تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820099051




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظریف: بر سر منافع ملی خود ایستاده ایم


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری فارس: محمد جواد جمالی نماینده مردم فسا و دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در تشریح نشست امروز عصر کمیسیون متبوعش اظهار داشت: جلسه امروز با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور و اعضای کمیسیون اجرا شد.

وی افزود: از آنجایی که این کمیسیون به تازگی تشکیل شد و اکثر اعضا جدید هستند لازم بود با توجه به ارتباطات مستقیمی که کمیسیون باید با وزرا داشته باشد، آقای ظریف در جلسات کمیسیون حضور یابد.

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در ادامه معارفه اعضای کمیسیون انجام شد همچنین از دیدگاه‌های وزیر امور خارجه و برنامه‌هایی که در نظر دارند آشنا شدیم سپس به پرسش‌‌هایی که نمایندگان در حوزه وزارت خارجه داشتند پاسخ داده شد.

جمالی ادامه داد: وزیر امور خارجه توضیحاتی در رابطه با وضعیت منطقه و روابط بین الملل و شرایط ایران در منطقه ارائه داد.

وی ادامه داد: آقای ظریف اشاره‌ای هم به گزارش وزارت امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی در خصوص برجام داشت که البته در این خصوص جلسه‌ای جداگانه می‌طلبد و مقرر شد در خصوص گزارش مذکور جلسه‌ای به صورت مجزا و منحصر به این موضوع برای بررسی بیشتر این گزارش در این کمیسیون تشکیل شود.

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: وزیر امور خارجه به صورت کلی در خصوص امنیت ملی، موضوع برجام،‌حوزه‌های نفوذ کشور، وضعیت کشورهای منطقه، برآورد جمهوری اسلامی در رابطه با روابط کشورهای منطقه و سایر کشورها صحبت کرده و عنوان کرد که برجان به هر طریقی بوده تصویب شده است. وی امیدوار بود که همه ارکان حکومت بتوانند دست در دست هم داده و کمک کنند از برجام استفاده بیشتر و بهتری داشته باشیم و فضا را به گونه‌ای ترتیب دهیم که برخلاف خواست دشمنان (آمریکا، اسرائیل و کشورهای منطقه) که ایران هراسی را ترویج می‌دهند،‌که بتوانیم به نحو مطلب جذب سرمایه گذاری خارجی و خارجی را در کشور داشته باشیم.

جمالی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ظریف همچنین از آمادگی همه اعضای وزارت خارجه و مسئولان مباحث هسته‌ای سخن گفت و عنوان کرد که این اعضا هر روز با همتایان خود در ارتباط هستند تا از منافع ملی ما در تمام ابعاد دفاع کنند و تاکید داشت در جهت منافع ملی از هیچ تلاشی فروگذار نکنند و آن‌جایی هم که احساس کنند بدعهدی‌هایی صورت می‌گیرد فشارها و در خواست‌های خود را اعمال کرده‌ و همواره در حال رصد هستند.

وی در خاتمه عنوان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و وزارت خارجه در جهت منافع کشور هماهنگی و همکاری نزدیک و جلسات مشترکی را ترتیب خواهند داد و سعی می‌کنیم دیدگاه‌ها نزدیکتر شود تا یک هم افزایی در این رابطه صورت گیرد.

ظریف همچنین در خصوص مسائل منطقه‌ای از جمله پیمان شانگ‌های صحبت کرده و سوالات نمایندگان در این رابطه را پاسخ داد. این جلسه حدود دو ساعت به طول انجامید و امیدوار هستیم راندمان مثبتی را در به دنبال داشته باشد و باعث شود کمک کننده‌ای برای وضعیت امنیت کشور باشد.




۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن