تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805023096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استعدادهاي بسيج به ورزش قهرماني كمك مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: استعدادهاي بسيج به ورزش قهرماني كمك مي‌كند
بي‌توجهي به تيم‌هاي پايه يكي از مشكلات هميشگي ورزش ايران بوده است تا جايي كه همين بي‌توجهي بارها به ضرر تيم‌هاي ملي‌مان تمام شده و ناكامي‌هاي زيادي را تجربه كرده‌ايم.
نویسنده : شيوا نوروزي 


بي‌توجهي به تيم‌هاي پايه يكي از مشكلات هميشگي ورزش ايران بوده است تا جايي كه همين بي‌توجهي بارها به ضرر تيم‌هاي ملي‌مان تمام شده و ناكامي‌هاي زيادي را تجربه كرده‌ايم. در شرايطي كه بسياري اعتقادي به پرورش نيروي جوان و تزريق آن به ورزش ندارند سازمان ورزش بسيج برنامه‌اي حرفه‌اي براي كشف و تربيت استعدادهاي ناب ايراني در دستور كار دارد؛ برنامه‌اي كه چند سالي است اجرا شده و ورزشكاران زيادي به تيم‌هاي ملي در رده‌هاي پايه راه يافته‌اند. برگزاري هشتمين دوره المپياد كشوري بسيج، استعداديابي، اهميت تيم‌هاي پايه و توجه به بحث اخلاق در ورزش از جمله موضوعاتي بود كه سردار يزداني، رئيس سازمان ورزش بسيج به آنها اشاره كرد.
سازمان ورزش بسيج از برگزاري المپياد كشوري بسيج چه اهدافي را دنبال مي‌كند؟
براساس سياست‌هايي كه در برنامه پنج ساله‌مان داريم يكي از آيتم‌هايي كه براي كمك به توسعه و تقويت ورزش قهرماني كشور دنبال مي‌كنيم بحث پايگاه‌هاي استعداديابي است. در برنامه پنج ساله پنجم روي هشت رشته مدال‌آور كه خلأ آن در كشور احساس مي‌شود و براساس تأكيد مقام معظم رهبري مبني بر اينكه هرجا خلئي وجود دارد بسيج حضور پيدا كند تمركز كرده‌ايم. در رشته‌هاي كاراته، وشوو، تكواندو، جودو، تيراندازي، تيروكمان و شنا در مقطع سني نونهالان از پنج سال پيش پايگاه‌هاي استعداديابي‌مان را طراحي و راه‌اندازي كرده‌ايم. هر ساله فراخواني مي‌دهيم و بچه‌هاي در مقطع 11 تا 14 سال شناسايي و غربالگري شده و پس از پشت سرگذاشتن تست‌هاي نهايي جذب پايگاه‌هاي استعداديابي مي‌شوند. براي اينكه روند آموزشي اين افراد را در عمل ببينيم المپياد پايگاه‌هاي استعداديابي را راه‌اندازي كرديم. اين هشتمين المپياد ورزشي ماست كه دوم تا پنجم شهريورماه به ميزباني آذربايجان شرقي برگزار مي‌شود. تربيت بدني سپاه استان‌ها موظفند قبل از حضور در اين المپياد مسابقات داخلي خود را برگزار كنند تا تيم‌هاي برتر پايگاه‌هاي استعداديابي مشخص شوند. هفته گذشته در استان يزد شاهد برگزاري المپياد اين استان بودم. در واقع براي تيم‌هاي برتر يك المپياد برگزار مي‌كنيم. شش رشته در اين دوره حضور دارند و هزار و 800 نفر در رشته‌هاي كاراته، جودو، تكواندو، ووشو، تيراندازي و تيروكمان با هم به رقابت مي‌پردازند. كارشناسان خبره ما نيز شكوفايي و پيشرفت آينده‌هاي ورزش كشور را به عينه مي‌بينند.
چه برنامه‌اي براي استفاده از ظرفيت بالاي نوجوانان ورزشكار بسيجي داريد؟
نفرات برتر فعاليتشان را در عرصه باشگاهي ادامه خواهند داد. تلاش مي‌كنيم ظرف سه تا چهار سال آينده بهترين‌هاي نوجوانان جذب تيم‌هاي ملي رده‌هاي مختلف شوند. معتقدم كه پرورش اين استعدادها به ورزش قهرماني كشور كمك مي‌كند.
المپياد كشوري بسيج چه تأثيري در رشد تيم‌هاي پايه و كشف استعدادهاي نهفته در ورزش ايران دارد؟
اگر ما مي‌خواهيم در عرصه‌هاي بين‌المللي مثل المپيك موفق ظاهر شويم و جايگاه پايدار در رده‌بندي كشورهاي جهان داشته باشيم بايد به تيم‌هاي پايه ورزش قهرماني توجه ويژه داشته باشيم. در ادوار گذشته جايگاه ايران در المپيك افت و خيزهاي زيادي داشته و اين نشان مي‌دهد كه ما براي ورزش قهرماني برنامه‌ريزي دقيق نداريم. در حالي كه كشورهاي برتر معمولاً يا جايگاهشان ثابت است يا تنها يك يا دو رتبه در رده‌بندي جابه‌جا مي‌شوند. بسيج باتوجه به رسالتي كه دارد و اينكه هرجا كمكي نياز باشد دريغ نمي‌كند اين موضوع مهم را نزديك به يك دهه است كه آغاز كرده است. با فدراسيون‌هاي ورزشي تعاملات لازم را داريم. كارشناسان هر رشته در برنامه‌هاي مختلف ورزش بسيج حضور دارند و استعدادها را شناسايي مي‌كنند. هدف نهايي اين است كه بتوانيم به ساماندهي و تقويت ورزش قهرماني كشور براي حضور مقتدرانه در عرصه‌هاي بين‌المللي كمك كنيم.
با اين حساب ضعف‌هايي كه تيم‌هاي ملي رشته‌هاي مختلف كشورمان از آن رنج مي‌برند را مي‌توان با كمك گرفتن از پتانسيل ورزش بسيج برطرف كرد؟
كار بسيج همين است. در بحث اقتصاد مقاومتي نيز بسيج ورود كرده است. تنها نهادي كه انتظارات حضرت آقا را برآورده كرده، بسيج است كه 30هزار مركز براي اقتصاد مقاومتي ايجاد كرده است. بايد از حمايت‌هاي سردار نقدي از ورزش بسيج تقدير و تشكر كنم. اگر مي‌خواهيم جزو كشورهاي توسعه‌يافته در ورزش باشيم بايد از اين دست كارها انجام دهيم. در برنامه پنجم 3 هزار سالن براي ورزش بسيج ساخته شد كه در اختيار همه مردم است. اين مسئله قطعاً كمك قابل توجهي به ورزش همگاني مي‌كند. همچنين سردار نقدي مجوز تربيت 17هزار نيروي انساني، مربي و مدير براي ورزش را داده‌اند كه در برنامه پنجم تحقق يافت. اين روند در برنامه ششم ديده شده است. براي داشتن جايگاهي با ثبات در ورزش قهرماني بايد به بخش پايه توجه شود. ظرفيت‌هاي زيادي داريم اما بضاعت بسيج بيش از اين نيست. بسيج تنها نهادي است كه مراكز استعداديابي را برپا كرده و نزديك به 7هزار نونهال را تحت پوشش قرار داده است حتي در مراكز ما شناسنامه و قرارداد دارند. بر اساس معيارهاي علمي توسط كارشناسان خبره ورزشي با حمايت بزرگان ورزش از جمله دكتر حميدي كه پژوهشكده ورزش بسيج را راهوري مي‌كند، دكتر شيري و سردار صفارزاده طرح استعداديابي طراحي و در هفت هشت سال گذشته به خوبي دنبال شده است. به تدريج تأثير اين طرح مهم را در ورزش خواهيم ديد. طبق آماري كه از استان‌ها دريافت كرده‌ايم حدود 180 ورزشكار از فرايند استعداديابي بسيج شناسايي و به تيم‌هاي مختلف ملي در رده نوجوانان معرفي شده‌اند.
از فعاليت‌هاي فرهنگي سازمان ورزش بسيج بگوييد و اينكه ورزشكاران بسيجي از حواشي معمول ورزش دور هستند.
بسيج ورزشكاران متولي اصلي مباحث فرهنگي در ورزش است اما با توجه به اينكه معتقديم اخلاق و ورزش دو مقوله جدا نشدني هستند كميته مشتركي را با سردار آذرنوش و همكارانشان تشكيل داده‌ايم. خوشبختانه كار خوبي را شروع كرده‌ و كارگاه‌هاي اخلاق در ورزش را براي مربيان در زنجان، همدان و يزد برگزار كرده‌ايم. متولي اصلي سردار آذرنوش و همكارانشان هستند اما من هم به عنوان كسي كه سابقه 40 سال مربيگري در كارنامه دارد در اين كارگاه‌ها شركت مي‌كنم و تجربياتم را انتقال مي‌دهم. از طرفي يك كار فرهنگي ديگر نيز در راستاي افزايش معنويت در ورزش را با همكاري معاونت فرهنگي وزارت ورزش (دكتر احمدي) شروع كرده‌ايم. هماهنگي لازم نيز با فدراسيون‌ها انجام شده است. هدفگذاري اصلي ما نيز روي مربيان است، چراكه براين باوريم اگر مربيان داراي سجاياي اخلاقي و بصيرت باشند از بين ورزشكاراني كه زير نظر آنها تربيت مي‌شوند در آينده قهرمانان ملي خواهيم داشت و مربيان، داوران و سرپرستان خوبي هم تربيت خواهند شد. در واقع خروجي همين كلاس‌ها نخبگان ورزشي خواهند بود.
فدراسيون‌ها تمايلي به شركت در اين طرح نشان داده‌اند؟
تعدادي از فدراسيون‌ها تمايل نشان داده‌اند اما برخي از فدراسيون‌ها تمايل ندارند. فدراسيون‌هايي مثل تكواندو، تيروكمان و ووشو استقبال خوبي كرده‌اند. البته ما با ادارات كل ورزش استان‌ها همكاري داريم و خوشبختانه آنها نيز تمايل به همكاري دارند. با اين حال اين طرح به توجه بيشتري نياز دارد. تعيين پاداش براي ورزشكاران اخلاق‌مدار يكي از راهكارهايي است كه به افزايش اخلاق در ورزش كمك مي‌كند، همانطور كه براي قهرمانان المپيك و مسابقات آسيايي پاداش درنظر گرفته مي‌شود، تشويق و معرفي ورزشكاران ارزشي را نبايد فراموش كرد. قهرماني مثل كيانوش رستمي كه مدالش را به خانواده شهداي مدافع حرم تقديم كرد بايد از سوي همه مسئولان مورد توجه ويژه قرار بگيرد تا جايگاه ويژه‌اش براي همه مشخص باشد. همانقدر كه براي رسيدن ورزشكاران به مدال هزينه و سرمايه‌گذاري مي‌شود بايد همان اندازه نيز در بحث اخلاق در ورزش هزينه كنيم.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن