تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816212113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روسیه پیشنهاد اس ‌400 داده ولی ما برنامه خرید نداریم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: روسیه پیشنهاد اس ‌400 داده ولی ما برنامه خرید نداریم
‌ استفاده هواپيماهاي روسي از پايگاه هوايي ايران ارتباطي به مجلس ندارد؛ چراكه ما هيچ پايگاهي در اختيار روسيه قرار نداده‌ايم و اقدامي هم كه صورت گرفت، تصميم نظام و شوراي عالي امنيت ملي بوده است.


‌ استفاده هواپيماهاي روسي از پايگاه هوايي ايران ارتباطي به مجلس ندارد؛ چراكه ما هيچ پايگاهي در اختيار روسيه قرار نداده‌ايم و اقدامي هم كه صورت گرفت، تصميم نظام و شوراي عالي امنيت ملي بوده است.
      
   با تحويل اس 300 به ايران، از شكايت خود منصرف شديم
به گزارش تسنيم، سردار حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كه به مناسبت روز صنعت دفاعي و در نشست خبري با خبرنگاران سخن مي‌گفت، در پاسخ به سؤالي درباره سامانه دفاعي اس300 گفت: همانطور كه قبلاً نيز گفته بودم، ما از طرف روس به دليل عمل نكردن به قرارداد اس 300 به بهانه قطعنامه‌هاي شوراي امنيت به مراجع حقوقي شكايت كرديم و ضمن بررسي شكايت در سطوح بالا، بين آقاي روحاني و پوتين نيز مذاكراتي صورت گرفت و در نهايت مقرر شد كه طرف مقابل به تعهدات خود عمل كند.
وي افزود: با تحويل سامانه اس 300 به ايران ما از شكايت خود منصرف شديم؛ البته طبيعي است در صورتي كه خللي در انجام كامل اين قرارداد، انجام شود ما حق خود را براي بررسي حقوقي محفوظ مي‌دانيم.
خبرنگاري از وزير دفاع درباره سامانه موشكي اس 400 پرسيد كه وي در پاسخ گفت: طرف روس پيشنهاد اس400 و برخي سامانه‌هاي ديگر را به ما داد اما ما برنامه‌اي براي اس400 نداريم.

   اقدامات تركيه در تقويت داعش بر كسي پوشيده نيست
سردار دهقان در پاسخ به سؤالي درباره سياست‌هاي تركيه در سوريه، تأكيد كرد: متأسفانه دولت تركيه در سوريه اقدامات بدي عليه نظام سياسي و مشروع سوريه انجام داده و اقدامات آنها در حمايت و تقويت از جريان تروريستي داعش، بر كسي پوشيده نيست و امروز ما مي‌بينيم كه سياست‌هاي تركيه به نفع مردم و منطقه نبوده است؛ وقتي مي‌بينند در گوشه و كنار تركيه انفجاراتي رخ مي‌دهد و امنيت خود تركيه با هدف برانگيخته شدن اين كشور به حمايت بيشتر تروريست‌ها انجام مي‌شود، بايد بگوييم سياست‌هاي تركيه و برخي كشورهاي منطقه به جاي آن كه عليه اسرائيل باشد، در حمايت از اين رژيم و عليه جريان اسلامي است.

   عربستان از منافقين به عنوان جريان جاسوسي عليه ايران استفاده مي‌كند
سردار دهقان با بيان اينكه عربستان از منافقين به عنوان جريان جاسوسي عليه ايران استفاده مي‌كند، خاطرنشان كرد: مي‌خواهم از همين جا به عربستان اين پيغام را بدهم كه جريان منافقين به عنوان جريان منحوس به هيچ عهدي كه بسته، پايبند نبوده و جاسوسي و نوكري آنها براي شما نيز از همين موارد است و حمايت شما از منافقين يك لكه ننگ در حركت‌هاي شما تلقي خواهد شد.
وي با ابراز اميدواري از اينكه جريان داعش در عراق به پايان عمر خود برسد، گفت: با آزادي موصل، ان‌شاءالله تغييرات مهمي در عراق شكل خواهد گرفت و داعش به روزهاي پاياني عمر خود نزديك مي‌شود.

   استفاده روس‌ها از پايگاه هوايي ايران در راستاي همكاري متقابل است
خبرنگاري از وزير دفاع درباره آخرين وضعيت سوريه و استفاده هواپيماهاي روسيه از پايگاه هوايي ايران براي حمله از مقر تروريست‌ها پرسيد كه وي در پاسخ گفت: همكاري ما با روسيه براساس سياست‌هاي كلي نظام و با مصوبه شوراي عالي امنيت ملي و در سطح راهبردي است و استفاده هواپيماهاي روس از پايگاه هوايي ايران در راستاي همكاري‌هاي متقابل براي مقابله با تروريست‌ها و هدف قراردادن تجمعات، مقرها و امكانات جريان تروريستي در سوريه است كه در راستاي همكاري‌هاي سه جانبه و درخواست دولت سوريه انجام شده است.
 
  استفاده روس‌ها از پايگاه همدان ارتباطي به مجلس ندارد
سردار دهقان با اشاره به پنج ديدار خود با وزير دفاع روسيه در چند سال گذشته از افزايش سطح روابط ايران و روسيه براي مبارزه با تروريست‌ها و برقراري صلح و امنيت در منطقه خبر داد و در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه مي‌گفت آيا حضور هواپیماهای روس در پايگاه نوژه همدان نياز به مصوبه مجلس ندارد، گفت: استفاده هواپيماهاي روسي از پايگاه هوايي ايران ارتباطي به مجلس ندارد؛ چراكه ما هيچ پايگاهي را در اختيار روسيه قرار نداده‌ايم. اگر كسي از روي ناآگاهي چنين برداشتي كرده كه ما پايگاه نظامي ايران را در اختيار روسيه قرار داد‌ه‌ايم و اين اقداممان خلاف قانون اساسي بوده، اشتباه برداشت كرده است چراكه ما هيچ پايگاهي در اختيار روسيه قرار نداده‌ايم و اقدامي هم كه صورت گرفت، تصميم نظام و شوراي عالي امنيت ملي بوده است.  ما پايگاهي را در اختيار روسيه قرار نداده‌ايم و تنها براساس توافق طرفين و به خواست دولت سوريه مقرر شد، براي انجام عمليات و مأموريت مؤثرتر عليه تروريست‌ها و هواپيماهاي روس از پايگاه ايران استفاده كنند.

   داعش چگونه به يك ارتش تبديل شده است؟
وزير دفاع در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه مي‌گفت چگونه داعش از تجهيزات و امكانات پيشرفته نظامي برخوردار است، خاطرنشان كرد: سؤال ما نيز همين است كه چه كساني داعش و تروريست‌ها را تأمين مي‌كنند؛ آيا جز اين است كه امروز عربستان، قطر و امريكا و بعضاً تا همين اواخر تركيه تروريست‌ها را تجهيز مي‌كردند؟ سؤال ما اين است كه اگر غربي‌ها دنبال مبارزه با تروريست‌ها هستند چرا خودشان آنها را تجهيز مي‌كنند.
 
  به حضور مستشاری در عراق و سوریه ادامه می‌دهیم
سردار دهقان در ادامه حمايت از جريان مقاومت را در راستاي پاسخ رسمي و قانوني ايران به عراق و سوريه براي برقراري صلح و امنيت و مقابله با جريان تكفيري دانست و گفت: حمايت ما از سوريه و عراق هم شرعي است و هم قانوني و هم در مناسبات جهاني به عنوان يك اصل شناخته شده است؛ ما به لحاظ نظامي به عراق و سوريه كمك مي‌كنيم و همانطور كه گفته بوديم، مشاورين نظامي ما در عراق و سوريه حضور دارند و اين حضور و سياست را نيز ادامه خواهيم داد.  وي حمايت از سوريه و عراق براي مقابله با تروريست‌ها را اقدامي براي تأمين امنيت در منطقه و ايران دانست و اظهار داشت: ما مقابله با تروريست‌ها در سوريه و عراق را نه تنها براي صلح و امنيت در منطقه بلكه اقدامي براي امنيت خودمان نيز تلقي و اعلام مي‌كنيم هر كس و هر جرياني در مقابل اسرائيل بايستد و از ما كمك بخواهد، به آنها كمك خواهيم كرد.
 
  هواپيماهاي روسيه در پايگاه همدان مسلح شده و سوخت‌گيري مي‌كنند
خبرنگار ديگري از سردار دهقان پرسيد كه رئيس كميسيون امنيت ملي گفته كه هواپيماهاي روسيه تنها براي سوخت‌گيري در نوژه حضور پيدا مي‌كنند، نظر شما چيست؟ كه وي گفت: معلوم است آنها (هواپيماهاي روسيه) براي تفريح به ايران نمي‌آيند، مي‌آيند تا در صورت لزوم سوخت‌گيري كنند يا مسلح شوند. ما فعلاً برنامه‌اي براي استفاده روس‌ها از ديگر پايگاه‌ها نداريم اما اگر شرايط اقتضا كند آن را بررسي خواهيم كرد.

   تا هر زمان كه نياز باشد، روس‌ها از پايگاه همدان استفاده خواهند كرد
وزير دفاع در پاسخ به خبرنگار رسانه روسي كه استفاده هواپيماها از پايگاه نوژه تا چه زماني ادامه خواهد داشت، تأكيد كرد: تا هر زمان كه لازم باشد اين تصميم پابرجا خواهد بود.  سردار دهقان در پاسخ به سؤالي درباره مذاكره امريكا و روسيه در مورد سوريه، اضافه كرد: ما با روسيه توافق كرديم كه اگر هركدام از ما، مذاكره‌اي درباره سوريه با ديگران انجام دادند، با اطلاع همديگر باشد. روسيه و امريكا فاصله ديدگاه درباره آينده نظام سوريه دارند اما ما به عنوان جمهوري اسلامي معتقديم كه نظام سياسي سوريه بايد برقرار باشد و شخص آقاي اسد به عنوان فرد تصميم‌گير در نظام سياسي با توجه به آراي مردمي حضور داشته باشد. بنابراين ما از سياست خود دفاع كرده و مي‌كنيم.  وي گفت: مورد ديگر اين است كه بين ما و طرف غربي در اينكه كدام گروه تروريست است يا خير، اختلاف وجود دارد. ما معتقديم داعش، النصره، احرار‌الشام و جيش‌الشام، همگي تروريست هستند و فرقي بين آنها نيست اما امريكايي‌ها فقط داعش را تروريست مي‌دانند. وقتي ما بگوييم فلان گروه تروريست نيست تروريست‌ها زير پرچم ديگري جمع مي‌شوند بنابراين ما اين تعريف امريكايي‌ها از تروريست در سوريه را قبول نداريم.

   باقي‌مانده اس 300ها تا يك ماه آينده «به تهران» منتقل مي‌شود
وزير دفاع در پاسخ به سؤال ديگري درباره ميزان دريافت سامانه اس 300 از روسيه گفت: ما سامانه اس 300 را كامل تحويل گرفتيم و بخش عمده اين سامانه به كشور منتقل شده است و ان‌شاءالله مابقي آن تا يك ماه آينده به تهران منتقل خواهد شد. استقرار سامانه اس 300 متناسب با تهديدها عليه مراكز حساس خواهد بود.

   وزير دفاع چين به‌زودي به تهران سفر مي‌كند
سردار دهقان از افزايش همكاري‌هاي دفاعي ايران و ساير كشورها خبر داد و گفت: من با 36 وزير دفاع ملاقات داشتم كه چين و روسيه از جمله آنها است. در 18 سال گذشته سابقه نداشته وزير دفاع ايران به صورت مستقل به چين برود. من به عنوان وزير دفاع به چين سفر كردم و قرار است ا‌ن‌شاءالله به زودي وزير دفاع چين نيز در پاسخ به سفر من، به تهران سفر كند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن