تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817285893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منزلت خبرنگاران باید حفظ شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات ایران: منزلت خبرنگاران باید حفظ شود رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات ایران، محمود صارمی را شهید دیپلماسی خطاب کرد و گفت: جایگاه و منزلت خبرنگاران باید حفظ شود.
۱۳۹۵ يکشنبه ۱۷ مرداد ساعت 08:27

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، مصطفی کواکبیان، در گردهمایی خبرنگاران استان سمنان اظهار داشت: تلاش‌های زیادی برای ارتقای منزلت خبرنگاران و جایگاه حرفه خبرنگاری در کشور انجام شده است و در این صنف خلاء قانونی وجود دارد که مجلس به دنبال رفع آن است.
وی گفت: ‌دولت تدبیر و امید، دو لایحه به مجلس شورای اسلامی می‌آورد که بخشی از این مشکلات را رفع خواهد کرد؛ لایحه نظام صنفی رسانه تلاش دارد تا سازمانی همچون نظام پزشکی، مهندسی یا پرستاری در عرصه خبر ایجاد کند.
رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات ایران ادامه داد:‌ در صورتی که این لایحه هرچه سریعتر به خانه ملت ارائه شود، با کمک مجلس جایگاه واقعی خبرنگاران مشخص خواهد شد.
کواکبیان خاطرنشان کرد: همچنین لایحه جامع اطلاع‌رسانی با توجه به فضای جدید شبکه‌های مجازی و اجتماعی و گسترش اینترنت در جامعه به مجلس خواهد آمد تا قانونمندی خوبی برای فعالیت رسانه‌ها حاکم شود.
وی با بیان اینکه ایران 110 سال سابقه پارلمانی دارد، گفت: کشور ما از سال 1285 و همزمان با آغاز صدور فرمان مشروطیت، دارای سابقه پارلمانی بوده و این در حالی است که کشورهای همسایه ما در خلیج فارس هنوز پارلمان ندارند یا در نهایت به مجلسی مشورتی بسنده‌ کرده‌اند و همه این توفقیات با تلاش‌های رسانه‌ای استمرار یافته است.
رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات ایران افزود: در چندین مقطع تاریخی در این بخش تا جایی پیش رفته‌ایم اما در نهایت سرکوب شده‌ایم و به نقطه سرخط بازگشته‌ایم؛ اما در دهه 30 فضایی به وجود آمد که نهضت ملی نفت شکل گرفت و با کودتای 28 مرداد مواجه شد و ایران 25 سال از آزادی‌ها، دموکراسی و حقوق بشر لازم محروم بود.
کواکبیان ادامه داد: امروز 37 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی می‌گذرد و همه باید تلاش کنیم تا این تجربه‌های تلخ گذشته دیگر تکرار نشود و نگذاریم در کشور با توجه به ساختار خاص آن، قلدورمآب‌ها دوباره دیکتاتوری و استبداد را حاکم کنند و این امکان‌پذیر نیست مگر با نیروی رسانه.
وی تصریح کرد:‌ امروز رکن چهارم دموکراسی و نظارت خبرنگاران و قلم را باید پاس داشت و اگر خبرنگاری تند می‌نویسد، مطمئناً کارش در صورت همراهی صفا و اخلاص، ارزش دارد و این سبب ارزش‌گذاری وی خواهد شد.
رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات ایران با تأکید بر لزوم تبیین جایگاهی قانون‌مند برای نظام رسانه‌ای کشور گفت: خلاء‌های قانونی در حوزه رسانه باید برطرف شد.
کواکبیان افزود: قانون مطبوعات بیش از 17 سال عمر دارد و امروز باید در آن نوآوری و بحث‌های جدیدی وارد شود.
وی عنوان کرد: در تجربه روزهای گذشته، اگر فضای مجازی وجود نداشت، اردوغان رئیس جمهور ترکیه توسط نظامی‌ها سرنگون می‌شد، اما ازطریق فضای مجازی مردم به خیابان‌ها کشیده شدند و با ابراز علاقه به اسلام‌گرایی و مخالفت با نظامی‌گری، دولت ترکیه پابرجا ماند.
رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات ایران با تقدیر از موضع نظام اسلامی در حمایت از دولت اردوغان گفت: دوران کودتا به پایان رسیده است و یکی از دلایل آن نیز نظارت مطبوعات و آگاهی‌بخشی رسانه‌ها است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن