردشگر درمانی خارجی در یک کشور بین 7 هزار و 475 دلار تا 15 هزار و 832 دلار در کشور هزینه می‌کند. همچنین به ازای هر 7 هزار دلار یک شغل در کشور ایجاد می‌شود، بنابراین گردشگری سلامت یک ظرفیت بسیار بالا و مناسب در ایجاد اشتغال به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه استان ما سرشار از جاذبه‌های فرهنگی و تفریحی است، ادامه داد: همچنین باید به وجود امکانات مختلف از جمله راه‌ها و فرودگاه بین‌المللی مشهد اشاره کرد و مهم‌تر از همه ظرفیت مناسب خراسان رضوی در حوزه تشخیص و درمان بیماران و وجود تجهیزات قوی در مراکز درمانی است. ضمن اینکه خدمات گردشگری سلامت در مشهد و ایران به نسبت سایر کشورها بسیار ارزان‌تر است.

خیامی درباره میزان پذیرش بیماران بین‌المللی در بیمارستان‌های مشهد گفت: سال 87، 3 هزار بیمار خارجی تحت درمان، به ثبت رسید. تعداد بیماران پذیرش شده در سال 94 به 5 هزار و 679 نفر رسید، در حالی که این رقم در سال 93 به حدود 6 هزار 776 نفر رسیده بود که سال گذشته با کاهش 17 درصدی مواجه شدیم، علت این امر هم به تیرگی روابط بین ایران و عربستان بر می‌گردد.

وی اضافه کرد: در سال 94 بالغ بر 25 میلیارد تومان گردشگران سلامت در مشهد هزینه درمان انجام دادند، این مبلغ جدا از هزینه‌های غیردرمانی آنان است و با احتساب 25 میلیارد تومان برای هزینه‌های غیر درمانی می‌توان گفت که سال گذشته گردشگران سلامت در مشهد 50 میلیارد تومان هزینه کردند.

مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بالغ بر 11 هزار گردشگر به صورت سرپایی به کلینیک‌ها و مراکز درمانی مشهد مراجعه کردند، این مراجعات بیشتر در حوزه چشم‌پزشکی، ‌دندان‌پزشکی، ‌پوست و زیبایی و چکاپ بوده است.

وی اضافه کرد: باید همه شرایط و سیاست‌گذاری‌ها را در زمینه گردشگری سلامت به کار گرفت، زیرا کشورهای رقیب با برنامه‌ریزی، امکانات و شرایط بسیار خوبی را برای جذب گردشگر سلامت فراهم کردند، کشورهایی همچون اردن، ترکیه، سنگاپور، مالزی و فیلیپین کشورهای پیشگام در حوزه گردشگری سلامت هستند که با حمایت‌هایی که از صنعت گردشگری در کشور خود می‌کنند باعث جذب بیماران شدند.

مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره تشکیل کارگروه گردشگری سلامت استان طی سال‎های اخیر، تصریح کرد: این کارگروه با محوریت سازمان‌های میراث فرهنگی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وزارت خارجه و بخش خصوصی که شامل دفاتر هتل‌داری و آژانس‌ها هستند، می‌شود و اهداف سند بالادستی در حوزه گردشگری سلامت را دنبال می‌کند.

خیامی با اشاره به اینکه 16 شرکت در استان در حوزه گردشگری سلامت به صورت رسمی فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: درصدد هستیم این شرکت‌ها را جایگزین دلال‌بازی‌هایی کنیم که در حوزه گردشگری سلامت وجود دارد، این شرکت‌ها متشکل از پزشک و آژانس‌های مسافرتی هستند.

وی به تشکیل دپارتمان پذیرش بیماران بین‌المللی اشاره کرد و افزود: بیمارستان‌های استان که قصد دارند بیماران خارجی را پذیرش کنند باید این مجوز را اخذ کنند، تاکنون از مجموع 36 بیمارستانی که در زمینه چگونگی اجرای دستورالعمل پذیرش بیماران بین‌المللی آموزش دیدند، 7 بیمارستان گواهی پذیرش را اخذ کردند.

خیامی ادامه داد: بیمارستان‌های جواد الائمه(ع)، رضوی، سینا، ‌بنت‌الهدی، طالقانی و پاستور از طرف وزارت بهداشت گواهی پذیرش بیماران بین‌المللی را گرفتند که سایر بیمارستان‌ها هم در صدد اخذ گواهی هستند.

خیامی اظهار کرد: بیشتر گردشگران سلامت از کشورهای همسایه و کشورهای عربی، آسیای میانه، ترکمنستان و افغانستان هستند، حتی از کشورهای آمریکایی و اروپایی نیز مراجعاتی در خصوص درمان صورت می‌گیرد. انتهاي پیام


شنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۵ / ۱۸:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن