تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805134821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا ناطق از روحانی حمایت خواهد کرد؟/ شیخ نور پشتیبان شیخ دیپلمات!


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: چرا ناطق از روحانی حمایت خواهد کرد؟/ شیخ نور پشتیبان شیخ دیپلمات!
دلایل مختلفی در این بین وجود دارد که می توان آنها را اسنادی برای ثبت حمایت شیخ نور از روحانی در انتخابات 96دانست.
به گزارش نامه نیوز، عالم سیاست ایران دست های پشت پرده اش، همه در میدان بازی حضور دارند. رجل سیاسی که بدون شک از ارکان این انقلاب هستند و همواره رویکردهای مختلفی را در طول ادوار گوناگون تاریخ داشته اند، حتی با تصمیمات، حمایت ها یا پشت کردن های خود به جریان ها و افراد سیاسی توانسته اند روند تصمیمات کلان را در ایران عوض کنند. افرادی مانند هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری از این گزینه ها هستند که سال هاست در بطن نظام حضور داشته و با استفاده از سرمایه های خود در عالم سیاست ایران تلاش کرده اند تا گزینه مورد نظر را حمایت کنند. بهتر بگوییم این چند تن به هنگام دفاع از انتخاب خود،حتی از آبروی خود نیز هزینه کرده اند. آیت الله هاشمی، شخصیتی تاثیرگذار بوده ولی رای یا نظر وی در بیشتر اوقات مشخص و بارز است.اما تصمیمات ناطق نوری را به راحتی نمی توان تشخیص داد و حدس زد.

ناطق،حد وسط اعتدال!

شیخ نور در ابتدای سال 92 و زمانی که اوج اختلاف سلیقه ها بر سر آمدن روحانی یا عارف به عرصه انتخابات بود، حد وسط را گرفت و به طور واضح اعلام نکرد که دل به کدام گزینه بسته است. او تنها اعلام کرد: «من از اصل این ائتلاف که به هر کاندیدایی رسید، حمایت می‌کنم ولی خودم مستقیم نماینده‌ای به جلسات نمی‌فرستم و آقایان هاشمی و رئیس دولت اصلاحات جلسه برگزار کنند ومسئولان، نظرات تهران و شهرستان‌ها را ارزیابی کنند.» در همان زمان نیز در برخی از شهرستان ها آمارها گرفته و روحانی انتخاب شد ولی ناطق  نه اطلاعیه داد و نه اعلام موضع کرد ولی در عمل از آقای روحانی دفاع کرد.

بازی خاموش

بدون شک برای مردی که سال ها در خدمت امام و رهبر انقلاب خدمت کرده است، اعلام مواضع از تریبون ها رسمی، چندان معقول نیست و برای همین وی تلاش می کند تا عقاید و مواضع خود را بیشتر در عمل و بدور از سروصداهای معمول در عالم سیاست ایران به نتیجه برساند.

شیخ نور و اریبهشت 96

گفتنی است مواضع و نقش ناطق به طور حتم در انتخابات پیش رو نیز تاثیرگذار خواهد بود. البته این تاثیرگذاری به دور از ذهن نیست چرا که وی هم در اصلاح طلبان نزدیک به بیت امام نفوذ ویژه و خاص دارد و هم در میان جناح راست سنتی ایران یا بهتر بگوییم بخشی ازجامعه روحانیت مبارز حرفش دارای اهمیت است.

انتقاد و حمایت

دلایل مختلفی در این بین وجود دارد که می توان آنها را اسنادی برای ثبت حمایت شیخ نور از روحانی در انتخابات 96دانست. البته ناطق نوری در دوران ریاست جمهوری روحانی اندک انتقاداتی به وی داشت ولی اینکه انتقاد را بتوانند به عنوان اعتراض به دولت و شخص شیخ دیپلمات حساب کنند،کمی به دوراز عقل و انصاف است.

چرا رای ناطق هنوز روحانی است؟!

از سوی دیگر ناطق نوری که هم از لحاظ جناح بندی سیاسی مواضع نزدیکی به روحانی دارد و هم از اصلاح طلبان و اصولگرایان رادیکال ضربه فراوانی خورده است، علاقه دارد تا این روند میانه روی مایل به جناح راست ادامه داشته باشد و نمی خواهد هیچگاه دوران تلخ آن مرد بازهم تکرار شود که در صداوسیما، وی و خاندانش را فردی زیر سوال برد.

سهم بارز از کابینه 11
 
این نکته را نیز فراموش نکنیم که دو تن از اقوام ناطق نوری به طور مشخص در کابینه حسن روحانی مشغول به کارهستند، اول عباس آخوندی، وزیر راه وشهرسازی  و دوم سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی، رییس بنیاد شهید.

این درصد از سهمی که ناطق از کابینه حسن روحانی دارد را در دولت های قبل که نداشته است و بدون شک اگر فرد دیگری غیر از حسن روحانی نیز وارد گود شود، می تواند جایگاه آنها را به خطر بیندازد.

همزبانی آیت الله و شیخ

البته از نقش آیت الله هاشمی در تصمیم گیری های ناطق نمی توان چشم پوشی کرد. مردی که به عنوان پدر معنوی دولت روحانی هرچند بی مهری های فراوانی از کابینه دید و توصیه های وی را نادیده گرفتند ولی با توجه به نبود گزینه دیگری در سطح روحانی باز به سمت وی سوق پیدا خواهند کرد و تصمیم هاشمی، ناطق را نیز به سمت خود می برد.

رمزی از رموز پیروزی

از سوی دیگر روحانی نیز باید بداند که جایگاه ناطق به عنوان مردی تاثیرگذار در عالم سیاست ایران،برای او ارزشمند است و غیر از برخی اصلاح طلبان،روحانیون و اصولگرایان سنتی،حتی علی لاریجانی، مردی که در دوره اول روحانی بارها از وی حمایت کرد نیز دل در گرو هم استانی خود دارد و رییس دولت یازدهم اگر بخواهد به دولت دوازدهم نیز برسد، باید مبانی بازی سیاست را به خوبی رعایت کند.




۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن