تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818889387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور 7ميليوني ورزشكاران در مسابقات


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حضور 7ميليوني ورزشكاران در مسابقات
تبريز از سوم تا ششم شهريور ميزبان هشتمين دوره المپياد پايگاه‌هاي استعداديابي ورزش بسيج است و قرار است نزديك به 2 هزار ورزشكار كه منتخبان استان‌هاي كشور هستند در شش رشته ورزشي با هم رقابت كنند.
نویسنده : سعيد احمديان 
تبريز از سوم تا ششم شهريور ميزبان هشتمين دوره المپياد پايگاه‌هاي استعداديابي ورزش بسيج است و قرار است نزديك به 2 هزار ورزشكار كه منتخبان استان‌هاي كشور هستند در شش رشته ورزشي با هم رقابت كنند. المپياد ورزشي بسيج با توجه به نگاه اين نيرو به ورزش پايه از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. اواخر دهه 80 بود كه بسيج براي پشتوانه‌سازي جهت آينده ورزش قهرماني كشور، پايگاه‌هاي استعداديابي را در رده نوجوانان در استان‌هاي مختلف كشور تأسيس كرد تا با جذب استعدادهاي بسيجي، اين ورزشكاران زير نظر مربيان مجرب و متخصص براي آينده ورزش كشور تربيت شوند و آموزش ببينند. ابوالفضل قلي‌پور مديرعامل باشگاه مقاومت در گفت‌وگو با «جوان» ورود بسيج به ورزش پايه را بر اساس فرمايشات مقام معظم رهبري كه عنوان كرده بودند بسيج در هر جا خلأ وجود دارد، ورود پيدا كند، عنوان مي‌كند و مي‌گويد: «پايگاه‌هاي استعداديابي به منظور كمك به ورزش كشور و پر كردن خلئي كه ورزش در رده‌هاي پايه دارد، شكل گرفت. به هر حال ورزش كشور در بخش پايه دچار معضل اساسي است و به همين خاطر بسيج با توجه به اين مسئله سرمايه‌گذاري در رده‌هاي پايه را در اولويت‌هاي سازمان قرار داد. اين پايگاه‌ها هفت سال است كه راه‌اندازي شده‌اند و هر سال به تعداد آنها اضافه مي‌شود.»
قلي‌پور در ادامه با اشاره به 196 پايگاه استعداديابي كه به صورت حمايتي يا خودگردان در سطح استان‌ها فعال هستند مي‌گويد:«طبق برنامه‌اي كه مدون شده مقرر است در پايان برنامه پنج ساله ششم ورزش بسيج كه از امسال آغاز شده است، يك پايگاه استعداديابي داشته باشد و پيش‌بيني مي‌كنيم تا سال 99 تعداد اين پايگاه‌ها به 460 پايگاه برسد. اين پايگاه‌ها همانطور كه اشاره كردم نوعي كمك به فدراسيون‌ها براي قهرمان‌پروري و پشتوانه‌سازي براي ورزش است، به خصوص اينكه اين روزها المپيك در جريان است و اگر ما مي‌خواهيم در چنين مسابقاتي موفق‌تر باشيم بايد از همين الان در رده‌هاي پايه و از سنين پايين شروع به سرمايه‌گذاري كنيم.»
مديرعامل باشگاه مقاومت درباره نحوه جذب ورزشكاران در پايگاه استعداديابي هم اينطور توضيح مي‌دهد: «آزمون‌هاي مختلف سيستمي براي ورود يك ورزشكار به پايگاه‌هاي استعداديابي در نظر گرفته شده و پس از تست‌هاي پيكرسنجي و قابليت سنجي نوجوان، غربالگري صورت مي‌گيرد و ورزشكار به پايگاه استعداديابي راه پيدا مي‌كند. در اين پايگاه نوجوان تا هفت سال تحت آموزش زير نظر مربيان و كارشناسان مجرب قرار مي‌گيرد. با توجه به نگاه وي‍ژه‌اي كه درباره بحث آموزش در بسيج وجود دارد، در طول سال دوره‌هاي تخصصي و فرهنگي براي مربيان برگزار مي‌شود تا اين مربيان در پايگاه‌هاي استعداديابي با تازه‌ترين متدها، به ورزشكار آموزش دهند.» وي با اشاره به فعاليت پايگاه‌هاي استعداديابي در رشته‌هاي مختلف، مي‌گويد: «اين پايگاه‌ها در رشته‌هاي ورزشي جودو، تيراندازي، تيروكمان، ووشو، تكواندو، كاراته، فوتسال، واليبال، فوتبال، پينگ‌پنگ، شنا، دوچرخه سواري، قايقراني، ورزش‌هاي زورخانه‌اي و سه‌گانه فعاليت مي‌كنند و در اين بين برخي رشته‌ها مانند رشته‌هاي رزمي جزو رشته‌هاي اولويت‌دار پايگاه‌ها قرار گرفته‌اند.»
مديرعامل باشگاه مقاومت، انتخاب اينكه چه رشته‌اي در چه استاني پايگاه استعداديابي آن بر پا شود را حاصل آمايش سرزميني عنوان مي‌كند و ادامه مي‌دهد:‌«بر اساس آمايش سرزميني و ظرفيت‌ها و توانمندي‌هايي كه يك استان دارد، نوع رشته ورزشي كه قرار است پايگاه استعداديابي آن در يك استان زده شود، مشخص مي‌شود. به عنوان نمونه استان مازندران و شهري مانند جويبار مهد كشتي است و به همين خاطر هم پايگاه استعداديابي كشتي در مازندران داير شده است، يا در استان‌هاي آذربايجان غربي و شهر اروميه به عنوان مهد واليبال يا زنجان به عنوان استاني كه ووشوي آن معروف است، پايگاه‌هاي استعداديابي اين رشته‌ها راه‌اندازي شده است.» قلي‌پور با بيان اينكه المپياد پايگاه‌هاي استعداديابي ورزش بسيج فرصتي براي محك خوردن ورزشكاران بسيجي است، مي‌گويد:«پس از برگزاري مسابقات در پايگاه‌ها، حوزه‌‌ها، نواحي و سپس در سطح استان نفرات منتخب اين مسابقات به المپياد راه پيدا كرده‌اند. بر اساس پيش‌بيني‌هايي كه داشته‌ايم بيش از 7 ميليون ورزشكار بسيجي در اين سلسله مسابقات كه از پايگاه آغاز شده و بعد به المپياد كشوري ختم شده، شركت كرده‌اند كه اين ظرفيت بزرگي براي ورزش كشور است كه توسط بسيج مهيا شده است.»
قلي‌پور در ادامه از راهيابي نفرات منتخب المپياد پايگاه‌هاي استعداديابي ورزش بسيج به تيم‌هاي باشگاه مقاومت و آغاز فعاليت حرفه‌اي اين ورزشكاران خبر مي‌دهد:«با توجه به تأكيدات مديران و مسئولان ورزش بسيج، مقرر شده است كه هر سال 20 درصد از ظرفيت تيم‌هاي باشگاهي مقاومت از پايگاه‌هاي استعداديابي انتخاب شوند، اين امر مي‌تواند انگيزه ورزشكار را هم بالاتر ببرد و باعث شود تا استعدادهايي كه در پايگاه‌ها پرورش پيدا كرده‌اند، در باشگاه مقاومت كه در ليگ‌هاي كشوري تيمداري مي‌كند، با حضور در ورزش قهرماني به بار بنشينند. فايده اصلي اين فعاليت‌ها هم در نهايت به فدراسيون‌ها مي‌رسد و ما اين ورزشكاران را تحويل تيم‌هاي ملي مي‌دهيم تا بتوانند براي ورزش كشور در ميادين مختلف بين‌المللي افتخارآفريني كنند.»
مديرعامل باشگاه مقاومت در پايان مي‌گويد:«سالانه نزديك به 100 ورزشكار از پايگاه‌هاي استعداديابي بسيج به تيم‌هاي ملي راه پيدا مي‌كنند و اين نشان مي‌دهد كه برنامه بسيج در رده پايه به خوبي جواب داده است و پتانسيلي كه بسيج ايجاد كرده مي‌تواند در صورتي كه متوليان ورزش هم همراه شوند، تأثيراتش را در آينده ورزش حرفه‌اي كشور در مسابقات بين‌المللي نشان دهد. البته با وجود فعاليت‌هاي ارزنده‌اي كه سردار يزداني رئيس محترم سازمان ورزش بسيج انجام داده‌اند اما متأسفانه متوليان ورزش كشور قدردان اين فعاليت‌ها نيستند كه اميدوارم اين فعاليت‌هاي جهادگونه بسيج در ورزش بيشتر از قبل ديده شود.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن