تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815245198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت جوهر از آلودگی هوا!+عکس


واضح آرشیو وب فارسی:عصر امروز: در ۲۰۰ سال گذشته، مقادیر زیادی کربن وارد جو شده و عواقب فاجعه باری برای آب وهوای جهانی داشته است. اکنون یک شرکت هندی جوهر و رنگهایی تولید کرده که کاملا از آلودگی هوا تشکیل شده اند.
به گزارش عصر امروز محصولات شرکت Air Ink شامل قلم ها، رنگهای روغنی و رنگ اسپری است که رنگدانه های آن ها از دوده کربن ساخته شده است.

هر قلم شامل معادل بین ۳۰ تا ۵۰ دقیقه آلودگی هوای تولید شده توسط اگزوز خودرو است. این محصولات با همکاری ۹ هنرمند در شهر هنگ کنگ که به آلودگی هوا مشهور است، آزمایش شد و آن ها با استفاده از این جوهرها و رنگها توانستند نقاشی های زیبایی را ایجاد کنند.
سازندگان سالها قبل طی گفت وگوهایی که با گروه رابط سیالات مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) داشتند، به این ایده دست یافته بودند و آن را در نشست INK ۲۰۱۳ ارائه کردند. آن ها در سه سال اخیر به انجام تحقیق بر روی فرایندهای شیمیایی لازم برای استخراج کربن از انتشارات خودرو و بازیابی آن به شکل یک جوهر قابل استفاده پرداختند.


فرایند تولید جوهر از اینجا آغاز می شود که ابتدا باید با استفاده از یک دستگاه استوانه ای، دوده کربن را از اگزوز خودرو استخراج کرد. سپس این دوده تحت فرایند تصفیه برای حذف فلزات سنگین و مواد سرطان زا قرار می گیرد. در نهایت، دوده کربن تصفیه شده با مواد دیگر برای تبدیل به یک رنگ یا جوهر ترکیب می شود.
سازندگان پس از دریافت مجوز، کار تولید این قلم ها را برای استفاده تجاری آغاز خواهند کرد.
[ مشاهده متن کامل خبر ساخت جوهر از آلودگی هوا!+عکس در سایت تحلیلی خبری عصر امروز ]


جمعه ، ۲۹مرداد۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر امروز]
[مشاهده در: www.tnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن