تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820960357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آنکارا: آمریکا بین کودتاچیان و جمعیت 79 میلیونی ترکیه انتخاب کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: بین الملل > خاورمیانه - ایسنا نوشت: معاون نخست وزیر ترکیه با اشاره به حضور میلیونی مردم در گردهمایی اخیر استانبول گفت: گردهمایی گسترده هفتم اوت با حضور طیف‌های مختلف جامعه ترکیه، آمریکا را وادار خواهد کرد تا در موضعش نسبت به فتح الله گولن بازنگری کند.


به گزارش روزنامه حریت، نومان کورتولموش، سخنگوی دولت و معاون نخست وزیر ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران اعلام کرد: پس از گردهمایی " شهدا و دموکراسی" ، ما به طور جدی تردیدهای آمریکا را در حفاظت از فتح‌الله گولن( روحانی در تبعید مخالف دولت ترکیه که آنکارا وی را طراح و متهم اصلی کودتا می‌داند) مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: رهبران آمریکا باید انتخاب خود را انجام بدهند یا در کنار کودتاچیان باشند و یا در جبهه 79 میلیون نفری مردم ترکیه بایستند. من می دانم که مقامات آمریکایی باهوش هستند و مطمئنم که این مساله را می‌دانند که ایستادن در کنار گولن مغایر با منافع ملی این کشور است.

او در ادامه با اشاره به سفر یک هیات آمریکایی به ترکیه برای مذاکرات درباره وضعیت استرداد فتح‌الله گولن گفت: در روزهای آتی ترافیک دیپلماتیک فشرده‌ای با مقامات آمریکایی خواهیم داشت. ما امیدواریم که این مذاکرات با نتایج مثبتی همراه باشد.

معاون نخست وزیر ترکیه  با اشاره به حضور پنج میلیون تن در گردهمایی هفتم اوت در استانبول گفت: در طول سه هفته گذشته نزدیک به 25 میلیون تن از مردم ترکیه در سراسر این کشور به خیابان‌ها آمدند تا کودتای اخیر را محکوم کنند. گردهمایی ینی کاپی در جدیدی را به سوی ترکیه باز کرد.

کورتولموش با بیان اینکه هنوز 216 نفر از نظامیان از جمله 9 ژنرال در حال فرار هستند، هر گونه گزارش مبنی بر پیوستن سه تن از این ژنرالها به نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را تکذیب کرد.

چند روز قبل، روزنامه ینی شفق در گزارشی نوشت، پس از آغاز بازداشت کودتاچیان و افراد وابسته به فتح الله گولن متهم اصلی کودتا بعد از پایان کودتای نافرجام 15 ژوئیه، گروهی از این افراد از طریق شهر سیلوپی وارد عراق شده و به حزب کارگران کردستان (پ ک ک) پیوسته و به کوه‌های قندیل محل استقرار نیروهای این گروه رفته‌اند. 52310




سه شنبه 19 مرداد 1395 - 11:06:58





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن