تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799406490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سند روحانی به نام اصلاح‌طلبان یا اصول‌گرایان؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: سند روحانی به نام اصلاح‌طلبان یا اصول‌گرایان؟
سبد رایی متشکل از اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان برای روحانی می‌تواند تضمین بزرگی برای رییس دولت دوازدهم باشد برای پیش برد اهداف خود در دوران پسابرجام.
به گزارش نامه نیوز، سعید حجاریان نظریه پرداز جریان اصلاح طلب که بسیار او را تئورسین چپ‌ها در ایران می‌دانند در مورد تحرکات انتخاباتی رییس جمهور روحانی می‌گوید:«حسن روحاني مي‌داند كه ما چاره‌اي جز حمايت از او نداريم به همين دليل به سمت اصولگرايان تمايل پيدا كرده و تلاش مي‌كند تا آراي آنها را نيز به دست آورد.» اگر این نظر حجاریان را پذیریم باید به روحانی حق بدهیم که برای انتخاب مجدد و تشکیل دولت دوازدهم بر روی رای اصول‌گرایان نیز حساب کند. روحانی امروز مخالفین جدی دارد که به هر شکل ممکن و از هر طریقی می‌خواهند دولت در بهار 96 به پایان برسد. به خاطر همین روحانی باید تلاش کند به خاطر اهدافی که دارد به ویژه در زمینه برجام دولتش را تداوم ببخشد. سبد رایی متشکل از اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان برای روحانی می‌تواند تضمین بزرگی برای رییس دولت دوازدهم باشد برای پیش برد اهداف خود در دوران پسابرجام. روحانی حق دارد برای شکست رقبایی که حتی حاضر نیستند روحانی یک دقیقه بیشتر از چهار سال بر کرسی ریاست جمهوری تکیه بزند، نیم نگاهی به رای اصول‌گرایان داشته باشد. اصول‌گرایان نیز به ویژه طیف سنتی این جریان دوست دارند رای خود را به سبد روحانی بریزند. آنها به دو دلیل روحانی را رییس جمهور بهتری از دیگران می‌دانند. اولین دلیل آنها این است که روحانی را از خود می‌دانند. روحانی عضو ارشد جامعه روحانیت است. او سال‌ها با بیرق اصول‌گرایی فعالیت کرده است و سنتی‌ها دوست دارند روحانی بازهم به دامن اصول‌گرایی بازگردد. دلیل دیگر آنها این است که با روحانی دیگر برچسب شکست را از خود برمی‌دارند. این جریان بر این باور است که روحانی در حال حاضر رای آور ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 96 است و بر همین اساس چرا اصول‌گرایان باید تخم‌مرغ‌های خود را در سبد نامزدهای شکست خورده بگذارند. همانطور که مشاهده می‌کنید روحانی و اصول‌گرایان برای ادامه حیات سیاسی خود به یکدیگر احتیاج دارند. روحانی برای تدوام دوران ریاست جمهوری‌اش و اصول‌گرایان برای فرار از شکست دوباره در انتخابات ریاست جمهوری، استراتژی هم زیستی مسالمت آمیز را در دستور کار قرار داده‌اند. پیروزی هدف اصلی این دو در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است. فراجناحی بودن روحانی دلیل دیگری است که نزدیکی احتمالی او به اصول‌گرایان را توجیه می‌کند. رییس دولت یازدهم این روزها نه یک اصلاح‌طلب صرف است نه یک اصول‌گرای خالص. به خاطر همین هیچکس نمی‌تواند سند روحانی را به نام خود بزند. این مسئله‌ای است که شیخ دیپلمات در خرداد 92 نیز به آن اشاره کرد.



۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن