تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820337305




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دادستان كل كشور: صورتجلسه انتصاب رئیس‌ جدید صندوق توسعه ملی را امضا نکردم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دادستان كل كشور: صورتجلسه انتصاب رئیس‌ جدید صندوق توسعه ملی را امضا نکردم
ابتدا كه متوجه شديم نحوه انتخاب رئيس جديد صندوق توسعه ملي اشكالاتي دارد، مسئله را به صورت تلفني و مكتوب به رياست جمهوري اعلام و عنوان داشتيم كه اين شيوه انتخاب قانوني نيست.
به گزارش فارس، حجت الاسلام و المسلمين محمدجعفر منتظري، دادستان كل كشور طي سخناني در رابطه با انتصاب رئيس جديد صندوق توسعه ملي گفت: بنا نداشتيم مسئله انتخاب و انتصاب رئيس صندوق توسعه ملي را رسانه‌اي كنيم، ابتدا كه متوجه شديم مسئله را به صورت تلفني و مكتوب به رياست جمهوري اعلام و عنوان داشتيم كه اين شيوه انتخاب قانوني نيست و اشكال دارد.
وي با بيان اينكه «بنده صورتجلسه را امضا نكردم»، اظهاركرد: حالا كه مسئله مطرح شده است لازم مي‌دانم توضيحاتي را به مردم ارائه و عنوان كنم روش انتخاب شده براي انتصاب رئيس صندوق توسعه ملي مغاير با قانون است. وي ادامه داد: به موجب ماده 84 قانون برنامه پنجم توسعه بند «د» تبصره 6، به منظور اداره امور صندوق در چارچوب مفاد اساسنامه و مصوبات هيئت امنا، هيئت عامل مركب از پنج نفر از افراد صاحبنظر، باتجربه و خوشنام در امور اقتصادي، حقوقي، مالي، بانكي و برنامه‌ريزي با حداقل 10 ‌سال سابقه مرتبط و با مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد است كه توسط هيئت امنا انتخاب و با حكم رئيس‌جمهور منصوب مي‌شود، بنابراين قبل از اينكه رئيس صندوق انتخاب شود بايد هيئت عامل انتخاب شوند كه پنج نفر هستند كه در هيئت امنا بايد شناسايي شوند تا مشخص شود واجد شرايط هستند يا خير؟ سپس از بين اين افراد يك نفر به عنوان رئيس انتخاب مي‌شود. دادستان كل كشور در ادامه به نحوه انتخاب رئيس جديد صندوق توسعه ملي پرداخت و گفت: نه جلسه هيئت امنا تشكيل شده است و نه اين پنج نفر معرفي شده‌اند كه ما يك مرتبه با صورتجلسه‌اي مواجه شديم كه به صورت دستي آن را گرداندند و در آن مطرح شده بود آقاي دوست‌حسيني به عنوان رئيس صندوق توسعه ملي انتخاب شده است. بنده به اين مسئله اعتراض كردم، بعد از اينكه توجه نكردند، مجدداً نامه‌اي براي رئيس‌جمهور نوشتم كه متأسفانه بازهم توجه نشد.
وي با بيان اينكه «كار خلاف قانوني انجام شده است و نبايد براي كار خلاف قانوني كه انجام داده‌اند اصرار كنند»، ادامه داد: بهترين كار اين است كه جلسه هيئت امنا تشكيل شود و به موجب قانون برنامه پنجم توسعه و همچنين ماده 17 برنامه ششم توسعه كه فروردين ماه سال جاري در مجلس تصويب شده است و بعضاً عنوان مي‌شود كه هنوز تصويب نهايي صورت نگرفته، بعد از اينكه اين افراد انتخاب شدند از بين پنج نفر رئيس هيئت عامل انتخاب خواهد شد.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگاري در رابطه با تشريح جزئيات بازداشت شهرام جزايري در مشهد نيز اظهار كرد: پرونده پديده در مشهد در حال رسيدگي است و اخيراً هم مديرعامل سابق پديده بازداشت شده است، در جريان اين مسئله ظاهراً شهرام جزايري يك برنامه‌اي در مشهد داشته و ورود به مسئله‌اي كرده كه در حوزه اختيارات آن هيئت تعيين شده بوده است، به همين منظور و براي جلوگيري از بروز برخي مسائل اين فرد را احضار كردند و بازداشت موقت است تا تحقيقات تكميل شود. منتظري در رابطه با عنوان اتهامي اين فرد نيز گفت: آنچه به ما اطلاع داده‌اند اين است كه در رابطه با مسائل پديده وي بازداشت شده است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن