تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803181168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشريه اسكوير،اين 400 ميليون دلار جنجالي/جمهوري خواهان احمق، اين پول خود ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: نشريه اسكوير،اين 400 ميليون دلار جنجالي/جمهوري خواهان احمق، اين پول خود ايران است
اسكوير نوشت : محمد رضا شاه پهلوي در سال 1979 خلع شد . او يك سال بعد در قاهره مرد . اين ماجرا به 37 سال پيش بر مي گردد . براي 37 سال ايران و آمريكا در دادگاه لاهه براي تحويل سلاح هاي خريداري شده توسط ايران زمان شاه يك ديگر را متهم كرده اند .
به گزارش نامه نیوز، در ماه ژانويه به اين دليل كه همه خوشي زير دلشان زده بود دو كشور بالاخره به نتايجي رسيدند . آمريكا با پرداخت 400 ميليون دلار نقد از مجموع 1.7 ميليارد دلار بدهي 4 دهه پيش موافقت كرد .

اين بازپرداخته با ده ها ميليارد دلار سرمايه و حساب خارجي بلوكه شده ايران كه هم اكنون اين كشور بعد از توافق هسته اي به آن دسترسي دارد متفاوت است . اما زمان بندي اطلاع رساني در مورد اين تسويه حساب با زمان جاري شدن برجام يكي شد كه در ظاهر به نطر نوعي زمينه سازي گسترده تر براي از بين بردن دهه ها دشمني بين دو كشور مي رسيد . باراك اوباما نيزاز اين تسويه حساب با ايران دفاع كرد و گفت : اين كه مبلغ خيلي از كمتر از چيزي بود كه ايران به دنبال آن بود . ايالات محتحده آمريكا با تسويه اين ميزان از پرداخته ميليارد ها دلار پول بيشتري كه ايران به دنيال آن بود جلوگيري كرد و اين مبلغ را ذخيره كرد . اين كار در راستاي منافع آمريكا بوده است .

روز چهارشنبه ماجرا شفاف سازي شد . با تشكر از وال استريت ژورنال و سي ان ان : باراك اوباما انتقال 400 ميليون دلار به ايران را تاييد كرده است . اين مبلغ قسط اول از 1.7 ميليارد دلار تسويه اي خواهد بود كه توسط دادگاه بين امللي لاه ه در ازاي خريدهاي ايران در زمان شاه بايد مي پرداخته است . به دليل تحريم هاي مربوط به ممنوعيت استفاده از دلارهاي آمريكايي در معاملات با ايران مقامات گفته اند كه اين پول توسط بانك مركزي سوييس و هلند تامين شده د و در يك هواپيماي بي نام و نشان و در بسته هاي چوبي حاوي فرانك هاي سوييس و يورو و ساير واحدهاي پولي خارجي به ايران فرستاده است .

به گفته مقامات اين بازپداخت كار سختي بود چرا كه ايران قابليت دسترسي به سيستم مالي جهاني را بر اساس تحريم هاي مالي بين المللي نداشت . جزييات اين ماجرا اولين بار در وال استريت ژورنال منشتر شده .

و داستان آغاز شده .

كانديداي جمهوري خواه (مجله پليتيكو) : دونالد ترامپ كانديداي جمهوري خواهد آمريكا با انتشار توييتي روز چهارشنبه به دنبال گزارش وال استريت ژورنال در روز سه شنبه نوشت :
وزير امور جارجه نامناسب آمريكا هيلاري كلينتون كسي بود كه صحبت هاي پيرامون پرداخت 400 ميليون دلار به صورت نقد به ايران را مطرح كرد .

اين ادعا در راستاي صحبت هاي اخير كلينتون در ارتباط با بارز كردن نقش اصلي اش در آوردن ايران پاي ميز مذاكره از طريف تحريم ها مطرح شد . به گزاش مجله پوليتيكو 400 ميليون پول نقد در واقع قسط اول 1.7 ميليارد بدهي آمريكا به ايران است كه قبلا نسبت به پرداخت آن اطلاعي داده نشده ابود . اما به نظر مي رسد اسوشيتدپرس در ماه ژانويه نسبت به پرداخت اين مبلغ اطلاع  رساني كرده است . داستان چيست ؟ اينها چه مي گويند !

واشنگتن فري بيكون نوشت : انتقال هوايي 400 ميليون دلار پول نقد به ايران در ماه ژانويه در ازاي آزادي زنداني هاي آمريكايي در اين كشور انتقادهايي را براي پرداخت فديه آزادي به دولت ايجاد كرده است كه كاخ سفيد پرداخت هر گونه باجر را رد كرده است .
چارلز پيرست نويسنده گزارش اسكوير در گزارش خود به جمع آوري پازل هاي اين داستان پرداخت او در پاسخ به اداعاهاي واشنگتتن فري بيكون بعد از روشن شدن اصل ماجرا نوشت : اين پول خودشنان است احمق ها . اگر ما اين پول را تسويه نمي كرديم چه بفهميد چه نفهميد ما بايد 10 ميليارد دلاري كه دادگاه حكم عليه ايالات متحده داده بود را ميپرداختيم .

هات اير نوشت :

اين گزارش بر اساس ادعاي مقامات  بي نام است كه گفته اند زمان  اين انتقال پولت نقد محرمانه با ضمانت دوات ايران مبني آزادي زنداني هاي آمريكايي درست بعد از دريافت پول نقد همپوشاني پيدا كرده است . اين اتفاق درست زماني افتاده كه پول نقد به است ايران رسيده است .
بايد بگويم بله .



 پول رايان در دي سي اكزمينر نوشت :

اگر اين درست باشد اين گزارش ترديد بلند مدت مارا كه دولت در ازاي آزادي زندانيان آمريكايي كه به طور ناعادلانه در ايران بازداشت شده بودند باج پرداخت كرده است را تاييد مي كند . اين داستان حماسه ديگري از فريب مرم آمريكا در توافق خطرناك هسته اي را به نمايش گذاشت هاست . با اين حال عموم مردم استحقاق يك توضيح كوتاه در مورد عمق كمك هاي اين دولت به كشوري كه در حمايت از تروريسم جهاني  پيشرو است را دارند .

بايد بگويم اين بزرگترين دروغ تاريخ است . به عنوان كسي كه مدت هاي در اين مورد مطالعه داشته و مسائل را مي شناسد آيا به نظر شما باج دادن به ايران براي آزادي زندانيان آمريكايي واقعا وسيله اي براي جمهوري خواهان جهت پرت كردن حواس ها نيست ؟ اين واقعاه جمهوري خواهان مي خواهند در همان مسير تاريخي شان قدم بردارند ؟ من علاقه مندم اگر آن ها چنين كاري را آغاز مي كنند .




منبع: انتخاب

مطالب مرتبط
توییت تازه ترامپ درباره انتقال 400 میلیون دلار پول نقد به ایران
ترامپ: اوباما درمورد باج‌دهی به ایران دروغ گفت
باراک اوباما: می‌گویند آسمان دارد روی سرمان خراب می‌شود؛ چرا نمی‌گویید ایران توافق را مو به مو اجرا کرده
اوباما: به ایران برای آزادی اتباع آمریکا باج ندادیم
موافقت اوباما با کمک ۳.۷ میلیاردی به تل‌آویو
جنوب سوریه چه خبر است؟



۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن