تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798656724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لطیفه دختر 12 ساله افغانستانی در بیمارستان نمازی درگذشت


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: لطیفه دختر 12 ساله افغانستانی در بیمارستان نمازی درگذشت
دختر 12 ساله مهاجر افغانستانی که به علت نیاز به عمل پیوند کبد در بیمارستان بستری بود، عصر امروز در بیمارستان درگذشت.
به گزارش نامه نیوز، لطیفه دختر 12 ساله افغانستانی در بیمارستان نمازی درگذشتبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، لطیفه رحمانی دختر 12 ساله افغانستانی که در بیمارستان نمازی شیراز بستری بود، به دلیل ممنوع بودن عمل پیوند برای اتباع غیرمجاز در ایران، در گذشت.

ماجرای از این قرار بود که دخترک افغانستانی مدتی دچار مشکل کبد شده بود و بایستی از پدرش به او عمل پیوند صورت می‌گرفت. اما پدرش می‌گوید که پزشکان بیمارستان نمازی شیراز به دلیل غیر مجاز بودن لطیفه و خانواده‎اش از این عمل سرباز زدند.

پدر لطیفه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تقریبا دو هفته است دخترش در بیمارستان نمازی شیراز بستری بوده تا امروز شاهد مرگ دختر 12 ساله‌اش شده است.

او می‌افزاید: دخترم با پای خودش وارد بیمارستان شد و این در حالی است که اکنون حتی جنازه بی جانش را هم تحویلم نمی‌دهند و می‌گویند باید 17 میلیون تومان به حساب بیمارستان واریز کنید تا جسد دخترت را تحویل دهیم.

به گفته پدر لطیفه مسئولان بیمارستان غیر مجاز بودن این خانواده، عدم تمکن مالی و نبود تخت خالی برای عمل را مانع عمل این دختر 12ساله عنوان کرده اند.

این در حالی است که علی بهادری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این باره به سلامت آنلاین گفته که لطیفه مبتلا به سیروز کبدی بوده و کبدش از کار افتاده بود و با حال بسیار بد و وضعیت اضطراری  به بیمارستان مراجعه کرده بود و امکان پیوند کبد برای وی وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه برای کودکان دو نوع پیوند موجود است که یکی پیوند زنده به زنده و دیگری پیوند از جسد،  افزود : معمولا در کودکان پیوند زنده از زنده انجام می شود اما در این کودک به دلیل شرایط حادی که داشت این عمل امکان پذیر نبود و شرایط پدر و مادر و زمان، اجازه این عمل را به ما نداد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح می‌کند: در مورد پیوند از جسد نیز دست ما بسته بود چرا که این اقدام در کشورمان غیر قانونی است . اگر امکان داشت که ما می توانستیم از جسد اتباع ایرانی به اتباع خارجی پیوند را بزنیم حتما این کار را انجام می دادیم اما این اقدام در کشورمان مانند سایر کشور ها غیر قانونی است . ضمن اینکه همیشه هم کبد برای انجام پیوند موجود نیست.

وی با بیان اینکه این کودک از اتباع غیر قانونی در کشور بود، گفت: مسائل انسانی در مورد این بیمار انجام شده و بیمار بستری و تحت مداوا قرار گرفته است.

بهادر در مورد اینکه چرا امکان پیوند زنده به زنده برای کودک وجود نداشت، نیز می‌گوید: باید برای این کار آزمایشات گوناگون انجام می‌شد تا مشخص شود برای پیوند مناسب است اما زمان ما را در این مورد یاری نکرد، به ویژه اینکه وضعیت کودک نیز در شرایطی نبود که این پیوند انجام شود باید سطح هوشیاری وی بالا می آمد تا مناسب پیوند شود.  

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید می‌کند: اگر بیمار در شرایطی بود که می‌شد پیوند زنده به زنده انجام داد حتما این کار بدون توجه به هزینه انجام می‌شد اما حال بیمار اصلا مساعد انجام این عمل نبود.

عضو تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرده است که تمامی خدمات پیوند بر روی نوجوان ۱۲ ساله افغان در بیمارستان نمازی به طور رایگان انجام شد و دلیل فوت ربطی به غیر ایرانی بودن ندارد.



مطالب مرتبط
اتفاقی تکان‌دهنده در بیمارستان نمازی شیراز
7 سال حبس برای مرد افغان به جرم ازدواج با دختر 6 ساله
زمان محاکمه قاتل ستایش تعیین شد
نوجوان افغان سردسته باند قداره‌بندهای پایتخت



۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن