تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816201259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خروج مستشاران آمریکا از باتلاق جنگ یمن


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
خروج مستشاران آمریکا از باتلاق جنگ یمن
خروج مستشاران آمریکا از باتلاق جنگ یمن رویترز تصریح کرده دلیل این تصمیم از سوی مقامات نظامی ایالات متحده کاهش عملیات هوایی در یمن بر اثر اعتراضات گسترده در افکار عمومی جهان نسبت به تلفات غیرنظامیان است.


به گزاشر فرهنگ نیوز؛ مک کانا هِی سخنگوی نیروهای آمریکایی در بحرین در مصاحبه اختصاصی با رویترز از کاهش ناگهانی مستشاران نظامی ایالات متحده در «قرارگاه مشترک عملیاتی» خبر داد.نیروی دریایی ایالات متحده قرارگاه مشترک عملیاتی با عربستان سعودی را به بحرین منتقل کرده است
 
این قرارگاه که سال گذشته میلادی با حضور فرماندهان عربستانی و مستشاران نیروی هوایی ایالات متحده برای هماهنگ‌سازیِ حمایت‌های آمریکا در حمله علیه یمن تأسیس شد، حالا فقط «کمتر از پنج» افسر تمام‌وقت آمریکایی را در اختیار دارد. در ماه‌های گذشته حداکثر 45 آمریکایی در این نهاد ستادی حضور داشتند. سوخت‌رسانی حین پرواز و همکاری اطلاعاتی از جمله محورهای فعالیت قرارگاه مشترک ریاض و واشنگتن است.
 
رویترز تصریح کرده دلیل این تصمیم از سوی مقامات نظامی ایالات متحده کاهش عملیات هوایی در یمن بر اثر اعتراضات گسترده در افکار عمومی جهان نسبت به تلفات غیرنظامیان است. گزارش سالانه سازمان ملل ائتلاف حمله علیه یمن به رهبری عربستان سعودی را در برابر 60% از موارد مرگ و زخمی‌شدن کودکان یمنی مسئول دانست. همین سه‌شنبه گذشته بود که بمباران یک بیمارستان که سازمان «پزشکان بدون مرز» در آن مشغول مداوای مجروحان یمنی بود،‌منجر به قتل 19 نفر شد و سازمان یادشده را به خروج از 6 بیمارستان دیگر واداشت.
 
حضور ارتش آمریکا در ائتلافی که به مرگ هزاران بی‌گناه انجامیده است، صدای اعتراض را از داخل ایالات متحده نیز بلند کرده است. تد لیو نماینده مجلس آمریکا و یکی از درجه‌داران نیروی هوایی این کشور اذعان کرد:«وقتی نیروهای ائتلاف به صورت مکرر به بمبارانی اقدام می‌کند که کودکان، پزشکان، نوزادان و بیماران را می‌کشد، شما فقط می‌توانید بگویید یا عربستان سعودی به تذکرات ایالات متحده گوش نمی‌دهد یا هر دو نسبت به این مسأله بی‌تفاوت هستند».
ائتلاف سعودی به پزشکان بدون مرز هم رحم نکردند

پیشتر سخنگوی پنتاگون آدام استامپ در بیانیه‌ای تلویحاً به تصمیم واشنگتن اشاره کرده بود:«با وجود اوج‌گیری مجدد درگیری‌ها، همکاری ما با عربستان سعودی تعدیل می‌شود. ما چک سفیدامضا به کسی نداده‌ایم». وی البته مدعی شد نیروهای آمریکایی هیچ نقشی در تعیین اهداف عملیاتی ندارند.
 
یکی از درجه‌داران ارتش آمریکا که نخواست نامش فاش شود، به رویترز گفت دلیل خروج مستشاران کشورش نه تلفات عملیات هوایی بلکه قحطی فزاینده‌ای است که در اثر بمباران زیرساخت‌ها و واردآوردن بیش از 14 میلیارد دلار خسارت به تأسیسات یمن شکل گرفته است. با این حال در بیانیه استامپ به گفتگو با مقامات عربستان برای کمینه‌ساری تلفات انسانی اشاره شده بود.
 
احمد العسیری، سخنگوی عربستانیِ ائتلاف حمله علیه یمن در واکنش به اقدام ارتش آمریکا تلاش کرد مسأله را کم‌اهمیت جلوه دهد. وی کاهش مستشاران را صرفاً یک اقدام تاکتیکی دانست که تأثیری در روابط راهبردی ریاض-واشنگتن ندارد.
 
منبع:
 
http://www.reuters.com/article/us-yemen-security-usa-saudiarabia-idUSKCN10U1TL
http://news.antiwar.com/2016/08/19/us-withdraws-most-of-staff-involved-in-saudi-war-against-yemen


منبع: مشرق


95/6/1 - 06:14 - 2016-8-22 06:14:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن