تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813090603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علاقه‌مند به انتقال گاز ایران به اروپا هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
علاقه‌مند به انتقال گاز ایران به اروپا هستیم
چاووش اوغلو:
علاقه‌مند به انتقال گاز ایران به اروپا هستیم وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه با ایران درباره تمامیت ارضی سوریه همفکریم،‌گفت: علی‌رغم اختلافات به گفت‌گوی خودمان ادامه دادیم و بر این باوریم ایران می‌تواند نقش مثبتی در برقراری آتش بس پایدار در سوریه ایفا کند.


به گزارش فرهنگ نیوز، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه دقایقی قبل در نشست خبری مشترک با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در آنکارا با بیان اینکه به دنبال رفع موانع تجاری در مناسبات دوجانبه هستیم، گفت: حجم تجارت ما کاهش یافته ولی هدف 30 میلیارد دلاری را در دستور کار داریم و باید موانع را بر سر راه روابط تجاری رفع کنیم.
 
وی به علاقه و توجه ویژه سرمایه‌گذاران دو کشور برای سرمایه‌گذاری در کشور مقابل اشاره کرد و گفت: ما علاقه‌مندیم به آنها کمک کنیم و حجم مناسبات را بالا ببریم.
 
چاووش اوغلو همچنین گفت که با ظریف درباره مناسبات منطقه‌ای و همکاری‌های دوجانبه و انرژی گفت‌وگو کرده است.
 
وزیر خارجه ترکیه عنوان کرد: می‌خواهیم گاز طبیعی بیشتری از ایران بخریم و درباره قیمت گفتیم این موضوع را نباید به هیأت داوری بین‌المللی موکول کنیم و می‌توانیم به صورت دوجانبه حل کنیم. علاقه‌مندیم گاز ایران را از طریق ترکیه به اروپا منتقل کنیم. این را در سطح دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کردیم.
 
وی خاطرنشان کرد: درباره توریسم صحبت کردیم و از اینکه ایرانیان برای گذراندن تعطیلات به ترکیه می‌آیند خوشحالیم و می‌خواهیم پذیرای تعداد بیشتری ایرانی در ترکیه باشیم.
 
چاووش اوغلو افوزد: درباره سوریه رایزنی کردیم و با همکاری نزدیک و دوجانبه بیشتری این موضوعات را بررسی می‌کنیم. درباره تمامیت ارضی سوریه و اتحاد سوریه همفکر هستیم. تا به امروز برخی اختلافات را داشتیم، ولی علی‌رغم اختلافات به گفت‌گوی خودمان ادامه دادیم و بر این باوریم ایران می‌تواند نقش مثبتی در برقراری آتش بس پایدار در سوریه ایفا کند.
 
وی ادامه داد: امنیت در ایران را امنیت در ترکیه ارزیابی می‌کنیم و مطمئنیم ایران نیز بر این باور است.
 
وزیر خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: پژاک و پ‌ک‌ک، شاخه‌های مختلف یک سازمان تروریستی واحد هستند و تفاوتی با هم ندارند و امنیت منطقه و به ویژه امنیت ایران و ترکیه را تهدید می‌کنند.
 
وی بر مبارزه مشترک با داعش، النصره و گروه‌های تروریستی در منطقه تأکید کرد و افزود: بر مبارزه مشترک با این گروه‌ها تأکید کردیم و بر همکاری‌های خود برای صلح پایدار در سوریه خواهیم افزود و این همکاری‌ها ر تقویت خواهیم کرد.
 
وزیر خارجه ترکیه با اشاره به دیدار ظریف با رجب طیب اردوغان عنوان کرد: بعد از آن به مجلس ملی ترکیه خواهیم رفت که در اقدام به کودتا مورد حمله قرا گرفت. آقای ظریف می‌خواهد از این مجلس بازدید کند.
 
وی از دولت و ملت ایران به خاطر حمایت از ملت و دولت ترکیه در کودتای اخیر قدردانی کرد.
 
 


منبع: فارس


95/5/22 - 18:08 - 2016-8-12 18:08:09





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن