تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803853635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخت کوش، جنگنده و قهرمان مثل شواینی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ایسنا: باستین شواین اشتایگر از بازی‌های ملی خداحافظی و با انتشار بیانیه ای از هوادان فوتبال در کشور آلمان تقدیر کرد.

بعد از میرسلاو کلوزه و فیلیپ لام، یکی  دیگر از نسل طلایی بازیکنان تیم ملی آلمان که قهرمان جام جهانی شد، از تیم ملی این کشور خداحافظی کرد.  

* تولد و شروع کار در بایرن

باستین شواین اشتایگر متولد ۱ اوت ۱۹۸۴ در کلبرمور، آلمان است. این شهر در ایالت بایرن در آلمان قرار دارد و غیر از شواینی دیگر افرادی معروفی که در این شهر به دنیا آمدند، پل برایتنر ستاره سابق تیم ملی آلمان و اتو فون بیسمارک نخستین صدراعظم آلمان بودند.  شواین اشتایگر که در دوران نوجوانی به ورزش اسکی روی آورده بود، در ۱۴ سالگی به عضویت تیم نوجوانان و در ادامه جوانان بایرن مونیخ درآمد. او پله های ترقی را یکی بعد از دیگری طی کرد و بعد از موفقیت در تیم جوانان و تیم جوانان آلمان به تیم اصلی بایرن مونیخ راه یافت. 


سخت کوش، جنگنده و قهرمان مثل شواینی



* بایرن مونیخ - منچستریونایتد

شواینی در سال ۲۰۰۲ برای اولین بار به تیم اصلی بایرن مونیخ دعوت شد. درست زمانی که ۱۸ سال سن داشت برای بار نخست پیراهن تیم محبوب خود را به تن کرد.  شوت های پرقدرت، دریبل زنی و قدرت بدنی بسیار خوب از خصوصیات این فوتبالیست است. پس از تنها دو جلسه تمرین با تیم اول، اتمار هیتزفیلد در نوامبر ۲۰۰۲ برای اولین بار شواینی را در دیدار مقابل لنس در لیگ قهرمانان ۲۰۰۳-۲۰۰۲ وارد زمین کرد. در همان فصل او با انجام ۱۴ بازی برای بایرن در لیگ موفق شد همراه این تیم به قهرمانی در لیگ و جام حذفی برسد.  با حضور لوئیس فان خال به عنوان سرمربی بایرن شرایط برای باستین به گونه ای دیگر اتفاق افتاد او سرانجام توانست به پست مورد علاقه خود هافبک تدافعی منتقل شود و باستین دوران جدیدی را در دنیای حرفه ای خود تجربه کرد.

حضور در این پست باعث شد تا شواینی تقریبا تا اواخر دوران فوتبال خود نیز در همین پست بازی کند و به عنصر اصلی خط هافبک بایرن مونیخ تبدیل شود.  شواین اشتایگر تا پایان فصل ۲۰۰۸ موفق شده بود ۱۷۰ بازی در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا، بوندسلیگا و جام حذفی آلمان برای تیمش انجام داده است و ۱۸ گل نیز زده است. او پیشنهادات زیادی برای بازی در لیگ ایتالیا و لیگ برتر داشت ولی همه این پیشنهادات را رد کرد تا در بیارن مونیخ بماند. جایی که او در ادامه با یوپ هاینکس و در ادامه گواردیولا افتخارات خود را بیشتر کرد و توانست ۸ قهرمانی در بوندسلیگا را کسب کند.

او در سال ۲۰۱۳ توانست تنها قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا را همراه بایرن مونیخ کسب کند و با برتری برابر دورتموند در فینال ویمبلی این عنوان را نیز وارد کلکسیون افتخارت خود کند. عنوانی که با هدایت هاینکس به دست آمد. در همان سال با برتری برابر چلسی همراه بایرن مونیخ در ضربات پنالتی قهرمانی در سوپرجام اروپا را نیز به افتخاراتش اضافه کرد. قهرمانی در جام جهانی باشگاه ها و هفت قهرمانی در جام حذفی دیگر افتخاراتی بود که او با بایرن مونیخ داشت.

شواین اشتایگر در سال ۲۰۱۸ راهی منچستریونایتد شد. به نظر می‌رسد اختلاف نظر با گواردیولا باعث شد تا او بایرن را ترک کند و نتواند فوتبالش را در این تیم به پایان برساند. او در بایرن با مصدومیت روبرو شد و زیاد نتوانست در تیم فان خال مربی که در بایرن نیز با او کار کرده بود، به میدان برود. در نهایت قهرمانی در جام حذفی ژایان خوشی برای دوران پرطلاطم او در یونایتد بود.

اکنون او در یونایتد به نظر می‌رسد آینده ای ندارد و مورینیو به سران باشگاه اعلام کرده است به شواین اشتایگر نیاز ندارد و این بازیکن می تواند باشگاه را ترک کند. شاید شالکه مقصد بعدی این هافبک شوت زن باشد.

* تیم ملی آلمان و قهرمانی در جام جهانی

دو سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۴ برای اولین بار توسط یورگن کلینزمن به تیم ملی آلمان دعوت شد و در اولین دیدار ملی خود برابر مجارستان به میدان رفت جایی که ژرمن ها توانستند با دو گل به برتری برسند.  در یورو ۲۰۰۴ آلمان ها شرایط چندان خوبی نداشتند ولی در سال ۲۰۰۶، آلمان می دانست برای قهرمانی در خانه به یک شواین اشتایگر اماده نیاز دارد. با این حال با وجود بازی های خوب او در این جام، آلمان با برتری برابر پرتغال عنوان سوم را بدست آورد و شواینی نیز هر دو گل خود در این جام را وارد دروازه این تیم کرد.

تا آلمان در شهر اشتوتگارت با درخشش این بازیکن عنوان سوم را بدست آورد. دو سال بعد در یورو ۲۰۰۸ نسل طلایی آلمان با هدایت بازیکنی چون شواین اشتایگر که حالا باتجربه تر شده بود، در دیدار نهایی با شکست برابر  اسپانیا از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند. در این تورنمت او ۲ گل برابر پرتغال و ترکیه به ثمر رساند.

در جام جهانی ۲۰۱۰ او در فهرست ۱۰ نفره توپ طلای این جام قرار داشت که به بهترین بازیکن داده شد. او نتوانست اینبار برای تیمش گلزنی کند ولی باز هم عنوان سوم جام را تجربه کرد. در یورو ۲۰۱۲ بالوتلی و تیم ملی ایتالیا نگذاشت تا شواین اشتایگر برای دومی دوره پیاپی فینالیست یورو شود. با این جال در حالی که غروب نسل طلایی تیم ملی آلمان رسیده بود، در جام جهانی ۲۰۱۴، این بازیکن توانست به بزرگترین افتخار دوران فوتبالی خود دست یابد و قهرمانی در جام جهانی را بدست آورد. او بی شک یکی از بهترین بازیکنان "مانشافت" در این دوره بود و با جنگندگی مثال زدنی در میانه میدان یکی از عوامل اصلی قهرمانی آلمان بود.  

در نهایت در یورو ۲۰۱۶ او در آخرین تورنمت فوتبالی خود همراه تیم ملی آلمان حضور یافت و در بازی برابر اوکراین نیز برای تیمش گلزنی کرد ولی در بازی نیمه نهایی برابر تیم ملی فرانسه اشتباه بزرگی از او سر زد. اشتباهی که هیچکس از یک قهرمان انتظار نداشت. پنالتی بزرگی که او به فرانسوی ها داد باعث شد آلمان مزه حذف در یورو را در نیمه نهایی را بچشد و شب غمگینی برای او رقم بخورد. در نهایت این بازیکن بعد از گذشت چندین روز از این دیدار، خداحافظی خود را از تیم ملی آلمان اعلام کرد تا در ۳۱ سالگی با ۱۲۰ بازی ملی و ۲۴ گل از تیم ملی کشورش خداحافظی کند.

در تیم ملی آلمان فقط چهار بازیکن بیشتر از شواینی در تیم ملی بازی کردند، لوتار ماتئوس، میرسلاو کلوزه و لوکاس پودولسکی جلوتر از این بازیکن در تعداد بازی برای آلمان بودند.

* زندگی شخصی

باستین شواین اشتایگر با آنا ایوانویچ تنیسور مطرح ازدواج کرده است. این ازدواج چند روز بعد از پایان یورو ۲۰۱۶ انجام گرفت. 





۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن