تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816302072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برترين نيازمندي‌هاي ايران «تبيين و بصيرت‌افزايي» و «تحكيم معارف انقلاب و اسلام» است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: برترين نيازمندي‌هاي ايران «تبيين و بصيرت‌افزايي» و «تحكيم معارف انقلاب و اسلام» است
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه نمي‌توانيم از نيازهاي‌ امروزِ دنياي‌ اسلام، غفلت كنيم و در رأس اين نيازها هم، نيازهاي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران است...
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه نمي‌توانيم از نيازهاي‌ امروزِ دنياي‌ اسلام، غفلت كنيم و در رأس اين نيازها هم، نيازهاي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران است؛ چون جمهوري‌ اسلامي‌ ميان‌دار اين حادثه‌ عظيم است، فرمودند: برترينِ اين نيازمندي‌‌ها، نيازهاي‌ تبييني‌ و بصيرت‌افزايي‌ و تحكيم معارف انقلاب و اسلام است.

به گزارش «جوان» به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، جمعي از شاعران آييني و مداحان اهل‌بيت (عليهم‌السلام) خراسان در حرم مطهر رضوي با حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر انقلاب اسلامي ديدار كردند.
متن بيانات مقام معظم رهبري در اين ديدار كه پايگاه اطلاع‌رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله خامنه‌اي منتشر كرده است، بدين شرح است:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم‌
خيلي‌ مايل بودم كه از يكايك شعرائي‌ كه در اينجا تشريف دارند شعر بشنوم و از يكايك نغمه‌سرايان مذهبي‌ و مداحان، نغمه‌هايشان را گوش كنم. متأسفانه مثل هميشه آنچه ميل دل ما است، در عمل اتفاق نمي‌‌افتد ولي‌ همان مقداري‌ كه شنفتيم، هم حقيقتاً بهره برديم و استفاده كرديم، و هم بنده خوشحال شدم.

واقعاً من خوشحال شدم از اينكه مشاهده كردم در مشهد همچنان -بلكه بهتر از گذشته- هم ذوق‌هاي‌ فراوان و لطافت‌هاي‌ شعري‌ و ريزه‌كاري‌‌هاي‌ زيباي‌ ادبي‌ در شعرها وجود دارد، و هم حنجره‌هاي مخملين و مطلوب و شيرين الحمدلله در مشهد زياد است؛ من خيلي‌ خوشحال شدم از اين واقعيتي‌ كه انسان در مشهد ملاحظه مي‌كند.

خب، در گذشته هم كم‌وبيش همين‌جور بود. البته از لحاظ شعري، مشهد هميشه جلو بود از جاهاي‌ ديگري‌ كه ما مي‌‌شناختيم -تا آن حدي‌ كه ما مي‌ديديم؛ در آن سال‌هاي‌ دوران جواني‌ِ ما، مشهد به‌طور مجموعي‌ و جمعي‌ جلوتر از خيلي‌ جاهاي‌ ديگر بود- لكن از لحاظ مداحي‌ و خوش‌خواني‌ و نغمه‌سرايي‌ ديني، نه؛ مشهد در اين حدي‌ كه امروز انسان مشاهده مي‌كند و مي‌بيند، در زمان ما نبود. يك تعداد محدودي‌ بودند، شايد بشود گفت تعداد انگشت‌شماري‌ بودند كه مي‌توانستند شعر خوب را با آهنگ خوب و صداي‌ خوش بخوانند. خب، بنابراين جاي‌ شكر دارد و خداي‌ متعال را شاكريم بر اين نعمت.
آنچه من تأكيد مي‌كنم، همان‌طور كه در شعرهاي‌ شعراي‌ عزيزمان مشاهده كرديم و همچنين در برخي‌ از اشعار مداحان عزيز شنيديم، [اين است: ] امروز دنياي‌ اسلام نيازمندي‌‌هايي‌ دارد. دنياي‌ اسلام امروز در يك مرحله‌ حساس تاريخي‌ دارد به سَر مي‌برد. اينهايي‌ كه شما ملاحظه مي‌كنيد -آل‌سعود آن‌جوري، يمن آن‌جوري، عراق اين‌جوري، سوريه آن‌جوري، مسائل مربوط به امريكا، مسائل مربوط به رژيم صهيونيستي، كارهايي‌ كه در منطقه مي‌كنند، تصميم‌هايي‌ كه مي‌گيرند، فشاري‌ كه روي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ مي‌‌آورند- يك مجموعه‌ كار است، يك هدفي‌ دارد دنبال مي‌شود.

در يك‌چنين شرايطي‌ كه دنياي‌ اسلام در واقع از يك پيچ تاريخي‌ دارد عبور مي‌كند، ما وظايفي‌ داريم، ما تكاليفي‌ داريم؛ هركداممان به يك نحوي، نمي‌توانيم غفلت كنيم از نيازهاي‌ امروزِ دنياي‌ اسلام؛ در رأس اين نيازها هم، نيازهاي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ است؛ چون جمهوري‌ اسلامي‌ ميان‌دار اين حادثه‌‌ عظيم است. بله، بازيگران بسيارند؛‌كنندگان و كنشگران و فعالان در دنياي‌ اسلام زيادند، از همه نوعش؛ اما ميان‌دار، جمهوري‌ اسلامي‌ است.

مطمئناً اگر جمهوري‌ اسلامي‌ نبود، اگر امام بزرگوار نبود، اگر آن فرياد ملكوتي‌ متكي‌ به سنت‌هاي‌ الهي‌ در اين كشور نبود، اين حوادث در دنياي‌ اسلام نبود و استكبار بدون هيچ‌گونه مانعي‌ كار خودش را دنبال مي‌كرد و هيچ احتياجي‌ به اين‌همه چالش هم نداشت، اين همه مشكل هم براي‌ استكبار وجود نداشت. بنابراين جمهوري‌ اسلامي‌ امروز نيازمندي‌‌هايي‌ دارد كه اين نيازمندي‌‌ها را ماها بايد تأمين كنيم.

به اعتقاد بنده برترينِ اين نيازمندي‌‌ها، نيازهاي‌ تبييني‌ و بصيرت‌افزايي‌ و تحكيم معارف انقلاب و اسلام [است]؛ اينها در رأس همه‌ اين نيازها است. ما ابزارش را هم بحمدالله داريم. يكي‌ از ابزارهايي‌ كه ما داريم و ديگران در دنيا معمولاً ندارند، همين مداحي‌ است، همين روضه‌خواني‌ است، همين منبر است، همين مجالس مردمي‌ است؛ اين در دنيا معمول نيست. در دنيا اينكه حالا يك نفر را يك جايي‌ دعوت كنند برود منبر، هزار نفر، 2هزار نفر، 5 هزار نفر، بدون دعوت، با شوق دل خودشان آنجا حاضر بشوند، بنشينند يك ساعت به حرف او گوش بدهند، چنين چيزي‌ در دنيا نيست.

معمولاً با زحمت، با پروپاگاندا،  با جاذبه‌هاي جنسي، با انواع‌ و اقسام جاذبه‌ها افراد را مي‌كشانند به مجالس. اينكه حالا در اعلاميه مي‌نويسند كه يك مداحي‌ -آقاي‌ فلان‌كس- فلان‌جا مي‌رود و مردم هجوم مي‌‌آورند مي‌روند مي‌‌نشينند گوش مي‌كنند، اين را ما داريم، ديگران ندارند؛ اين نعمت است، اين را قدر بدانيم، از اين فرصت استفاده كنيم. شعر هم همين‌جور است.

بنابراين امروز، هم [در شعر] شعراي‌ عزيز ما -كه خب امروز الحمدلله خيلي‌ خوب بود؛ شعرهايي‌ كه دوستان گفته بودند، به‌خصوص بعضي‌ خيلي‌ خوب بود؛ درست منطبق با نيازها بود، منطبق با همان چيزي‌ بود كه امروز جامعه‌ ما نياز دارد كه بداند، بفهمد؛ در جهت بصيرت‌افزايي‌ بود- هم در خواندن نغمه‌سرايان و مداحان عزيزي‌ كه خواندند با صداهاي‌ خوش، الحمدلله اينها تا حدود زيادي‌ تأمين مي‌شود.

لكن من مي‌خواهم براي‌ هميشه توصيه كنم، يعني‌ واقعاً به فكر باشيد، وقتي‌‌كه شما شعر مي‌خوانيد يا دم مي‌دهيد تا مثلاً در نوحه‌خواني‌ سينه بزنند، چيزي‌ بگوييد كه آن‌كس كه سينه مي‌زند، بر معرفتش بيفزايد، يك چيز جديدي‌ بفهمد. بله، مي‌شود گريه گرفت و مثلاً فرض كنيد كه مصيبت‌خواني‌ كرد بدون بصيرت، آن هم يك مرحله‌اي‌ است، بلاشك يك مرحله‌اي‌ از فضيلت است، اما آن فضيلت برتر، آن هدف اعلي، آن غايت‌القُصوي‌‌ از همه‌ اين مقدمات، اين است كه ما بصيرت‌هايمان افزايش پيدا كند؛ نسبت به ائمه، نسبت به قرآن، نسبت به اسلام، نسبت به آينده‌  جامعه‌ جهاني؛ اينها هدف‌هاي‌ اصلي‌ است، اينها بايد ان‌شاءالله در شعرهاي‌ ما هم بيايد، در خواندن‌ها و مداحي‌‌هاي‌ ما هم بيايد.

 به‌ هر حال خيلي‌ متشكريم از اينكه امروز اينجا تشريف آورديد. از برادراني‌ كه اين جلسه را تدارك ديدند تشكر مي‌كنيم. حاج‌آقاي‌ اكبرزاده چند سال است كه -دو سه مرتبه- به من گفتند كه اين جلسه را بگذاريم، من هم نيتش را داشتم منتها نشده و در سفرهاي‌ مشهد نتوانستيم؛ يعني‌ غالباً گرفتاريم؛ سفرهاي‌ مشهد هم براي‌ ما سفر فراغت نيست به آن معنا، نشده بود، الحمدلله امسال و امروز اتفاق افتاد و شد. از اينكه نتوانستيم شعر شعراي‌ عزيز ديگر را بشنويم و استفاده كنيم، از آنها عذرخواهي‌ مي‌كنم؛ [البته] اگر من بايد عذرخواهي‌ كنم، اگر آقاي‌ واعظي‌ بايد عذرخواهي‌ كند، ايشان عذرخواهي‌ كند!

به‌ هر حال اميدواريم ان‌شاءالله كه همه‌تان موفق باشيد، مؤيد باشيد، خداي‌ متعال هم فرصتي‌ به ما بدهد و عمري‌ بدهد كه بتوانيم باز هم از شماها بشنويم.
والسلام عليكم و رحمه‌الله و بركاته‌

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن