تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815082567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سه دلیل برای ائتلاف دوباره آنکارا و دمشق


واضح آرشیو وب فارسی:شیعه نیوز:
سه دلیل برای ائتلاف دوباره آنکارا و دمشق

کودتای نظامی نافرجام در اواسط ماه گذشته پیش چشمان اردوغان و ارکان حزبش را نسبت به خطرات داخلی که وحدت سیاسی و جغرافیایی این کشور را به دلیل دادن اولویت به جنگ سوریه تهدید می کند،باز کرد.
به گزارش «شیعه نیوز»، سرنگونی هواپیمای روسی در نزدیکی مرزهای سوریه و ترکیه در ماه نوامبر گذشته حادثه ای بود که باعث شد «رجب طیب اردوغان»در بحران واقعی با همسایه روس خود گرفتار شود و تحقیر وی توسط پیمان ناتو را رسوا کند؛پیمانی که وی عضو آن است.ناتو پشت اردوغان را در این قضیه خالی کرد.این حادثه یکی از حوادث مهمی بود که باعث شد آنکارا در سیاست خارجی اش بازنگری کند.
«عبدالباری عطوان»نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در تحلیلی به احتمال از سرگیری روابط دمشق و آنکارا پرداخت و نوشت:سخنانی که «بینالی ییلدریم»نخست وزیر ترکیه روز گذشته-شنبه-بر زبان جاری کرد حکایت از آن دارد که انقلاب بزرگی در موضع گیری ترکیه در قبال سوریه بر بستر«تفاهم های سری»که از طریق همپیمان روس به آن رسیدند،رخ داده است و گفت و گوی علنی میان دو دشمن سرسخت چه در دمشق پایتخت سوریه یا همتای آن یعنی آنکارا نزدیک است.
آقای ییلدریم بار دیگر روز گذشته-شنبه- ما را شگفت زده کرد زمانی که سخنی که تا دو ماه پیش «ممنوع»بود بر زبان جاری کرد و درباره «بشار اسد»رئیس جمهوری سوریه با زبان احترام و ارج گذاری به جایگاهش و «نقش بارزش به عنوان یکی از تاثیرگذاران در نزاع»سخن گفت و تاکید کرد که «ترکیه مایل است که نقش مهمی در بحران سوریه طی شش ماه آینده به منظور توقف حمام خون و جلوگیری از بدتر شدن وضع بازی کند.»
چه کسی حتی تا چند روزپیش باور می کرد که آقای ییلدریم این گونه سخنانی درباره اسد رئیس جمهوری سوریه بر زبان جاری کند، همان کسی که کشورش طی پنج سال گذشته هر کاری کرد و هر چه در توان داشت به کار گرفت تا این رئیس جمهوری که متهم به «سر بریدن ملتش و نابودی کشورش»می کرد را براندازد؟
حرف های ...
[ مشاهده متن کامل خبر سه دلیل برای ائتلاف دوباره آنکارا و دمشق در سایت خبری تحلیلی شیعه نیوز ]

سه دلیل برای ائتلاف دوباره آنکارا و دمشق






دوشنبه ، ۱شهریور۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شیعه نیوز]
[مشاهده در: www.tnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن