تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815494525




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روسيه در پي طراحي سامانه عامل جديد به جاي اندرويد و ios


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: روسيه در پي طراحي سامانه عامل جديد به جاي اندرويد و ios
ماه گذشته، زمزمه‎هايي مبني بر تصميم اتحاديه اروپا براي جريمه 3ميليارد يورويي شركت گوگل ...


ماه گذشته، زمزمه‎هايي مبني بر تصميم اتحاديه اروپا براي جريمه 3ميليارد يورويي شركت گوگل براي تخطي از قوانين اتحاديه‎اي شنيده شد.
شركت گوگل درخواست ضد‎انحصاري را در روسيه نيز مانند اروپا قبول نكرد. اين درخواست از گوگل براي دست كشيدن از سيطره بر بازار با استفاده از سامانه ‌عامل اندرويد و همچنين مجبور نكردن كاربران به استفاده از برخي نرم‎افزارها و خدمات مانند نقشه گوگل و يوتيوب مطرح شده است. اكنون روسيه براي پايان دادن به سيطره سامانه‎هاي عامل اصلي، در حال توسعه سامانه عامل خود مي‎باشد تا از اين طريق با سامانه‎هاي عامل اندرويد، iOS و سامانه عامل ويندوز موبايل (OS) به رقابت بپردازد.
نيكولاي نيكيفوروف، وزير ارتباطات روسيه ماه گذشته در توئيتر خود در پستي از اقداماتي براي طراحي يك سامانه عامل روسي براي تلفن‎هاي همراه خبر داد كه يك شركت روسي به نام Open Mobile Platform با به كارگيري طراحان، كارشناسان و مهندسان امنيتي در حال ساخت و طراحي آن مي‌باشد.
اين شركت يك سامانه عامل تلفن همراه را براي كارها و اعمال سنگين طراحي مي‌كند و براي كساني كه به دنبال امنيت و حفظ حريم شخصي بوده و در پي استفاده از برنامه‌هاي امن هستند، بسيار كاربرد خواهد داشت.  بنا به گفته نيكيفوروف، فدراسيون روسيه با كشورهاي برزيل، روسيه، هند، چين و آفريقاي جنوبي (گروه موسوم به كشورهاي BRISC) توافق كرده است تا با تشكيل يك گروه و تلاش براي طراحي و گسترش سامانه عامل Sailfish OS پاسخ سيطره نرم‎افزارهاي امريكا نظير Microsoft Windows، اندرويد و iOS شركت اپل كه بيشتر بازار فناوري اطلاعات دنيا را تحت كنترل خود دارند، را بدهند.  در همين حال، روسيه در حال برنامه‎ريزي براي طراحي نسخه سامانه عامل Tizen مي‎باشد كه مي‎تواند روي گوشي‎هاي هوشمند، تبلت‎ها، رايانه‎هاي همراه و همچنين دستگاه‌هاي قابل كنترل با اينترنت اجرا شود.  نيكيفوروف همچنين بيان كرد كه فدراسيون روسيه در تلاش است طراحان داخلي خود را به منظور جابجايي خيل عظيم كاربران از سامانه عامل‎هاي اندرويد و iOS به Tizen و همچنين به Sailfish OS تقويت كند. دستگاه‎هاي داراي سامانه عامل Tizen به زودي در روسيه به بازار خواهند آمد.
روسيه كه طراح سامانه عامل بومي خود است، در اين زمينه تنها نيست. چين نيز سامانه عامل رايانه‎اي خود با نام NeoKylin را طراحي كرده است كه هم اكنون روي بيش از ۴۰ تا ۵۰ درصد دستگاه‎هاي بخش‎هاي تجاري كشور چين و رايانه‌هاي شركت Dell نصب شده ‌است.





تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن