تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798193775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعهد ترکیه جهت تامین امنیت مسافران ایرانی/ روسیه به تعهداتش درباره اس-300 پایبند است/ در حج نیاز به میانجی نداریم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تعهد ترکیه جهت تامین امنیت مسافران ایرانی/ روسیه به تعهداتش درباره اس-300 پایبند است/ در حج نیاز به میانجی نداریم

//////
"بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت و گو با خبرنگار  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ترکیه و اهداف این سفر  اظهار داشت:این اولین سفر یک مقام مسئول جمهوری اسلامی ایران پس از کودتای نافرجام به این کشور بود.  
 
وی افزود: پس از عادی شدن شرایط کشور ترکیه و دعوتی که از سوی طرف ترک از وزیر امور خارجه کشورمان به عمل آمد، این سفر انجام شد. سفر ظریف به ترکیه سفری فشرده و یک روزه بود که ملاقات‌هایی با مقامات عالی رتبه ترکیه از وزیر امور خارجه، نخست وزیر و رئیس جمهور انجام شد. در این جلسات مباحث مختلفی از روابط دو جانبه، مسائل فی‌مابین و بررسی مسائل منطقه مطرح شد و مسائل بین المللی از مسائل مورد اشاره طرفین بود.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تصریح کرد: در مورد روابط دو جانبه صحبت‌های زیادی صورت گرفت و امیدواریم با پیگیری‌های مداوم بتوانیم به دستاوردهای بهتری بین دو کشور برسیم. ترکیه همسایه ماست و روابط طولانی و قدیمی بین دو کشور وجود دارد و ما آماده‌ایم به سهم خود در جهت ارتقا روابط با ترکیه تلاش کنیم و دولت ترکیه هم در این خصوص آمادگی کافی را دارد و امیدواریم این سفر بتواند به نفع مردم دو کشور و صلح و ثبات در منطقه باشد. 

تعهد ترکیه جهت تامین امنیت مسافران ایرانی

قاسمی با اشاره به رفت وآمد ایرانیان به کشور ترکیه اظهار داشت:  رفت و آمد هموطنان ایرانی به ترکیه و بلعکس مسئله جدیدی نیست و از گذشته رفت و آمدها ادامه دارد و با ترکیه نیز لغو روادید صورت گرفته است اما پس از کودتای نافرجام ترکیه به دلیل برخی ناامنی ها و نگرانیها و مشکلاتی که برای گردشگران ما ایجاد شده بود و همچنین نگرانی هایی که دولت ما نسبت به سرنوشت ایرانیان داشت، تصمیم گرفته شد که تا اطلاع ثانوی از سفر گردشگران ایرانی به ترکیه که به خصوص توسط آژانس های گردشگری انجام می شود ، جلوگیری به عمل آید تا وضعیت ترکیه بهتر شود و خطری هموطنانمان را تهدید نکند. 

وی افزود: با توجه به شرایط و روندی که در ترکیه در جریان است و در مذاکراتی که دیروز ظریف با همتایان خود در ترکیه داشت، دولت ترکیه متعهد خواهد بود نسبت به سرنوشت، رفاه و امنیت مسافران ایرانی اقدام کند و موظف به تامین امنیت ایرانیان خواهد بود و با این تعهد و علاقمندی که وجود دارد، اجازه داده شد تا  آژانس ها بتوانند به ترکیه سفر کنند.
 
سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به  تنظیم مکانیزم سفر به ترکیه توسط سازمان میراث فرهنگی گفت: میراث فرهنگی این مکانیزم را تعریف می کند و سفر به ترکیه را ساماندهی خواهند کرد.
 
شواهد ترکیه مبنی بر دخالت کشورهای منطقه در کودتا

وی  درباره کودتای نافرجام ترکیه و ظن دولت این کشور به همپیمانانش تصریح کرد: ترکیه احساس می کند که همنپیمانانش در زمان بحران با این کشور همکاری نکردند و در مصاحبه مقامات ترکیه ای هم به صراحت به این موضوع اشاره شده است . باید صبر کرد تا ببینیم تحولات ترکیه به کدام سمت می رود؛ اما چیزی که مشخص است اینکه ترکیه شواهدی دارد که برخی کشورهای منطقه به شکل هایی در کودتا نقش داشتند.
 
سخنگوی وزارت خارجه درباره پس گرفتن شکایت ایران از روسیه عنوان داشت: درباره سامانه اس 300 باید گفت که طرفین به کلیه تعهدات خود نسبت به این سامانه و اجرای تعهدات اعلام کردند و دنبال می کنند و ایران و روسیه نسبت به کلیه تعهدات سامانه اس 300 پایبند هستند.

 قاسمی درباره لغو روادید ایران و روسیه گفت: لغو روادید بدان معناست که یک مجموعه تسهیلات به وجود می آید که آمد و شد را آسان خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه برای آمد و شد بازرگانان هم تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده افزود: تلاش زیادی شد تا هموطنانمان راحت تر به کشورهای خارجی سفر کنند و مردم ایران با تسهیل  شرایط سفر، می‌توانند تمدن کشورهای جهان بهتر بشناسند.

نیاز به هیچ میانجی نداریم

وی درباره پیگیری های وزارت خارجه در زمینه حج نیز گفت: هیچ کشوری به عنوان میانجی در این زمینه وجود ندارد و موضوع حج و تبادل دو هیئت با مقامات عربستان مطرح شد ؛ اما متاسفانه دولت عربستان آمادگی پذیرش خواسته های بر حق ما را نداشت و با وقت کشی سعودی‌ها فرصت از دست رفت و مطرح شدن کشوری به عنوان میانجی در رسانه ها، حرف بی اساس و غلطی است و من نیز اعلام می کنم که نیاز به هیچ میانجی نداریم.

قاسمی در پایان تصریح کرد: عربستان به واسطه دلواپسی های واهی، دست به اقداماتی زده که عقلانی نیست.




۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن