تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798558502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبرد اصولگرایان و اصلاح طلبان بر سر کرسی ریاست شورای شهر تهران


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: نبرد اصولگرایان و اصلاح طلبان بر سر کرسی ریاست شورای شهر تهران
چند روز مانده به آغاز انتخابات هئیت رئیسه شورای شهر تهران، شواهد گویای آن است که لابی اصولگرایان در شورای شهر تلاش خود را برای تمدید ریاست چمران بر این شورا تشدید کرده است.
به گزارش نامه نیوز ، چند روز مانده به آغاز انتخابات هئیت رئیسه شورای شهر تهران، شواهد گویای آن است که لابی اصولگرایان در شورای شهر تلاش خود را برای تمدید ریاست چمران بر این شورا تشدید کرده است.


 وضعیت شکننده تعداد مشخص افراد اصولگرا و اصلاح طلب شورا از سه سال و نیم قبل تا کنون،  شرایط عجیب و مبهمی را ایجاد کرده است، بطوریکه اکنون و تنها در چند روز باقی مانده به انتخاب هیات رئیسه شورای شهر  مشخص نبودن خط مرز فکری بیشتر اعضا،  بر آوردها در باره رای آوری کاندیدای اصولگرا یا اصلاح طلب را دشوار کرده است.


نکته ای که شرایط را غامض تر می کند تعداد  تقریبا مساوی آرای ثابت دو جریان سیاسی در شورای شهر تهران است که بر شدت این رقابت افزوده،  به همین دلیل از دست دادن رأی حتی یک نفر نیز ممکن است سرنوشت انتخابات را عوض کند.


بخش دیگری از تصمیمات مربوط به انتخاب رئیس شورا ظاهرا با لابی هایی که در بیرون از ساختمان بهشت وجود دارد  همراه است. گویا اصولگرایان مایل نیستند ریاست شورا را از دست بدهند. با این حال اصلاح طلبان هم برنامه خیلی قوی و مشخصی برای گزینه نهایی ریاست خود در شورای شهر ندارند اما گزینه های خود را مشخص کرده اند که از میان آنها مسجد جامعی برای ریاست شورا و تندگویان و حکیمی پور برای هیات رییسه قطعی شده اند.


به نظر می رسد که اصولگرایان برای تمدید ریاست چمران دست بکار شده و لابی ها را آغاز کرده اند. این در حالی است که  محمد سالاری عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران چندی قبل در مصاحبه با روزنامه شرق  با اشاره به وضعیت موجود  گفت : "در این مدت اصلاح طلبان نه‌تنها جلسه‌ای مجزا برای انتخابات هیأت‌رئیسه نداشته‌اند؛ بلکه اصراری هم به لابی با اعضا نداشته‌اند. اعضای اصلاح‌طلب می‌دانند که چه افرادی درباره رأی روی چمران و مسجدجامعی تردید دارند؛ اما در این مدت با آنها صحبتی نداشته‌ایم و این تصمیم را به خودشان واگذار می‌کنیم."


آنچه در شرایط فعلی حساس به نظر می رسد رای ورزشکاران شورای شهر است که می تواند به هر سمتی چرخش کند. در این خصوص تندگویان، دیگر عضو اصلاح طلب شورا گفته است: «سال گذشته در انتخابات هیات رئیسه یک رأی سفید در میان آرا وجود داشت که این نشان می دهد که تعدادی از اصولگرایان از مدیریت چمران راضی نیستند و احتمالا در انتخابات هیات رئیسه آتی نیز تعداد رأی‌های سفید در پی نارضایتی از مدیریت چمران در طیف اصولگرایان بیشتر خواهد شد.»


این خوش بینی تا حدی می تواند برای اصلاح طلبان امیدوار کننده باشد اما مشخص نیست در نهایت ورزشی های شورا به کدام سمت و سو میل می کنند .


بیشتر اصلاح طلبان شورا  در باره رای ورزشکاران شورای شهر می گویند، تکلیف این افراد مشخص است و به نظر می رسد آنها برای رأی دادن، بر روی گزینه قبلی خود ایستاده‌اند، گرچه ممکن است در پی جلسات و ملاقات ها عده ای از اعضای شورا قول دهند که رأیشان را در سبد اصلاح طلبان اندازند؛ اما به نظر می رسد  نباید برروی آنها حساب باز کرد.


مجموع ارزیابی ها نشان می دهد  جریان اصلاح طلب در شورای شهر که مسجد جامعی را گزینه ریاست انتخاب کرده، در حال حاضر 13رأی دارد و هنوز به درستی مشخص نیست که در روز انتخاب رئیس شورا چه اتفاقی رخ خواهد داد. 






منبع: انتخاب


۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن