تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804316917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظريف: اگر حضور مردم نبود، كسي براي ما تره خرد نمي‌كرد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: ظريف: اگر حضور مردم نبود، كسي براي ما تره خرد نمي‌كرد
اعتماد در گزارشی به سخنان ظریف در دیدار با خبرنگاران پرداخته است که در ادامه می‌خوانید؛
به گزارش نامه‌نیوز، بي‌تعارف با خبرنگاران، محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه كشورمان كه در جريان سه سال مذاكرات هسته‌اي حال و هواي جديدي به فضاي رسانه‌اي كشور بخشيد و شفاف‌سازي با مردم را اولويت اول و دوم كار خود قرار داد به مناسبت روز خبرنگار ديداري با اصحاب رسانه داشت كه مهم‌ترين محورهاي آن به شرح زير است:

معتقد نيستيم كه رسانه بايد سخنگوي دولت باشد، معتقد نيستيم كه رسانه بايد آنچه را ما مي‌خواهيم بگويد. معتقد نيستيم كه رسانه نبايد نقد كند. اتفاقا معتقديم كه نقد رسانه هم براي آگاهي مردم ضروري است و هم براي هشدار دادن به مسوولان و هم براي نشان دادن نشاط و شفافيت در جامعه در سطح بين‌المللي.

علت اينكه دولت سعودي امروز تا اين حد عصباني است به اين خاطر است كه تصور نمي‌كردند يك روزي ايران بتواند از اين شرايط عبور كند و لذا از همه ابزارشان استفاده مي‌كنند و هدف‌شان اين است كه شرايط را به گذشته بازگردانند.

اگر شرايط گذشته خيلي خوب بود اينقدر دشمنان ما سعي نمي‌كردند به گذشته برگردند. اگر خيلي خوب بود، چرا اينقدر سعودي‌ها و اسراييلي‌ها و منافقان و دشمنان ما عصباني هستند؟

برخي مي‌گويند رفتارهاي اخير سعودي نشانه جرات پيدا كردن آن است؟ اين چه جرات پيدا كردني است؟ جرات است كه انور عشقي را به اسراييل مي‌فرستند كه با اسراييلي‌ها متحد شوند و بعد اعلام مي‌كنند ما كسي را نفرستاده‌ايم. اگر جرات داشتند اعلام مي‌كردند فرستاديم.

ما در مذاكرات زبان مردم بوديم. مردم بودند كه مذاكره كردند و مردم بودند كه مقاومت كردند و به ما قدرت دادند. در مذاكرات يك بده بستاني صورت گرفت در اين بده بستان حتما يك چيزهايي را ما گرفتيم و حتما يك چيزهايي را طرف مقابل گرفت.

برخي فكر مي‌كنند ايراني كه قدرت داشت اكنون قدرتش از حصار شوراي امنيت و تحريم خارج شده. لطفا دقت كنيد. من نمي‌گويم ايران قدرت نداشت، ايران اتفاقا بسيار قدرت داشت. قدرت ايران از انقلاب و گفتمان امام و مقاومت مردم نشأت گرفته است. اين قدرت هم در طول ٣٠ و اندي سال انباشت شد و فشارهايي را هم در اين دوران تحمل كرديم.

قدرت ما حاصل مذاكرات برجام نيست، بلكه برجام اين قدرت را از حصار فشار بين‌المللي رها ساخت. تحولي كه در نتيجه برجام رخ داد اين بود كه بسياري از دشمنان و به ويژه بدخواهان نظام و كشور و مردم ما احساس كردند كه اين قدرت رها شد.

در حال حاضر نفت‌مان را درست و آبرومندانه مي‌فروشيم. با نفتكش مي‌بريم و مي‌فروشيم و پول‌مان را مي‌گيريم. حالا ايراد مي‌گيريم، چرا اين پول مثلاً به جاي اينكه برود دويچه بانك مي‌رود بانك ديگري. فراموش كرديم هشت سال همه اين بانك‌ها جريمه باران شدند. اين جريمه‌ها چه زماني اينها اتفاق افتاد؟ يادمان رفته است؟

ما اينقدر گرفتار دعواي داخلي شديم كه يادمان رفته بازي راهبردي در منطقه در حال انجام شدن است. آنقدر روي افكار عمومي برخي كشور‌هاي عربي كار كرده‌اند كه هر شهروندي از اين كشورها پشت توييتر نشسته و عليه ايران توييت مي‌كند.

اگر حضور مردم نبود، كسي براي ما تره خرد نمي‌كرد. علت اينكه حاضرند با ما حرف بزنند و جدي برخورد كنند و تحويل بگيرند اين است كه مي‌دانند اين مردم چه هستند.


منبع: روزنامه اعتماد

مطالب مرتبط
کارهایی که دولت سعودی انجام می‌دهد کار یک دولت عاقل نیست/ روایت ظریف از شرایطی که برجام ایجاد کرده است
ظریف: هیچ معاهده‌ای را در دنیا پیدا نخواهید کرد که همه طرف‌ها، مفاد آن را اجرا کرده باشند / به غرب نشان دادیم، هیچ وقت نباید یک ایرانی را تهدید کرد
ظریف اعلام کرد: افزایش تعاملات سه جانبه ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان
قدردانی ظریف از رویکرد روسیه و آذربایجان در قبال برجام



۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن