تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تسبيحات فاطمه زهرا عليهاالسلام در هر روز پس از هر نماز نزد من محبوب تر از هزار ركعت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820857545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فصل جدید سری A چگونه آغاز می شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: فصل جدید سری A چگونه آغاز می شود؟
هیچ تردیدی در این نیست که یوونتوس سلطان بی رقیب پنجره ی نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایتالیا بود.

به گزارش "ورزش سه"، در جولای، بعد از ماه ها شایعه و خبر، بالاخره گونسالو "ال پیپا" ایگواین که فصل قبل با 36 گل رکورد گونار نوردال سوئدی(مهاجم اسطوره ای میلان) را شکسته بود، به قهرمان 5 سال اخیر ایتالیا پیوست.
البته باید اشاره کرد که نحوه ی جدایی مهاجم آرژانتینی از ناپولی ناراحت کننده بود. مهاجم 28 ساله در این سه سال، از سوی هواداران ناپولی جوری پرستش می شد که پیشتر فقط در مورد مارادونا چنین چیزی را دیده بودیم. اما در حالی که ایگواین به مائوریتسیو ساری، سرمربی ناپلی ها، گفته بود که برای تمرینات پیش فصل به اردو  ملحق می شود، دو روز قبل شروع تمرینات به مادرید می رود و در تست پزشکی یووه شرکت می کند. رفتاری که از دید بسیار از هواداران پارتنوپی، صادقانه نبود. به هر حال او حالا شماره 9 یکی از غول های اروپاست و در چهار فصل حضور، سالانه چیزی نزدیک به هفت و نیم میلیون یورو حقوق خواهد گرفت.  

 
حالا همه به این نتیجه رسیدند که یووه در این فصل بیش از انکه در پی تقویتش باشد به ضعیف تر کردن نزدیک ترین رقبایش-رم و ناپولی-مشغول بود. در کنار ایگواین، آنها درست در کوران یورو 2016، میرالم پیانیچ، پلی میکر قهار بوسنیایی را به مبلغ 32 میلیون یورو خریدند؛ خریدی که بیشتر شبیه خریدن از فروشگاه هایی است که تخفیف 70 درصد می دهند. این رقم کمتر از مبالغی است که در این تابستان پای خرید انگولو کانته، یانیک بولاسیه، میچی باتشوایی، جوئل ماتیپ و کرچوویاک پرداخت شد.لاوکیا سینیورا-بانوی پیر- دنی آلوس را هم بعنوان بازیکن آزاد جذب کرده. کسی که در سیستم 2-5-3 مکسی آلگری می تواند بسیار بهتر و مفید تر از لیشتشتینر عمل کند. دانیل پیاکا بعد از مدت ها کش و قوس از دینامو زاگرب به مجموعه الگری پیوست تا بعنوان "بازیکنی برای آینده"بتواند در این تیم بدرخشد.  


در خط دفاع هم آنها مهدی بن عطیه را از بایرن قرض گرفتند. یووه درست مانند بایرن در حال تضعیف دیگر تیم هاست که البته وقتی بدانیم آندره آ آنیلی و کارل هاینتس رومنیگه از رفقای نزدیک هم محسوب می شوند،این قضیه برایمان قابل هضم تر می شود.از لحاظ تاریخی البته که رقبای اصلی یووه در سری آ،اینتر و میلان محسوب می شوند. ولی دو تیم میلانی فعلا تنها می توانند به این دلخوش کنند که فینال های لیگ قهرمانان در شهرشان برگزار می شود. اینتر فصل قبل بعد از نتایج نسبتا خوب مانچینی چهارم شد.اما اینتر بیشتر شبیه کالایی شده که از این دست به اون دست می چرخد. سه سال قبل،اریک توهیر سرمایه دار اندونزیایی اکثر سهام باشگاه را از ماسیمو موراتی خرید. امسال اما غول دنیای الکترونیک به مالکیت "سانینگ"نزدیک به 70 درصد سهام باشگاه ها به مبلغ 270 میلیون یورو را از توهیر خریده. البته انتقال کامل باشگاه به سانینگ به زمان نیاز دارد. یکی از دلایلی که اینتر به سختی توانست در تابستان بازیکن بخرد همین جابجایی در مالکیت باشگاه بود. مانچینی هم وقتی دید باشگاه آینده ایی ندارد اجازه نداد رزومه مربیگری اش بیش از گذشته خدشه دار شود و فرار را به قرار ترجیح داد. فرانک د بوئر که در 5 سال حضور در آژاکس 3 بار قهرمان اردیویسیه شده، روی نیمکتی که مربیان بزرگی چون الینو اررا، جیووانی تراپاتونی، مارچلو لیپی و ژوزه مورینیو را به خود دید، خواهد نشست.  

 
در این گیر و دار مدیر برنامه های مائورو ایکاری-که آینده ی باشگاه روی دوشش است-از آب گل آلود ماهی می گرفت. مدیر برنامه اش کسی جز همسر حاشیه سازش، واندا نارا، نیست.
البته اوضاع تیم در زمین نسبتا خوب است.بعد از یووه، به نظر می رسد پر مهره ترین تیم ایتالیا اینتر باشد. بازیکنانی مثل ادر و پریشیچ که در یورو عالی بودند، در کنار بازیکنانی مثل مارسلو بروزویچ، اور بانگا،جفری کوندوگبیا و سمیر هاندانوویچ می توانند برای صعود به لیگ قهرمانان امیدوار باشند.
در آن طرف شهر،سیلیو برلوسکونی بعد از ترخیص از بیمارستان،چند هفته قبل باشگاه را به یک گروه چینی به مبلغ 500 میلیون پوند فروخت؛ تمام و کمال؛ 100 درصد سهام. مالک جدید یکی از سرمایه گذاران در تولید انرژی خورشدی است.تا اواسط پاییز با تکمیل این دو نقل و انتقالات در میلان و اینتر، دو باشگاهی که نزدیک به 80 جام مهم در ویترینشان دارند، به چینی ها سپرده خواهند شد.  

 
ناپولی اما بعد از فروش ایگواین در خرید بازیکنان خوب عمل کرده. بهترین حرکتش، خرید آرکادیوش میلیک، مهاجم گلزن لهستان و آژاکس، بود. مهاجم جوان و چپ پایی که با 35 میلیون یورو به سان پائولو آمده تا بتواند جانشین خوبی برای ایگواین باشد. رم هم با لوچانو اسپالتی، بیشتر  به جذب بازیکنان قرضی دل خوش کرده و جز توماس فرمالن خرید مهم دیگری نداشته است.    

 
در بخش دیگر پایتخت هم لاتسیو اوضاع بدتری دارد. بیانکوچلستی که تنها  سه روز با انتصاب مارسلو بیلسا افسانه ایی هواداران را خوشحال کرد، بعد از اینکه "ال لوکو"متوجه شد که مدیران باشگاه علاقه ای برای خرید لیست پیشنهادی اش ندارند سریع قراردادش را فسخ کرد. سیمونه اینزاگی بار دیگر روی نیمکت می نشیند و بعد از وداع اسطوره باشگاه-میرو کلوزه-از تیم، چیرو ایموبیله به خدمت گرفته شد. حال باید دید آیا او میتواند دوران درخشانش را در تورینو تکرار کند.
تورینو هم بعد از اینکه مربی موفقش جانپیرو ونتورا به نیمکت تیم ملی ایتالیا  رسید،سریعا سینیشا میهایلوویچ را به خدمت گرفت.مربی ای که  با اینکه در میلان ناکام بود اما در فیورنتینا و حتی سامپدوریا کارنامه خوبی داشت.بهترین حرکت "تورو"خرید ستاره ی ایتالیا یعنی امانوئله جاکرینی بود. بازیکنی که بهترین مهره ی کونته در یورو محسوب می شد. در ایالت توسکانی، در فلورانس، فیورنتینا انگار نه انگار. تنها خبر مهم تیم در پنجره جذب یانیس هاجی، پسر گئورگی هاجی اسطوره ی فوتبال رومانی بود. انتقالی که از دید بسیاری تنها به خاطر نفوذ "فرمانده"عملی شد. پائولو سوسا، تقریبا تمام بازیکنان فصل قبلش را حفظ کرده و در این فصل امیدوارست فدریکو برناردسکی که پسر طلایی هوادران است، به شکوفایی کامل برسد.  

 
ساسوئولو هم با اوزه بیو دی فرانچسکوی فوق العاده موفق در فکر تکرار درخشش فصل قبلش است. تیمی که به لیگ اروپا هم راه یافته است. دی فرانچسکو از دید خیلی ها آینده مربیگری در فوتبال ایتالیا خواهد بود. آتالانتا هم باید به دوران بعد از "ژرمن دنیس"عادت کند. ماشین گلزنی شان که فصل گذشته از این تیم خداحافظی کرد.البته مدیران باشگاه با جذب جانپیرو گاسپرینی، یکی از نوابغ تاکتیکی فوتبال این کشور، دست به حرکتی مفید زدند.
اما چند نکته در این فصل جالب توجه است:
1- اینکه تور خداحافظی فرانچسکو توتی از فوتبال کی به پایان می رسد.او بیست و نجمین فصل حضورش در رم را تجربه خواهد کرد.
2- وینچنزو مونتلا یکی از چهره های آینده دار مربیگری ایتالیاست.او بعد از حضور موفق در فیورنتینا و کاتانیا،با حضور در میلان اشفته سخت ترین فصلش را سپری خواهد کرد.باید دید می تواند در میلان به یک قهرمان تبدیل شود؟
3- پارما در سال 2015 ورشکسته شد و با تغییر نام به  پارما کالچو 1913 جواز حضور در دسته چهارم را یافت. سال قبل بعنوان قهرمان به دسته سوم صعود کرد و امسال هم تلاش خواهد کرد به سری B باز گردد. شاید زودتر از اینها قهرمان سابق جام برندگان جام  اروپا و جام یوفا را در سری آ دیدیم.
4-جدا از یووه، تنها سه تیم توانسته اند بیش از 10 میلیون یورو خرج کنند:رم،لاتسیو و ناپولی.
5-باز هم شمار زیادی از بازیکنانی از بالکان و اروپای شرقی-لهستان و چک-به سری A رفته اند. آمار تعداد بازیکنان در این مناطق حیرت انگیز است.   سهیل نوری پناه

11:46  1395/05/30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن