تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819500415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیروگاه های خورشیدی درهرمزگان احداث می شود/صنایع مصرف کنندگان برق


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مدیرعامل برق منطقه ای هرمزگان:
نیروگاه های خورشیدی درهرمزگان احداث می شود/صنایع مصرف کنندگان برق

نیروگاه خورشیدی


شناسهٔ خبر: 3745560 - جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
استانها > هرمزگان

.jwplayer{ display: inline-block; } بندرعباس - مدیرعامل برق منطقه ای هرمزگان گفت: ۲۵۰ مگاوات برق از محل احداث نیروگاههای خورشیدی در استان هرمزگان تولید خواهد شد. به گزارش خبرنگار مهر، حسن کهوری صبح جمعه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میزان برق تولیدی نیروگاههای استان هرمزگان طی سه سال اخیر ۴۰میلیارد کیلووات ساعت بود، بیان داشت:  ۴۰درصد برق تولیدی استان در  حوزه صنایع بزرگ (غیر از صنایع کوچک و متوسط) استان مصرف شده است. در استانهای غیر صنعتی کشور مصرف برق در حوزه غیر مشتریکن خانگی و ادارات به کمتر از ۱۰ درصد می رسد. وی افزود: ۳۵میلیارد کیلووات ساعت از مجموع ۴۰ میلیارد کیلووات ساعت برق تولیدی نیروگاهای هرمزگان در استان مصرف شد که از این مقدار ۱۵میلیارد کیلووات ساعت به مصرف صنایع بزرگ این استان رسیده است.  کهوری ادامه داد: شرکت آلومینیم المهدی هرمزگان که بیشترین مبلغ بدهی برق را به شرکت برق استان دارد با خریداری نیروگاه تجارت فارس در شیراز و وارد مدار کردن جریان برق به خطوط سراسری این موضوع را مرتفع کرده اما دیگر صنایع طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس تا پایان سال ۹۶ متعهد به احداث چهار نیروگاه با تولید ۲۷۰۰ مگاوات برق شده‌اند که توسط این مجموعه در حال پیگیری است. وی از رایزنی‌های صورت گرفته با شرکت‌های فولاد هرمزگان و کاوه در استان جهت تهاتر برای بروز رسانی مطالبات برق خبرداد و گفت: شرکت برق در برخی موارد نیز با شرکت‌هایی نظیر شرکت روی به دلیل دریافت محصول به جای هزینه برق بدهکار است. کهوری با اشاره به عملکرد این شرکت در حوزه پروژه های عمرنی بیان داشت: در سه سال گذشته ۳۴ پروژه به ارزش سه هزارو ۸۴۰ میلیارد ریال در سطح این استان به بهره برداری رسیده است. هر سال بطور متوسط بیش از ۱۱پروژه به ارزش هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در هرمزگان اجرا شده است. کهوری از نیروگاه ایسین بعنوان بزرگ ترین و مهم ترین پروژه های افتتاح شده در دولت یازدهم نام برد و افزود: این نیروگاه به دلیل مشکلات مالی نیمه اول سال ۹۲تعطیل و پیمانکار نیز کار را رها کرده بود که با پیگیری های مدیریت عالی استان و دستور شخص وزیر نیرو کار شروع طوریکه فروردین ماه ۹۳ اولین واحد آن وارد مدار شد و تا نوروز امسال سه واحد باقی مانده نیز وارد مدار شدند. وی اضافه کرد: در سه سال گذشته در بخش فوق توزیع در مجموع ۲۵پست به ظرفیت دو هزارو ۸۱۸مگاوات آمپر با سه هزارو ۱۷۰میلیارد ریال سرمایه گذاری به ظرفیت این استان اضافه شده است. مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای هرمزگان از احداث ۹ پروژه خط انتقال به طول ۲۹۳کیلومتر مدار به ارزش ۶۷۰میلیارد ریال بعنوان دیگر طرح هایی نام برد که در سه سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفته است. به گفته وی از آغاز فعالیت دولت یازدهم تاکنون سه مشترک بزرگ با درخواست ۷۵۰مگاوات به مشترکان شرکت سهامی برق منطقه ای هرمزگان اضافه شده که این نشان از افزایش تولید و اشتغال دارد. کهوری از فولاد کاوه جنوب کیش بعنوان یکی از مشترکان جدید نام برد که در مدار قرار گرفته که در نتیجه بهره برداری از آن برای صدها نفر بطور مستقیم شغل ایجاد شده است.
" با تغییر ساختار صنعت برق کشور، حوزه کاری شرکت سهامی برق منطقه ای بعنوان یکی از سه شرکت زیر مجموعه وزارت نیروشامل انتقال و فوق توزیع در ولتاژهای ۴۰۰ ،۲۳۰، ۱۳۲ و ۶۳ کیلوولت است". در راستای تغییرات صورت گرفته مسولیت نیروگاههای برق سراسر کشور به شرکت مادر تخصصی برق حرارتی واگذار شده که این مهم در هرمزگان برعهده شرکت تولید بندرعباس است.
مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای هرمزگان در ادامه به برنامه های این شرکت در هفته دولت امسال اشاره کرد و گفت: شش پروژه بزرگ به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال بطور رسمی به بهره برداری می رسد. کهوری از جمله این پروژه ها به پست ۶۳کیلوولت درخت سبز ویژه مسکن مهر و تعدادی پست دیگر در سطح این استان اشاره کرد و افزود: با اجرای آنها بخشی از مشکلات مشترکان برطرف شده است. تا پایان کار دولت یازدهم نیز ۱۵پروژه دیگر به ارزش دو هزار میلیارد ریال به مناسبت های مختلف ازجمله دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد. وی یادآورشد: پس از برجام و برداشته شدن تحریم های ظالمانه درخواست های متعددی از سوی سرمایه گذاران خارجی برای ایجاد نیروگاه برق با ظرفیت های مختلف دریافت شده طوریکه در زمینه نیروگاههای بزرگ شش ساخت گاه با ظرفیت سه هزارو ۷۷۰ مگاورات مجوز صادر شده که به زودی عملیات اجرایی آنها شروع و ظرف دو تا سه سال آینده وارد مدار می شوند. کهوری در خصوص طرح های جدید نیروگاهی یادآورشد: تنها در زمان برگزاری نمایشگاه سرمایه گذاری هرمزگان در پنل انرژی تعداد ۱۰ موافقت نامه برای احداث همین تعداد واحد نیروگاهی مقیاس کوچک هریک با ظرفیت ۲۵مگاوات (درکنارپست های ۶۳کیلوولت ) در مجموع ۲۵۰ مگاوات به امضا رسید که هم اکنون درحال پیگیری و اجرای کار هستند. به تازگی نیز یکی از سرمایه گذاران بومی ساکن خارج از کشور برای احداث نیروگاه ۱۰۰مگاواتی اعلام آمادگی کرده که درحال بررسی است.  وی ابراز داشت: نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی بخار با سرمایه‌گذاری شرکتی از کشور روسیه در بندر کوهستک شهرستان سیریک احداث می‌شود، این پروژه در مراحل واگذاری زمین قرار دارد و به زودی با حضور مقامات کشوری کلنگ‌زنی می‌شود. کهوری در ادامه از ایجاد نیروگاههای خورشیدی و تعمیر و ساخت برخی از قطعات پست های انتقال و فوق توزیع بعنوان بخشی دیگر از فعالیت های شرکت سهامی برق منطقه ای هرمزگان نام برد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن