تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804269125




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره برترین های مساجد در 32 استان برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: "جشنواره برترین های مساجد" در 32 استان برگزار می شود
رییس بسیج مساجد و محلات گفت: در نظر داریم تا مانند ابتدای انقلاب که مساجد و به همراه بسیج که کاملا مردمی بود و در همه شئون انقلاب نقش داشت، بار دیگر همان نقش را ایفا کند.
حسین بهشتی، رییس بسیج  مساجد و محلات کشور در گفت و گو با خبرنگار «جوان» گفت:  انقلاب ما کارکردهای اجتماعی و اعتقادی داشت. مسجد جزئی از کل حرکت امام و رهبری است. روحانی محترم به عنوان مدیرمسجد، هیأت امنا و بسیج کانون فرهنگی هنری و حتی خادمین مساجد به عنوان اداره کننده و مردم در نقش مطالبه گر و حامی این حرکت هستند.


بهشتی در خصوص تاریخچه بسیج مساجد و محلات می گوید: در سال 56 و 57 انقلاب اسلامی ایران بر پایه حرکت مردمی از مساجد آغاز شد. پس از پیروزی انقلاب نیز مساجد نقش‌های مختلفی ایفا کردند. از جمله خدمت رسانی ، استقرار امنیت در محلات، حمایت و سازماندهی مردم با آغاز جنگ ، پشتیبانی و حمایت های مالی توسط خانواده ها ، تشیع جنازه شهدا و رسیدگی به خانواده شهدا و رزمندگان از جمله این نقش های مهم بود.


وی در ادامه توضیح داد: مساجد همواره در نشر فرهنگ دفاع مقدس پیشتاز و قبل و بعد از پیروزی انقلاب همواره با نیازهای کشور و مردم همراه و همگام بوده اند.


رییس بسیج  مساجد و محلات کشور همچنین تاکید کرد: در دوران سازندگی بعد از جنگ، فرصت‌های جدیدی برای مسجد و محله ها به وجود آمد. جنگ، دفاع و فرهنگ سازی ، بازسازی ، توسعه و پیشرفت فرهنگ تحت علم، مهارت ها، آموزش ها ، کارهای جهادی در همه عرصه ها، کانون برنامه ریزی و سازمان دهی مردمی در مسجد محله بوده است.  


وی افزود: مسجد از گذشته تا امروز یک نهاد مردمی بوده و همواره با جوشش مردم پایه گذاری ، مدیریت و برنامه ریزی شده و رشد و نمو کمی و کیفی مسجد با اراده مردم، معتمدین، متدینین  و نمازگذاران هر محله رقم خورده است. لذا در این سال ها  برای بهبود نقش مساجد و در واقع برای رسیدن به تراز اصلی، راه باقی مانده زیادی داریم.


بهشتی همچنین يادآور شد: یکی از اولویت های ما، نه به عنوان یک سازمان صرفا حاکمیتی، بلکه به عنوان یک نهاد مردمی و برخواسته از اراده مردم ، در سال های اخیر به ویژه امسال سبب شد تا بتوانیم توجه و تلاش بیشتر و بهتری در جهت هم افزایی هرچه بیشتر به این کانون اصلی مردمی  داشته باشیم. لذا تلاش می کنیم  با کمک تمامی نهادها از ارکان ذیربط مسجد مثل اوقاف، سازمان تبلیغات، هیأت امنا، خادمین ، خیرین و نمازگذاران که در رونق مسجد نقش اساسی دارند، جهت ارتقاء هرچه بهتر مساجد نقش آفرینی کنیم.


وی ادامه داد: امسال با شعار "رونق هرچه بیشتر مساجد"در سطح شهرستان ها تلاش هایی را سازماندهی کرده ایم. در 31 استان و 500 شهر کشور این  طرح برنامه ریزی شده تا بتوانیم ضمن سطح بندی مساجد به لحاظ نقش آفرینی و عملکرد در محله، نسبت به توانمند سازی آن ها اقدام کنیم تا مساجد رتبه بندی شوند و زمینه های ترغیب و تشویق و ارتقاء آن ها فراهم شود. همچنین الگوهای موفق در هر سطحی معرفی می شوند و با امکانات فضای مجازی و رسانه ای که در اختیار داریم ،آن ها را نشر و جنبه های آموزشی و ارتقاء را با استفاده از شرایط بومی هر منطقه سازماندهی و اجرا کنیم. چرا که بسیاری از فعالیت های ارزشمند در شهرستان ها  انجام می‌شوند و متأسفانه حتی مساجد دیگر همان شهرستان از آن اطلاع ندارند.


رییس بسیج مساجد و محلات کشور سپس اذعان داشت: برای رسیدن به اهداف طرح «محله مسجد محور» در تهران امتیازات بیشتری داریم. زیرا امور مساجد که در آن متولیان پیگیر وضعیت مساجد هستند باعث انسجام و هماهنگی بسیار خوبی شده و تهران با دارا بودن پیچیدگی ها و و انتظارات بیشتر، پیشرفت و توسعه قابل قبولی  در این زمینه داشته است.مسجد باید مرکز کارآفرینی، رسیدگی به مشکلات، تقویت علمی و درسی جوانان باشد که هدف ما ارتقاء این نقش ها به نقش های بیشتر است.


بهشتی در ادامه در توضیح نقش اقشار بسیج نیز گفت: در کشور اقشار بسیج دارای ظرفیت مناسبی است که به صورت هدفمند مساجد و محلات از آن ها  بهره مند شده اند. مانند بسیج رسانه، پزشکان، بسیج حقوقدان و وکلا و ... که  برای آگاهی و شناخت مردم نسبت به قوانین و مسائل حقوقی که باعث کاهش پرونده ها و مشکلات در اماکن قضایی می شود فعال هستند.
 البته از امسال یکی از وظایف اقشار بسیج علاوه بر تلاش صنفی و تخصصی، وظیفه ارائه خدمات به مردم نیز پیش بینی شده است.


وی همچنین رویکرد کنونی بسیج محلات و مساجد را این گونه توضیح داد: چشم انداز ما، محله هایی عاری از بیکاری،بی سوادی و اعتیاد است. اگر نهادها ، سازمان ها و دستگاه های مختلف بسیج شوند، می توان این قدم ها را هر ساله ارتقاء داد تا در سال 1404 به برنامه پیش بینی شده کلان برای کشوربرسیم .
 
رییس بسیج مساجد و محلات همچنین در خصوص همایش سراسری محله مسجد محور نیز گفت: برای دیده شدن این فعالیت ها، جشنواره مسجد با همکاری و مساعدت نهادهای ذیربط طراحی شده است. در این جشنواره شیوه ها و روش های موفق شناسایی شده  که بر اساس آنها مساجد برتر شناسایی می شوند. سازمان های مربوطه، مساجد را ارزیابی سپس بهترین ها معرفی می شوند.  هدف از این معرفی الگوسازی، تشویق، توسعه و رسیدن به تراز اصلی موردنظر است. برترین های هر شهرستان به استان معرفی می شوند.از طریق رسانه های هر استان منتشر و بهترین هابه تهران معرفی می شوند.  


وی سپس درادامه افزود: در دی ماه یک جشنواره سراسری کشوری برگزار می شود که  برترین های کشور مورد تشویق قرار می گیرند. ارگان هایی مانند سازمان تبلیغات، کانون فرهنگی هنری، اوقاف، هیأت های امنا و سپاه در برگزاری آن همکاری دارند.  قطعا ما در سال آینده با جدیت بیشتری این فعالیت هارا پیگیری می کنیم تا این رکن اساسی را به تراز واقعی آن برسد.


بهشتی در پایان تاکید کرد: در نظر داریم تا مانند ابتدای انقلاب که مساجد و به همراه بسیج که کاملا مردمی بود و در همه شئون انقلاب نقش داشت بار دیگر همان نقش را ایفا کند. انقلاب ما کارکردهای اجتماعی و اعتقادی داشت. مسجد جزئی از کل حرکت امام و رهبری است. روحانی محترم به عنوان مدیرمسجد، هیأت امنا و بسیج کانون فرهنگی هنری و حتی خادمین مساجدبه عنوان اداره کننده و مردم در نقش مطالبه گر و حامی این حرکت باشند.



منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن