تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798518817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير كشور: بگير و ببندها، مردم را مايوس مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: عبدالرضا رحماني فضلي در حاشيه اولين گردهمايي روساي شوراي امر به معروف و نهي از منكر وزارتخانه ها و دستگاه هاي اجرايي كشور گفت: اگر مبتني بر فطرت انسان ها حركت و تلاش كنيم و دل ها را به دست آوريم، همه استقبال خواهند كرد و اسلام با سرعت بيشتري در قلوب انسان ها رشد پيدا مي كند.

براي انجام اين كار لازم است ما مسوولان كار خود را خوب انجام دهيم و انتظار داريم موضوع امر به معروف و نهي از منكر در دستگاه هاي اجرايي و اداري كشور اجرا شود اما اين اتفاق نيفتاده است و نبايد به دنبال دلايل آن باشيم.

به گزارش ايسنا، رحماني فضلي يكي از دلايل اجرا نشدن امر به معروف و نهي از منكر را در دستگاه هاي اجرايي مربوط به اعتقاد و ايمان به اين موضوع دانست و تاكيد كرد: آيا ما به اجرايي كردن امر به معروف و نهي از منكر اعتقاد و ايمان داريم و اين موضوع در دستور كار روزمره ما است؟ اگر به راستي به اين موضوع اعتقاد و ايمان داشته باشيم، بقيه مسائل درست مي شود.
از سوي ديگر بايد به روش ها و شيوه هاي اقدام نيز توجه كرد. آيا روش هاي در پيش گرفته شده و اقدامات انجام شده مطابق با عقل و فطرت است؟

وي اضافه كرد: پيگيري بر اجراي امر به معروف و نهي از منكر موثر است. تجربه نشان داده روش هاي در پيش گرفته شده موفق نبوده است. ما حرف هاي قشنگي مي زنيم و هدف هاي والايي داريم كه به عنوان مثال در برنامه پنجم توسعه آمده است، اما اين برنامه ها به طور كامل اجرا نشده است.

وزير كشور تاكيد كرد: آسيب شناسي بايد مورد توجه قرار گيرد و روي ضعف و كاستي هاي خود كار كنيم. اتفاقاتي كه در ٣٧ سال اخير در جامعه افتاده، يك شبه رخ نداده است و با گذشت اين مدت مسائلي به ارزش تبديل شده اند كه كاملاضد ارزش هستند.

رحماني فضلي اضافه كرد: در برخورد با مسائل بايد اهم في الاهم كنيم و روش هاي ما قابل بازنگري و آسيب شناسي است و لازم است همه ابعاد امر به معروف و نهي از منكر را مورد توجه قرار دهيم. اگر در ٣٧ سال اخير به سه، چهار منكر اصلي، دروغ و غيبت دقيق تر پرداخته بوديم، در حال حاضر وضعيت بهتر بود، چون كسي كه منكراتي مانند دروغ و غيبت را مرتكب نشود، برخي ديگر از گناهان را نيز انجام نمي دهد.

وي در ادامه گفت: دايره امر به معروف و نهي از منكر خيلي وسيع است و همه كارهاي ما بايد براساس قانون باشد. در حكومت ولي فقيه فصل الخطاب است، البته مراجع عظام ديگري در كشور وجود دارند اما نظر ولي فقيه به عنوان فصل الخطاب مطرح مي شود. در اجرا هم قانون فصل الخطاب است و اگر هركسي سليقه اي امر به معروف و نهي از منكر را اجرا كند ما به جايي نمي رسيم.

رحماني فضلي با اشاره به ضرورت پيگيري اقدامات اظهار كرد: ضعف اساسي سيستم هاي ما پيگيري است. حرف هاي خوب مي زنيم، برنامه ريزي مي كنيم ولي پيگيري نمي كنيم. پس از پيگيري نيز ارزيابي لازم است.

وي با اشاره به وظايف وزارت كشور گفت: اين وزارتخانه متولي هماهنگي ميان بخش هاي مختلف است و ما دو بخشنامه در زمينه توسعه و ترويج فرهنگ اقامه نماز و امر به معروف و نهي از منكر صادر كرديم و پيگيري هاي ما در اين زمينه مطلوب بوده است.

وزير كشور با اشاره به تاثيرات رسانه هاي نوين گفت: ما در معرض تهديدات فراواني از سوي رسانه هايي مانند ماهواره ها و شبكه هاي اجتماعي هستيم. آنها منفعت طلبي و سودجويي را به عنوان اصالت مطرح مي كنند. در چنين شرايطي بايد اين فضا را مديريت و كنترل كنيم.

رحماني فضلي اضافه كرد: استفاده از نيروي انتظامي، بايد آخرين خط فعاليت هاي ما باشد، سال قبل از تعداد زيادي از جوانان تعهد گرفته ايم. وقتي كه پرونده اي براي اين جوانان تشكيل شود، ممكن است به احساس ياس در ميان آنها بينجامد.

در ادامه اين نشست، حجت الاسلام والمسلمين احمد زرگر، دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر گفت: امر به معروف پيشگيري است نه برخورد. ٩٨ درصد از احكام اسلام پيشگيري است و دو درصد باقيمانده نيز بايد برخورد به گونه اي انجام شود كه منتهي به پيشگيري شود.



۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن