تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):علم ما به شما احاطه دارد و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816859684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تذکر وزارت کشور به احمدی‌نژاد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: تذکر وزارت کشور به احمدی‌نژاد
روزنامه آرمان در گزارشی آورده است؛
به گزارش نامه‌نیوز، از همان ابتدا بارها با صدای بلند اعلام شد که دولت یازدهم با بی‌قانونی مقابله می‌کند و اقداماتی را که در چارچوب قانون تعریف نشده باشد پذیرا نیست. به طور طبیعی برگزاری مراسم و سخنرانی در آن به‌ویژه آنکه اگر رنگ و لعاب سیاسی داشته باشد باید پس از طی برخی مراحل صورت گیرد و این‌گونه نیست که افراد بتوانند به اعتبار اینکه روزی رئیس‌جمهور بودند به شهرهای مختلف سفر کرده و سخنرانی کنند. احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق از جمله افرادی است که از چندی پیش به شهرهای مختلف رفته و از حامیانش دعوت کرده تا در مکانی جمع شوند تا او سخنرانی کند که این حضور در برخی شهرها حاشیه‌ساز شده است که زنجان نمونه‌ای از آن است. استاندار استان زنجان در رابطه با سفر محمود احمدی‌نژاد به استان متبوعش واکنش نشان داد. جمشید انصاری گفت: «هیچ نهاد رسمی تاکنون مسئولیت این سفر را برعهده نگرفته است، هر گروهی که از احمدی نژاد برای سفر به استان دعوت کردند باید مسئولیت این سفر را قبول کند. اگر در این سفر هرگونه حادثه‌ای پیش آید مسئولیت بر عهده برگزارکنندگان این مراسم است و باید عواقب آن را بر عهده بگیرند. تاکنون نه کسی از ما درخواست مجوز برای این مراسم کرده و نه کسی مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.» که علی‌اکبر جوانفکر مشاور احمدی‌نژاد هم اظهار داشته بود: «سؤال این است که آیا دست‌اندرکاران برگزاری هزاران مراسم جشن میلاد امام زمان (ع) در سراسر کشور باید از استانداران مجوز بگیرند؟ یا اینکه در این زمینه تبعیض وجود دارد؟» یا در ملارد هم چنین اتفاقی رخ داد و مسئولان شهر چندان به برگزاری مراسم با سخنرانی احمدی‌نژاد علاقه نداشتند چنان که «دانا» نوشت: «مجتبی شاه‌قلیان، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ملارد با اشاره به لزوم صدور مجوز لازم برای اینگونه مراسمات اذعان کرد: اگرچه گلزار شهدای ملارد متولیان مختلفی دارد که این هم در نوع خودش مساله‌آفرین است اما در نهایت باید اقدامات لازم جهت اخذ مجوز برای برگزاری این مراسم در گلزار شهدای ملارد صورت می‌گرفت.» اخیراً هم سید حسین هاشمی، استاندار تهران در پاسخ به این سوال که آیا سفرهای احمدی‌نژاد مانند سفر وی به ملارد را انتخاباتی قلمداد می‌کنید یا خیر، اظهار داشت:‌ یقیناً این سفرها شائبه انتخاباتی دارد، چطور در سال منتهی به انتخابات این سفرها آغاز می‌شود؟ البته نمی‌توانیم بگوییم این سفرها و سخنرانی‌ها انجام نشود اما باید دعوت‌کننده و محل سخنرانی را به فرمانداران اعلام کنند تا تمهیدات لازم صورت بگیرد.

فعالیت انتخاباتی زودرس خلاف قانون است

وزیر کشور دیروز موضع قانون در برابر این سفرها و سخنرانی‌ها را مشخص کرد، چنانکه در پاسخ به این سؤال که برخی شخصیت‌های سیاسی مثل آقای احمدی‌نژاد تحرکات و سفرهای انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند، آیا وزارت کشور این تحرکات و سفرها را رصد خواهد کرد و پیامی به شخصیت‌های سیاسی دارد که از الان وارد حوزه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری نشوند؟ توضیح داد: ما قبلاً هم اعلام کردیم فعالیت‌های انتخاباتی زودرس خلاف قانون است چون قانون برای فعالیت‌های تبلیغاتی انتخاباتی زمان مشخص کرده است. اگر احساس کنیم کسانی از این تجمعات و جلسات بهره‌برداری انتخاباتی می‌کنند قطعاً از کار آنها جلوگیری می‌شود. این موضوع را ما به دوستان آقای احمدی‌نژاد هم اعلام کردیم به آنها هم گفتیم و هم تذکر دادیم به دلیل مسائل امنیتی و حفاظت، این جلسات حتماً باید تابع شوراهای تامین استان‌ها و شهرستان‌ها باشند و هم اینکه در موضوع مباحث انتخاباتی نباشند. عبدالرضا رحمانی فضلی از برخورد بدون تعارف با تجمعات سیاسی فاقد مجوز در آستانه انتخابات خبر داد و گفت: هر تجمعی که قانونی باشد و مجوز گرفته باشد هم امنیتش را حفظ می‌کنیم، هم حمایت می‌کنیم. عبدالرضا رحمانی فضلی در پاسخ به این سئوال که برنامه‌های وزارت کشور برای ساماندهی تجمعات سیاسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری چیست؟ گفت: هر تجمعی که قانونی باشد و مجوز گرفته باشد هم امنیتش را حفظ می‌کنیم و هم حمایت می‌کنیم که به نحو احسن برگزار شود اما اگر تجمعی مجوز نداشت قطعا بدون تعارف با آن برخورد خواهیم کرد. وی درباره برنامه وزارت کشور برای آنکه اختلافش با شورای نگهبان در امر برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مقایسه با دهمین دوره انتخابات مجلس به حداقل ممکن برسد اظهار کرد: قطعا در ریاست جمهوری موضوع اختلاف به اندازه مجلس نخواهد شد چون تعداد کاندیداها در ریاست جمهوری بسیار محدود است افراد هم شناخته شده تر هستند بنابراین فکر می‌کنم اصلا با شورای نگهبان مشکلی نداشته باشیم. رحمانی فضلی درباره اینکه چرا خانه احزاب بعد از بازگشایی تاثیرگذاری در عرصه سیاسی کشور ندارد؟ گفت: خانه احزاب فعال است و جلسات دارد اخیرا هم مسئولان خانه احزاب جلسه‌ای با من داشتند آنجا قرار شد باز کمک‌هایی را وزارت کشور داشته باشد تا ان‌شاءا... بتوانند کارشان را انجام بدهند. به هر حال دیگر انجام فعالیت و تاثیرگذاری به عهده خود احزاب است.
 
وزير كشور: چرا كسي كه همه‌ جا كنسرت دارد، براي شهر خاصي مجوز نداشته‌ باشد؟
دخالت وزارت كشور در عزل شهرداران

عبدالرضا رحماني فضلي درباره لغو كنسرت‌ها در خراسان رضوي گفت: شايد ميزان لغو كنسرت‌ها به يك درصد هم نمي‌رسد؛ ديروز درباره برگزاري كنسرت در سبزوار به رئيس قوه قضائیه نامه زدم و خواهش كردم با توجه به جنبه‌هاي قانوني، اين موضوع را تعيين‌تكليف كند. همين فرد كه در سبزوار نمي‌تواند كنسرت برگزار كند، در جاهاي ديگر دارد كنسرت مي‌گذارد. وي با بيان اينكه نگاه به كنسرت‌ها حاكميتي نيست، گفت: نبايد نيت‌خواني كنيم و بگوييم در همه كنسرت‌ها اتفاق نامناسب مي‌افتد. وزير كشور تصريح كرد: مرجع صدور مجوزها وزارت ارشاد است و انتظامات مراسم‌ها را نيز نيروي انتظامي برعهده دارد و شوراي تامين استان هم درباره مسائل اينچنيني مي‌تواند تصميم‌گيري كند؛ بايد وحدت رويه در كشور ايجاد كنيم. وي افزود: اگر قوه‌قضائیه تشخيص مي‌دهد كه برنامه‌اي موجب برهم خوردن نظم عمومي مي‌شود، يك خط براي فرماندار مي‌نويسد تا شوراي تامين با حضور اعضاي خود كه از سپاه پاسداران و ساير نهادها هستند تشكيل جلسه بدهد و درباره آن تصميم بگيرد. وزير كشور افزود: خواهشم از رئيس قوه اين است در اين زمينه وحدت رويه اعمال شود، ايشان هم منطقي است و همه جنبه‌ها را در نظر مي‌گيرد، هر چه ايشان حكم كند مطاع است. وي درباره تغييرات مديران وزارت كشور گفت: درباره تغيير استاندار و فرماندار به مرحله‌اي برسم يا رئيس‌جمهور به جمع‌بندي برسد که فردي بايد تغيير كند، قطعا انجام مي‌شود تا الان درباره همه موارد جابه‌جايي البته خودم به جمع‌بندي رسيدم و ايشان دستوري نداده است. وي درباره نحوه انتصاب و عزل برخي شهرداران تصريح كرد: روال نصب شهرداران اينگونه است، فرد مورد نظر از سوي شوراي شهر انتخاب و به وزير كشور معرفي مي‌شود و براي شهرهاي بالاي ۲۰۰ هزار نفر بنده حكم مي‌زنم، اين شهردار كه وزير كشور نصب مي‌كند بايد در عزلش هم تاثيرگذار باشد.

ممكن است پول‌هاي كثيف به انتخابات هم سرايت كند

رحماني فضلي با اشاره به موضوع پول‌هاي كثيف يادآور شد: پول‌هاي كثيف در زمينه قاچاق اگر جلوگيري نشود، به همه جاها از جمله سياست و اقتصاد سرايت مي‌كند. من گفتم يكي از اين موارد هم ممكن است؛ انتخابات باشد، اخيرا هم آيت‌ا... جنتي درباره خريد و فروش راي هشدار داد، دولت الان درباره پولشويي متمركز شده و به دقت موضوع را پيگيري مي‌كند.

ناكامي تروريست‌ها در انفجار پايگاه سپاه و ناجا

وزیر كشور درباره خبر حفر تونل توسط تروريست‌ها در شرق كشور گفت: همانطور كه گفتم نزديك بود كه اين تروريست‌ها يكي از نهادها را منفجر كنند كه اين نهاد، هم پايگاه نيروي انتظامي و هم پايگاه سپاه بوده است. تروريست‌ها اقداماتي كرده بودند تا بتوانند تا از طريق تونل زدن به اين هدف خود برسند كه پيش از هر كاري جلو آنها گرفته شد.


منبع: روزنامه آرمان

مطالب مرتبط
راهکا روزیر کشور برای‌ حل‌ مشکل‌ لغو کنسرت‌ها
وزیرکشور: مسیر اجرای اقتصادمقاومتی مسیر ساده‌ای نیست
وزیر کشور: ظرفیت استخدام دولتی محدود شد
حاشیه‌های حضور وزیرکشور در مشهد



۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن