تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815193752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موافقت پارلمان عراق با لغو مصونیت سیاسی سلیم جبوری


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: بین الملل > خاورمیانه - ایسنا نوشت: پارلمان عراق در جلسه امروزش که به ریاست یکی از نمایندگان کُرد برای تعیین تکلیف پرونده فساد برگزار شد با لغو مصونیت سلیم جبوری، رئیس پارلمان و محمد الکربولی و طالب المعماری، دو تن از نمایندگان پارلمان موافقت کرد.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق که متهم اصلی پرونده فساد در قراردادهای خرید تسلیحات مطرح می‌شود، امروز در کنار دیگر نمایندگان پارلمان در صحن اصلی نشست و ریاست جلسه را آرام شیخ محمد، نایب رئیس و از اعضای کرد پارلمان عراق برعهده گرفت.

در این نشست که برای رسیدگی به اتهامات مطرح شده از سوی خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق علیه جبوری و برخی دیگر از نمایندگان پارلمان برگزار شد اعضای حاضر به لغو مصونیت جبوری و الکربولی و المعماری رای دادند. نام این دو نماینده در  جلسه استیضاح وزیر دفاع مطرح شده بود.

جبوری در ابتدای جلسه امروز برای نشان دادن اطمینان از بی‌گناهی‌اش، از نمایندگان پارلمان خواست تا مصونیت پارلمانی وی را لغو کنند تا همانند یک شهروند عادی به اتهاماتش رسیدگی شود.


رئیس پارلمان عراق امروز اعلام کرد که بی‌گناهی‌اش را به ملت عراق در زمینه اتهامات مطرح شده از سوی العبیدی ثابت می‌کند.

وی در بیانیه‌ای گفت:‌ من با صراحت تمام درباره اتهامات مطرح شده صحبت می‌کنم و حقایق را به زودی برملا می‌کنم و برای همه مستدل می‌شود که  ما به قسمی که خوردیم پایبند بودیم.

جبوری تصریح کرد که ثابت می‌کند که ادعاهای وزیر دفاع باطل است.

گرچه گفته می‌شود اتهامات مطرح شده توسط العبیدی با مستندات کافی برای کنار زدن جبوری از ریاست پارلمان کافی نیست اما "مخالفت ائتلاف جریان‌های سنی" عراق به ویژه جناح قدرتمند خاندان النجیفی با جبوری می‌تواند مشکلات جدی برای وی در راه ماندن در پست ریاست پارلمان ایجاد کند.
یک منبع پارلمانی امروز اعلام کرد که پارلمان جلسه رای گیری درباره تکمیل روند استیضاح وزیر دفاع را به جلسه دوشنبه آتی موکول کرد.

معاون رئیس پارلمان عراق امروز دو پیشنهاد درباره رای گیری در زمینه پاسخ‌های وزیر دفاع عراق در جریان استیضاح قبلی مطرح کرد که اولی در زمینه رای گیری برای کافی دانستن یا ندانستن پاسخ‌های وزیر دفاع و سلب رای اعتماد از او و دیگری مربوط به تاخیر رای گیری تا زمان تکمیل تحقیقات درباره ادعاهای وزیر دفاع بود.

پیشتر ائتلاف سنی‌های پارلمان عراق حمایت خود را از العبیدی اعلام کرده بود. 50310




سه شنبه 19 مرداد 1395 - 18:34:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن