تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از مكّه بر گردد و تصميم داشته باشد كه سال بعد هم به حجّ برود، بر عمرش افزو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804083799




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا مقام معظم رهبری بزرگترین برنده برجام بودند؟


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


قوی ترین مرد خاورمیانه که قصد آشتی با امریکا را ندارند
چرا مقام معظم رهبری بزرگترین برنده برجام بودند؟
دولت اوباما گمان می کرد که نتیجه متفاوتی از برجام حاصل خواهد شد اما اکنون می بیند که بیش از پیش نتیجه برجام به نفع رهبری انقلاب ایران و متحدان ایشان بوده است.
روز نو :  
 
دولت اوباما گمان می کرد که نتیجه متفاوتی از برجام حاصل خواهد شد اما اکنون می بیند که بیش از پیش نتیجه برجام به نفع رهبری انقلاب ایران و متحدان ایشان بوده است.

 روزنامه "وال استریت ژورنال" در مقاله تازه خود با اشاره به انتقادهای مقام معظم رهبری نسبت به امریکایی ها می نویسد:"ایشان از زمان حصول برجام به این سو بارها از موضع امریکایی ها انتقاد کرده اند. در سخنرانی یکم اگوست در تهران ایشان با موضعی ضد امریکایی دولت اوباما را به اتخاذ سیاست قلدرمنشانه متهم کردند. ایشان هم چنین از عدم تحقق وعده امریکایی ها درباره لغو تحریم ها و عدم تاثیر این موضوع  بر روی زندگی عادی مردم انتقاد کردند. ایشان هم چنین همکاری با امریکا در زمینه مبارزه علیه داعش در سوریه و عراق را نیز رد کردند. ایشان اشاره داشتند که امریکایی ها غیر قابل اعتماد هستد. بسیاری در صفوف هواداران ایشان در مقابل شان شعارهای ضد امریکایی سر دادند. اما ایا ایران واقعا خود را برای دوری انصراف از اجرای برجام اماده می کند؟ چنین سناریویی غیر محتمل است. سخنرانی های مقام معظم رهبری به طور سنتی علیه امریکا بوده اند. علیرغم انتقادات از امریکا ایشان نیز می دانند که توافق هسته ای سود خوبی برای ایران داشته است و به تثبیت بیش تر نظام انجامیده است".  
 
به گزارش روز نو، این روزنامه در ادامه می نویسد:"اوباما و جان کری در ابتدا گفته بودند که مذاکرات هسته ای تنها برای بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته ای و جلوگیری از وقوع جنگی دیگر در خاورمیانه است. با این حال، کاخ سفید و دیپلمات های ارشد آن به ارامی و در خفا پیشنهاد مذاکرات درباره مسائل دیگر منطقه ای و مهم تر از همه درباره از سرگیری روابط دیپلماتیک میان تهران – واشنگتن را به دولت میانه روی روحانی ارائه کردند".  
 
این روزنامه در ادامه اشاره می کند که از زمان ازاد شدن بخشی از پول های بلوکه شده ایران آن کشور به دولت اسد در سوریه و حزب الله لبنان کمک رسانی می کند و در یمن نیز حامی انصارالله است. این روزنامه می نویسد:"این خبر خوبی برای رهبری عالی انقلاب ایران است". این روزنامه می افزاید:"اکنون مقام معظم رهبری بزرگترین برنده برجام هستند. رییس جمهوری بعدی امریکا قطعا با گزینه های دشواری مواجه خواهد بود. یا ادامه کار با ایران و یا وارد چالش شدن با مقامات ایرانی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران".  
 
این روزنامه می نویسد:"شاید در کوتاه مدت ایران تعداد سانتریفیوژهای خود را کاهش داد و این موفقیتی برای اوباما بود اما در بلند مدت رهبری ایران توانستند حمایت جامعه بین المللی رابرای برنامه هسته ای ایران و طرح های بلند مدت آن کسب کنند. در هفته های اخیر مقام های ایرانی از امادگی برای ساخت 10 راکتور تازه هسته ای با کمک روسیه سخن گفته اند. این راکتور می تواند سوخت هسته ای را برای سانتریفیوژهای ایران فراهم کند. "مارک هیبس" کارشناس مسائل هسته ای مستقر در برلین که در بنیاد کارنگی مشغول است با ابراز نگرانی از این موضوع می گوید که ممکن است پس از 10 تا 15 سال ایران درصدد راه اندازی فعالیت های تسلیحاتی هسته ای برآید".  
 
این روزنامه در ادامه می نویسد:"بسیاری می گویند که روحانی توانست فرمانده کل قوا ایران را متقاعد کند که برجام برای ایران مزایایی دارد و این که تحریم ها و تداوم آن ها می توانند تهدیدی علیه نظام و کشور باشند. پس از برجام صادرات نفت ایران به میزان سال 2012 میلادی بازگشته است و بانک جهانی اعلام کرده که می توان انتظار رشد حدود 5 درصد اقتصاد ایران در سال اینده را داشت. این مسیر با رشد اندک به نفع ایران است. این روزنامه می نویسد:"رهبر انقلاب اسلامی مخالفتی با سرمایه گذاری خارحی ندارند اما نه به آن اندازه که موجودیت نظام و پایه های آن تهدید شود".  
 
"کریم سجادپور" پژوهشگر در موسسه کارنگی می گوید:"آیت الله خامنه ای قوی ترین مرد در خاورمیانه هستند". این روزنامه در ادامه می نویسد:"رهبری انقلاب اسلامی ایران هیچ گاه با امریکایی ها همکاری نخواهند کرد. نشانه آن را می توان در حضور سپاه در مناطقی دید که امریکایی ها حضور دارند. در عرصه منطقه ای نیز ایشان بزرگترین برنده برجام بودند. اکنون مشاوران ارشد مقام معظم رهبری با دولت روسیه و سوریه همکاری و مشاوره های مداوم دارند. در حوزه میدانی نیز نیروهای شیعه حزب الله در داخل سوریه موفقیت های زیادی را کسب کرده اند".  
 
این روزنامه در بخش پایانی مطلب خود می نویسد:"مشخص نیست واکنش رییس جمهوری و بعدی امریکا نسبت به برجام چه خواهد بود. اما ایت الله خامنه ای اکنون برنده هستند چرا که اگر توافق برهم بخورد این استدلال را مطرح خواهند کرد که ایشان می دانستند که امریکا غیر قابل اعتماد است. در صورت پابرجا ماندن برجام نیز احتمالا قدرت موشکی و نظامی و اقتصادی ایران توسعه خواهد یافت". 

*خرداد




تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن